דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

משפחות חטופים קוראות להגברת הלחץ הצבאי: ״מגבים את הממשלה, לא מוכנים לאנרכיזם במלחמה״

בני המשפחות שחברים בפורום תקווה ערכו מסיבת עיתונאים בכיכר החטופים בתל אביב, וביקרו את החרפת המחאה נגד הממשלה | צביקה מור, אביו של יפתח החטוף בעזה: ״המלחמה היא מנוף הלחץ העיקרי של ישראל״ | ניצה אור, אימו של אבינתן: ״להמשיך עד שחמאס יתמוטט״

בני משפחות חטופים מפורום תקווה, שמתנגדים לעסקת שחרור חטופים עם חמאס, בהצהרה לתקשורת בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: אורן דגן)
בני משפחות חטופים מפורום תקווה, שמתנגדים לעסקת שחרור חטופים עם חמאס, בהצהרה לתקשורת בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: אורן דגן)
אורן דגן

עשרות בני משפחות חטופים ומפגינים מפורום תקווה, שמתנגדים לעסקת שחרור חטופים עם חמאס, הגיעו הערב (רביעי) לכיכר החטופים בתל אביב, וקראו לממשלה להמשיך את הלחץ הצבאי על חמאס. בהצהרה ראשונה של הפורום בכיכר החטופים, הם ביקרו את החרפת המאבק של משפחות חטופים אחרות נגד הממשלה.

צביקה מור, אבא של יפתח שנחטף מהמסיבה ברעים: ״בימים האחרונים מתגברות ההפגנות. האויבים רואים שאנחנו לא יחד. מאיימים לשרוף את המדינה, לשרוף ניידות משטרה. הדבר כואב לנו. אנחנו דורשים שזה ייפסק. לא מוכנים שבזמן מלחמה יהיה אנרכיזם. פונים לאחינו ממשפחות החטופים שהצטרפו לאנרכיזם, ואומרים שההפגנות מרחיקות אותנו מהחטופים. באנו לומר לחדול מזה. עכשיו אנחנו קולקטיב. אגרוף ברזל חזק ששובר את האויב. המלחמה היא מנוף הלחץ העיקרי של ישראל״.

שלטים של פורום תקווה נגד עסקת שחרור חטופים עם חמאס, ושלט מחאה שהציב חבר קיבוץ בארי נגד הפורום, בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: אורן דגן)
שלטים של פורום תקווה נגד עסקת שחרור חטופים עם חמאס, ושלט מחאה שהציב חבר קיבוץ בארי נגד הפורום, בכיכר החטופים בתל אביב (צילום: אורן דגן)

ניצה אור, אמו של אבינתן שנחטף מהמסיבה ברעים: ״אבינתן, בן 31, נחטף מהמסיבה בנובה עם חברתו נעה ארגמני. אנחנו חושבים עליו כל הזמן, אנחנו לא שבורים. יודעים שעם ישראל, עם הנצח מאחורינו. אסור לדשדש. קוראים לראש הממשלה לנצל את המנדט שקיבל מהעם להחזיר את הילדים הביתה. 180 יום זה יותר מדי. צריך להשתמש בעוצמה שיש לנו. לא עושים עסקה חלקית. צריך להמשיך עד שחמאס יתמוטט ויחזיר את החטופים״.

ירון אור, אביו של אבינתן: "אני לא בשום פורום. אני אבא של בן ערובה, ובאתי מסיבה אחת. לפני שלושה חודשים רואיינתי על העסקה שמדברים עליה, על אותם שלבים. ובאתי לומר, שלושה חודשים אנחנו מדברים על עסקה. אנשי שב"כ אומרים שיש עסקה. אין עסקה! חמאס מחכה בסבלנות. אין לו כוונה לשחרר. אמרתי לראש הממשלה, אנחנו צריכים ללחוץ עליהם עד שיהיו חייבים לעשות עסקה.

"לגבי המשפחות שמצטרפות להפגנות: אנשים פוליטיים מנצלים אותם, את החולשה שלהם. זה ניצול פוליטי של המשפחות.  כל הפצועים וההרוגים יהיו לשווא. ביבי, כנס לרפיח ותמעך אותם עד שיפךו על הברכיים ויתחננו לעסקה"

טלי גבילי, אמו של רן גבילי, שנלחם בצומת עלומים ונחטף לעזה: ״בני, שוטר יס"מ, חטוף בעזה, ככל הנראה לא בחיים. אני לא מסוגלת לראות את המראות ברחובות. כשהילד שלי שנחטף אבטח את ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית הוא סיפר לי שירקו עליו, ועכשיו עושים זאת שוב. 61 שוטרים נהרגו כשיצאו להגן על המולדת ב-7 באוקטובר. קוראת למפגינים להפסיק להיות כפויי טובה."

עידן ברוך, אח של אוריאל ברוך, שבשבוע שעבר נודע שנרצח ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה: "קמנו אתמול מהשבעה. באנו לבקש מראש הממשלה לכסח את האם-אמא שלהם. נכנסו ורצחו ואנסו ועדיין אונסים. נחטפו עשרות נשים ונערות ולא שומעים ציוץ מהעולם. לעם ישראל אין אף אחד. מדינת ישראל לא יכולה להשאיר את האנשים שם. לא חיילים ולא חטופים. לא החיים ולא המתים. להורים שלי אין קבר. לא קברנו את אוריאל.
מי שלא יכול לעשות את זה, שיקום ויילך"
"אני רוצה להודות לחיילים שלנו. אם אתם רואים חייל ברחוב תודו לו, תחזקו את ידיו, תעצרו ותגידו לו תודה. תדחפו לו כסף לכיס.

"החמאס גונב זמן. בזמן הזה הם יתחמשו. עם ישראל כבר יודע שיש לנו עסק עם מרצחים. את המרצחים רוצחים. דינם מוות. כל המחבלים שנכנסו ב-7 באוקטובר צריכים למות כמו אייכמן. אנחנו לא צריכים מנהיגים רופסים, צריך לסיים את העבודה. בזמן שהם אומרים שצריך עסקה, הם מושכים את הזמן.

ברוך פנה לנתניהו ואמר: "כאח שכול לאח שכול. אלי לא פחות קטן מיוני ותאר לך שלא היה לך קבר לבכות עליו".

האירוע שקיימו המשפחות נתקל גם בביקורת. חבר קיבוץ בארי כתב שלט ליד מסיבת העיתונאים "בדוכן שם רוצים את החטופים מתים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!