דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / רקטה נחתה סמוך לבית בשדרות, יורט מטח לנתיבות; נתניהו: ״נדע להגן על עצמנו מול איראן ושלוחותיה״

רקטות שוגרו מרצועת עזה לנתיבות בפעם הראשונה מאז ינואר, ובסך הכל 7 מטחים שוגרו לישראל ביממה האחרונה | ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני תעסוק בהיערכות הישראלית לתגובה איראנית ובמגעים לעסקת חטופים | שיחת הטלפון בין רה״מ לנשיא האמריקאי התקיימה ברקע התקרית בעזה

  • ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן (צילומים: עמוס בן-גרשום/לע"מ, AP Photo/Evan Vucci)
    ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן (צילומים: עמוס בן-גרשום/לע"מ, AP Photo/Evan Vucci)
  • שלומי. לבנון במרחק נגיעה (צילום: דוד טברסקי)
    שלומי. לבנון במרחק נגיעה (צילום: דוד טברסקי)
  • שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין (צילום: REUTERS/Ints Kalnins)
    שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין (צילום: REUTERS/Ints Kalnins)
  • פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • ירי רקטות מרצועת עזה (צילום: REUTERS/Clodagh Kilcoyne)
    ירי רקטות מרצועת עזה (צילום: REUTERS/Clodagh Kilcoyne)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-181 למלחמה: הבוקר (חמישי) החלו שיבושי GPS במרכז הארץ, זאת לאחר שאיראן איימה לנקום בישראל על הרג הבכירים בשורות משמרות המהפכה בשבוע שעבר בסוריה. השיבושים נועדו לפגוע בפעולות נגד מטרות ישראליות, זאת לאחר שבחודשים האחרונים שיבושים דומים מופעלים בצפון הארץ במטרה לפגוע ביכולות חיזבאללה.

החלה ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני בנושא ההיערכות לתגובה של איראן, הרחבת הסיוע ההומניטרי בעזה, המו"מ על עסקת חטופים והפעולה האפשרית ברפיח. גורם אמריקאי אישר כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ישוחח בטלפון במהלך היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלושה ימים אחרי ששבעת עובדי ארגון הסיוע "המטבח המרכזי העולמי" נהרגו מאש צה"ל במרכז רצועת עזה.

צה"ל חיסל מהאוויר חוליית מחבלים שנעה בסמוך לכוחות במרכז רצועת עזה. כוחות צה"ל פועלים במקביל גם במרחבי אל-עמל ועבסאנים, שם חוסלו מחבלים על ידי כוחות קומנדו ובאמצעות ירי טנקים. חיל האוויר תקף והשמיד עמדות שיגור ומספר תשתיות טרור.

ביהודה ושומרון, כוחות צה"ל עצרו הלילה 20 מבוקשים, וחיסלו מבוקש שהשליך לעברם מטען נפץ באזור ג'נין. הכוחות תפסו מספר אמצעי לחימה, בהם מטעני נפץ, אקדחים, רובים ולפחות רובה M16 צה"לי אחד. ללא נפגעים לכוחות צה"ל.

המשטרה ושב"כ התירו לפרסום כי נעצרו שתי התארגנויות טרור שתכננו לבצע פיגועים בישראל. חוליית מחבלים שנשבעה אמונים לארגון המדינה האסלאמית (דאע"ש), ותכננה לבצע מספר פיגועים בבירה. בנוסף הותר לפרסום כי נחשפה תשתית טרור בה חברים פעילים מישראל ומהרשות הפלסטינית, שתכננו לבצע מספר פיגועים, בהם בנתב"ג, בקריית הממשלה בירושלים, נגד השר לביטחון לאומי בן גביר וכן לבצע חטיפת חייל.

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח הבוקר עם שר הביטחון יואב גלנט, ובעקבות מותם של עובדי הסיוע של 'ארגון המטבח העולמי' ברצועה, אמר כי ארה"ב דורשת מישראל לנקוט צעדים משמעותיים כדי להגן על עובדי סיוע ואזרחים פלסטינים בעזה. עוד אמר אוסטין, כי בארה"ב מצפים מישראל לערוך חקירה מהירה ושקופה ולהציג את מסקנותיה בפומבי.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

האזעקה בשדרות: רקטה נחתה סמוך לבית בעיר, אין נפגעים

רקטה אחת ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה לפני זמן קצר ברחוב בעיר שדרות. לא דווח על נפגעים, נזק קל נגרם. אזעקה נשמעה בסביבה.

צבע אדום בשדרות ובאשקלון

אזעקת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר בשדרות, איבים ובניר עם. כעבור דקה הופעלה אזעקה גם בעיר אשקלון ובקיבוצים כרמיה וזיקים.

ביידן לנתניהו: ״יש לחתור להשלמת עסקת החטופים, נחוצה הפסקת אש מיידית״

הנשיא ביידן שוחח בטלפון עם ראש הממשלה נתניהו. שני המנהיגים שוחחו על המצב בעזה. הנשיא ביידן הדגיש כי המתקפות על עובדים הומניטריים והמצב ההומניטרי הכולל אינם מתקבלים על הדעת. הוא הבהיר את הצורך של ישראל להכריז וליישם שורה של צעדים ספציפיים, קונקרטיים וניתנים למדידה לטיפול בפגיעה באזרחים, ולהבטיח את בטחונם של עובדי הסיוע. הוא הבהיר כי מדיניות ארה"ב ביחס לעזה תיקבע על פי הערכתנו לגבי הפעולה המיידית של ישראל בצעדים אלה. הנשיא הדגיש כי הפסקת אש מיידית חיונית לייצוב ולשפר את המצב ההומניטרי ולהגן על אזרחים חפים מפשע, והוא דחק בראש הממשלה להסמיך את מנהלי המשא ומתן שלו לסיים ללא דיחוי עסקה להחזרת בני הערובה הביתה. שני המנהיגים דנו גם באיומים איראניים פומביים נגד ישראל והעם הישראלי. הנשיא ביידן הבהיר כי ארצות הברית תומכת מאוד בישראל מול האיומים הללו.

האזעקה בנתיבות: מטח של 4 רקטות שוגר מרצועת עזה, כיפת ברזל הופעלה

אזעקה בנתיבות וביישובים נוספים בנגב המערבי

נתניהו בפתח הקבינט: ״ישראל פועלת נגד איראן ושליחיה, נדע להגן על עצמנו״

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני: ״כבר שנים שאיראן פועלת נגדנו גם באופן ישיר וגם באמצעות השליחים שלה, ולכן ישראל פועלת נגד איראן והשליחים שלה, גם בהגנה וגם בהתקפה. אנחנו נדע להגן על עצמנו ואנחנו נפעל לפי העיקרון הפשוט שמי שפוגע בנו או מתכנן לפגוע בנו, אנחנו נפגע בו״.

החלה ישיבת הקבינט המדיני-בטחוני

לאחר 45 דקות: הסתיימה שיחת הטלפון בין רה״מ נתניהו והנשיא ביידן

דיווח: בחמאס טוענים כי ההצעה המצרית לעסקה ״לא כוללת שום דבר חדש״

בכיר בחמאס התייחס למגעים להפסקת אש ועסקת חטופים, ואמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "המצרים הניחו בפנינו הצעה שלא כוללת שום דבר חדש". לדבריו, ארה"ב ומצרים מעוניינות "לשמר את תהליך הפסקת האש בחיים, למרות שהן משוכנעות בנוגע לפערים הגדולים בין הצדדים".

החלה שיחת הטלפון בין רה״מ נתניהו והנשיא ביידן

דובר צה״ל: חיזקנו כוחות הגנה והתקפה בכל הגזרות למגוון תרחישים, אין שינוי בהנחיות לעורף

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי אמר כי ״הצבא חיזק את כוחות ההגנה וההתקפה בכל הגזרות וערוך למגוון תרחישים, אך אין שינוי בהנחיות לעורף. ביממה האחרונה שוגרו טילי שיוט וכטב״מים מעיראק, סוריה, לבנון, תימן ורצועת עזה. יירטנו את כולם ואנחנו מודעים לכל האוייבים״.

דיווחים בלבנון: צה״ל תוקף בירי ארטילרי באזור העיירה אל-חיאם

לפי דיווחים בלבנון, תקיפות ארטילריה בוצעו באזור העיירה אל-חיאם שבדרום המדינה.

האזעקה בכפר עזה: 3 רקטות ששוגרו מעזה התפוצצו בשטחים פתוחים, אין נפגעים

נחשף מצבור נשק של חמאס שנועד לביצוע פיגוע בבולגריה, ארבעה חשודים נעצרו בגרמניה והולנד

משטרת בולגריה חשפה מצבור כלי נשק שלטענתה נאספו על ידי מחבלי חמאס שנעצרו בדצמבר אשתקד לאחר שתכננו להשתמש בהם להתקפה נגד מטרות יהודיות באירופה. ארבעת החשודים נעצרו בגרמניה ובהולנד במסגרת חקירה שהמוסד והשב"כ היו מעורבים בה. מצבור הנשק אותר קבור מתחת לעץ בדרום בולגריה, לאחר שהמשטרה מצאה תמונות של אקדחים, תחמושת ומחסניות בטלפון הנייד של אחד החשודים.

צבע אדום בכפר עזה

דובר צה״ל: אין צורך שהציבור יאגור מזון, ישתמש בגנרטור או יוציא כסף

דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי: ״הנחיות פיקוד העורף נותרו ללא שינוי. אין צורך לקנות גנרטורים, לאגור מזון ולהוציא כסף מכספומטים.
כמו שנהגנו עד היום, אנחנו נעדכן מיד בכל שינוי במידה ויהיה באופן רשמי ומסודר״.

צה"ל ביצע מספר תקיפות ברחבי דרום לבנון

מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור באזורי הכפרים יארון, עינתא, ומרון א-ראס שבדרום לבנון.

פגיעה ישירה בבית בשלומי, נפגעת חרדה במקום

רקטה נפלה ללא התרעה בבית ביישוב שלומי, פגעה בבית וגרמה לו לנזק כבד. לא דווח על נפגעים בגוף, נפגעת חרדה אחת מטופלת במקום.

קבינט המלחמה יתכנס הערב ב-20:00 בנושא הפעילות בעזה

חברי קבינט המלחמה יתכנסו הערב, לאחר שלא התכנסו בימים האחרונים. הקבינט צפוי לדון בהרחבת הסיוע ההומנטירי לתושבי עזה ובפעולה האפשרית של צה"ל ברפיח.

דיווח לבנוני: חיל האוויר הישראלי תוקף מטרות בכפר יארון

ראש אמ"ן לבכירי מערכת המודיעין: "לא בטוח שהרע ביותר מאחורינו"

ראש אמ״ן, אלוף אהרון חליוה, בשיחה עם ראשי הזירות של חטיבת המחקר הבוקר: ״אני אמרתי לכם לא פעם ולא פעמיים שלא בטוח שהרע ביותר מאחורינו ואנחנו לפני ימים מורכבים", אמר חליוה, והתייחס לפרישתו של רח"ט מחקר עמית סער, "עמית הוא קצין עתיר זכויות, אשר תרם רבות לביטחון מדינת ישראל לאורך עשרות שנים והקדיש את כל חייו הבוגרים ומרצו לעשייה זו״.

חוסל מפקד פלוגת בית חאנון בחמאס

לוחמי גדוד נצח יהודה חיסלו קבוצת מחבלי חמאס לאחר שיצאו ממנהרה באזור בית חאנון שבצפון הרצועה. אחד המחבלים היה מפקד פלוגת בית חאנון.

אזעקות בגליל המערבי: בצת, אזור תעשייה אכזיב, מילואות

מת מפצעיו לידור לוי, שנפצע ביום ראשון בפיגוע בגן יבנה

לידור לוי, בן 34 מגן יבנה, נפטר מפצעיו הבוקר (חמישי), לאחר שנפצע קשה בפיגוע בגן יבנה ביום ראשון. לוי ז"ל היה מהנדס תוכנה במקצועו, והניח אחריו אישה בהריון, תינוקת בת חצי שנה, זוג הורים, אח ואחות.

שב"כ סיכל תשתית טרור שתכננה מספר פיגועים, 7 מחברי החולייה תושבי ישראל

נחשפה תשתית טרור המורכבת מערבים ישראלים ופלסטינים תושבי יהודה ושומרון אשר קשרו קשר לבצע פעילות טרור ברחבי ישראל. 7 מחברי חוליית הטרור הם תושבי מדינת ישראל מרהט, לוד ועירון, שנעצרו בחודשים האחרונים, לצד 4 תושבי הרשות הפלסטינית. החולייה התכוונה לבצע מספר רב של פיגועים, בהם של חטיפת חייל ופגיעה בשר איתמר בן גביר, אך תוכניותיהם סוכלו.

הותר לפרסום: סוכלו מספר פיגועים של תומכי דאע"ש ממזרח ירושלים

דוברות המשטרה ודוברות שב"כ מפרסמות כי היחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים ושירות הביטחון הכללי, סיכלו פיגועי טרור שתכננו שלושה מחבלים תומכי ארגון הטרור המדינה האסלאמית ("דאעש") במזרח ירושלים. שניים מתוך המחבלים תכננו להכין מטענים ואמצעי חבלה ולבצע ירי כלפי תחנת משטרה, ובאזור אצטדיון טדי בירושלים. השניים חברו למחבל נוסף שהדריך ושכנע אותם לצאת לאימוני טרור בחו"ל על מנת להתאמן ולקדם פעילות טרור בארץ ובחו"ל, אך כאמור המשטרה ושב"כ חשפו את כוונותיהם ועצרו אותם בטרם מימשו את תוכניותיהם.

מחקירת המחבלים עלה כי הם נשבעו אמונים למדינה האסלאמית ("דאע"ש") ותכננו לבצע מספר פיגועים באזורים מרכזיים בעיר ירושלים, במתווים שונים של הנחת מטען וירי מנשק חם. מוקדי הפיגועים המתוכננים היו אצטדיון טדי ותחנת משטרה במזרח ירושלים.

 

צה"ל הפציץ במהלך הלילה עמדות של חיזבאללה בשני מוקדים בדרום לבנון

דובר צה"ל מודיע כי במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עמדות תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה באזור הכפר אלחיאם ותשתית טרור של הארגון באזור כפר כילא.

בצבא הודיעו על השהיית יציאות זמנית של היחידות הלוחמות

דובר צה"ל מסר כי בהתאם להערכת המצב בצבא הוחלט על השהיית יציאות זמנית של היחידות הלוחמות. "צה"ל נמצא במלחמה וסוגיית פריסת הכוחות נבחנת כל העת בהתאם לצורך".

מערכת הביטחון החלה הבוקר לשבש GPS גם במרכז הארץ במטרה לפגוע ביכולות אויב

בשל המתיחות בעקבות החיסול של הבכיר האיראני בדמשק, חלים הבוקר שיבושי GPS יזומים כדי לפגוע ביכולות של כטב"מים, טילים וטילי שיוט.

ראש חטיבת המחקר במודיעין אובחן בסרטן ויסיים את תפקידו

ראש חטיבת מחקר באמ"ן, תת-אלוף עמית סער, נאלץ לעזוב מיידית את תפקידו בשל גידול ממאיר שמחייב טיפול. מי שצפוי להחליף אותו הוא תת-אלוף במילואים איתי ברון, ששימש כראש חטיבת המחקר בין השנים 2011-2015.

סוריה: דיווחים על פיצוצים בשמי דמשק, מערכות ההגנה האווירית הופעלו

דיווח פלסטיני: לוחמי צה״ל פועלים במחנה פליטים ג׳נין

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!