דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ג בסיון תשפ"ד 29.06.24
30.8°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 30.8°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 30.2°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 40.7°אילת
  • 37.1°טבריה
  • 29.7°צפת
  • 31.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / רקטה יורטה מעל צפת; צה"ל תקף מתחם צבאי גדול של כוח רדואן בדרום לבנון

7 מבנים צבאיים של ארגון הטרור הלבנוני הושמדו מהאוויר | מצבו של הפצוע בפיגוע הירי בשומרון מוגדר כעת קל | קבינט המלחמה הרחיב את סמכויות המשלחת שיצאה לקהיר | עשרות רקטות נורו מלבנון לגליל ולגולן

מנהרת חמאס שהושמדה (צילום: דובר צה"ל)
מנהרת חמאס שהושמדה (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-184 למלחמה: דובר צה"ל הודיע כי הסתיים התמרון הקרקעי ברצועה עם יציאת אוגדה 98 מח'אן יונס. בתוך השטח נמצאים כעת אוגדה 162 וחטיבת הנח"ל על תוואי הציר ההומניטרי שמבתר את הרצועה לשניים. צה"ל ערוך ופרוס מחדש סביב הרצועה לאחר הקמת רצועת הביטחון החדשה.

עוד נמסר, כי הכוחות בדרום הרצועה עוברים לשלב הפשיטות והמבצעים הממוקדים מבוססי המודיעין. זאת לאחר שחטיבת ח'אן יונס של חמאס פורקה. "הכוחות יוכלו לשוב ולפשוט על חאן יונס לפי צורך מבצעי".

צעירה נפצעה באורח קשה מאוד בפיגוע ירי שאירע בשומרון. אדם נוסף נפצע בינוני מרסיסים. כוחות צה"ל מנהלים מרדף אחרי המחבל בסיוע רחפנים.

הותר לפרסום כי ארבעה חיילי צה"ל נפלו במהלך הקרבות בדרום רצועת עזה. הנופלים הם סרן עידו ברוך, בן 21, מתל מונד, מפקד צוות בבית הספר לקומנדו, שירת ביחידת אגוז; סמל אמיתי אבן שושן, בן 20 מעזריאל, לוחם בהכשרה בבית הספר לקומנדו; סמל ריף הרוש, בן 20 מקיבוץ רמת דוד, לוחם בהכשרה בבית הספר לקומנדו, וסמל עילאי צעיר, בן 20, מקידר, לוחם בהכשרה בבית הספר לקומנדו. כל ארבעת הנופלים שירתו בעוצבת הקומנדו.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

322 משאיות סיוע הומניטרי עברו היום לרצועת עזה, המספר הגבוה מתחילת המלחמה

יחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) הודיעה כי 322 משאיות סיוע הומניטרי נבדקו והוכנסו היום לרצועה, המספר הגבוה ביותר של משאיות שהועברו לעזה ביום אחד מתחילת המלחמה.

האזעקות בצפת: כיפת ברזל יירטה לפחות רקטה אחת שנורתה לעיר

אזעקות בצפת, ספסופה, דלתון ויישובים נוספים בגליל העליון

הרמטכ"ל: "עיכוב בהחלטות על בניין כוחו של צה״ל מסכן את ביטחון המדינה"

הרמטכ"ל הלוי התייחס לנושא עיכוב רכש המטוסים על ידי משרד האוצר ואמר: "צה"ל צריך להיות חזק יותר, גדול יותר – כדי שמה שקרה בשבעה באוקטובר לא יישנה. ואלה כמובן לא השינויים היחידים. להחלטות שנקבל היום יש השפעה מכרעת וקריטית על בניין כוחו של צה"ל בעתיד הקרוב והרחוק. אין לנו את הפריבילגיה לדחות אותן. עיכוב בהחלטות על בניין כוחו של צה"ל – מסכן את בטחון המדינה".

הרמטכ"ל: "מודדים הישגים לא בדפי היומן״

הרמטכ"ל הרצי הלוי נשא הצהרה במלאת חצי שנה למלחמה. בין היתר התייחס הלוי ליציאת הכוחות מהרצועה ואמר: ״צה״ל לא עזב את רצועת עזה. יש לנו לוחמים רבים בשעה זו בתוך הרצועה. זו מלחמה ארוכה, אי אפשר להיות בה כל הזמן באותה תצורת כוחות. אנחנו משנים עוצמות ואופני פעולה. מודדים הישגים לא בדפי היומן, יבואו עוד הישגים רבים״, אמר הרמטכ"ל בנושא עזה, "הבאנו להישגים מאוד משמעותיים בלחימה בעזה, אבל המטרות טרם הושגו במלואן – השבת כל החטופים הביתה, השבת כל תושבי הצפון והדרום לבתיהם בביטחון ופירוק החמאס בכל הרצועה, באופן שיאפשר שלטון אחר שאינו חמאס ברצועת עזה".

שר הביטחון גלנט: "החמאס הפסיק לתפקד כארגון צבאי ברחבי רצועת עזה"

שר הביטחון יואב גלנט: "סיימתי כעת הערכת מצב בפיקוד הדרום, כאשר הכוחות נמצאים ביציאה מח'אן יונס. ההישגים של אוגדה 98 ויחידותיה מרשימים ביותר – פגיעה במחבלים, השמדת מטרות אויב, מחסנים, אמצעי לחימה, תת קרקע, מפקדות, חדרי קשר – כל הדברים האלה בוצעו בצורה מאוד מרשימה וכך החמאס הפסיק לתפקד כארגון צבאי ברחבי רצועת עזה״.

 

גלנט: "הכוחות יצאו עבור היערכות לביצוע המשימה ברפיח״

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב בפיקוד דרום, בסיומה אמר: ״הכוחות יוצאים החוצה ונערכים למשימות ההמשך שלהם, ראינו דוגמאות למשימות כאלה בפעולה בשיפא, וגם למשימת ההמשך שלהם במרחב רפיח. אנחנו נגיע למצב שהחמאס לא שולט ברצועת עזה ושהוא לא מתפקד כמסגרת צבאית שמהווה סיכון על אזרחי מדינת ישראל".

 

המחבל שביצע את הפיגוע בכביש 55 נשא ברכבו מטען, שנוטרל על ידי כוחות צה״ל

המחבל שביצע את הפיגוע הבוקר בכביש 55, שבו נפצעה באורח קשה מאוד חיילת צה"ל, נשא ברכבו מטען ולפי החשד תכנן גם פיגוע תופת. כוחות ההנדסה של צה"ל נטרלו את המטען שהיה ברכבו.

חיל האוויר תקף שבעה מבנים צבאיים של כוח רדואן בדרום לבנון

לפני זמן קצר מטוסי קרב תקפו מתחם צבאי ובו שבעה מבנים צבאיים של כוח רדואן השייך לארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל-חיאם, בנוסף כוחות צה"ל תקפו מפקדה צבאית המשויכת לארגון במרחב כפר טורא.

בנוסף, כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי במרחבים כוכבא ומיס אל ג'בל שבדרום לבנון בתגובה לשיגורים שזוהו מוקדם יותר היום לעבר רמת הגולן ואזור מנרה.

החות׳ים: תקפנו שתי ספינות ישראליות באוקיינוס ההודי ובים הערבי

דובר המיליציה החות'ית – שלוחי איראן בתימן – טען בהצהרה לתקשורת כי הקבוצה ביצעה חמש תקיפות בשלושת הימים האחרונים: תקיפה עם טילים ימיים נגד ספינה בריטית בים האדום, תקיפה באמצעות טילים בליסטיים נגד שתי ספינות ישראליות שהיו בדרכן לישראל מהאוקיינוס ההודי והים הערבי, ושיגור שני כטב"מים לעבר אוניות מלחמה אמריקניות בים האדום.

משרד הבריאות של חמאס: 38 הרוגים ברצועה ביממה האחרונה, ומעל 33 אלף מתחילת המלחמה

משרד הבריאות הפלסטיני בעזה: 38 הרוגים ברצועה ביממה האחרונה. 33,175 הרוגים וכ-75,900 פצועים ברצועה מאז תחילת המלחמה.

נתניהו: "זה הזמן לאחדות, אבל דווקא עכשיו מיעוט קיצוני ואלים מנסה לגרור את המדינה לפילוג"

הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין לאילת

אזעקה באילת ובאילות בגלל חשד לחדירת כלי טיס עוין

בי"ח מאיר: מצבו של הפצוע מפיגוע הירי בשומרון שסובל מפצעי רסיסים מוגדר כעת קל

האזעקות בגליל: 3 שיגורים זוהו לעבר מנרה ומרגליות, לא דווח על נפגעים

אזעקות במנרה ובמרגליות

אזעקות הופעלו בעוטף עזה

אזעקות הופעלו ביישובים מבטחים, עמיעוז, ישע, תלמי אליהו, שדה ניצן, צוחר ואוהד.

חיזבאללה: שיגרנו עשרות קטיושות לבסיס קלע ולמחנה יואב בתגובה לתקיפות הישראליות בבקאע

הותר לפרסום: חיילת צה"ל נפצעה קשה בפיגוע הירי

המטח לצפון הגולן: פגיעה ישירה בסככה במשק חקלאי, נזק רב נגרם למקום

אל-ג'זירה: מטח של עשרות רקטות נורה מלבנון לעבר הגליל והגולן

בית החולים בילינסון: מצב הפצועה מפיגוע בשומרון קשה מאוד, נשקפת סכנה לחייה

אזעקות הופעלו במרום גולן ובעין זיוון

פצועה קשה בפיגוע בשומרון

ראשוני: חשד לפיגוע ירי ליד אלפי מנשה, במקום 2 פצועים

מדובר צה"ל נמסר כי התקבל דיווח על פיגוע ירי לעבר אוטובוס בכביש 55 סמוך לצומת נבי אליאס שבחטיבת אפרים. כוחות צה"ל הוקפצו לנקודה.

בעקבות הפיגוע כביש 55 נחסם לתנועה ומתבצע כתר על הכפר נבי אליאס. כוחות צה״ל מנהלים מרדף אחר המחבל.

ממד"א עדכנו כי במקום פצועה בת 19 במצב קשה ובהכרה, ופצוע נוסף באורח קל כתוצאה מפגיעת רסיסים.

צה"ל תקף שלוש תשתיות צבאיות של מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה בבעלבכ שבעומק לבנון

מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר הלילה מתחם צבאי ושלוש תשתיות צבאיות נוספות של מערך ההגנה האווירית ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בעלבכ בתגובה להפלת כלי הטיס של חיל האוויר אמש (שבת). בנוסף, מטוסי קרב תקפו אתמול (שבת) במהלך היום תשתית טרור ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב ואל עדייסא, כמו כן צה"ל תקף בירי ארטילרי במהלך היום במרחב יעטר.

הותר לפרסום: ארבעה חיילי צה"ל נהרגו בקרבות ברצועה

וול סטריט ג'ורנל: בארה"ב לוחצים להגיע לפתרון סוגיית חזרת הפלסטינים לצפון רצועת עזה

דיווח בוול סטריט ג'ורנל: לקראת חידוש המגעים לעסקת חטופים – בארה"ב לוחצים להגיע לפתרון סוגיית חזרת הפלסטינים לצפון רצועת עזה. ישראל מסכימה לפי שעה למתווה של עד 2,000 בני אדם שיחזרו לצפון הרצועה מדי יום, בדגש על נשים וילדים, ללא גברים בני 50-18. בישראל יסכימו לאפשר חזרה החל מ-10 עד 14 יום לאחר שתושג עסקה, והמעבר יתבצע דרך עמדת בידוק צה"לית שתוודא שגם מחבלים לא מסתננים לצפון הרצועה.

קבינט המלחמה יתכנס מחר בשעה 11:00

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!