דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

נתניהו לבלינקן: "לא אקבל עסקה שתכלול את סיום המלחמה"

את הדברים אמר נתניהו לאחר שבלינקן הצהיר כי בממשל "נחושים להגיע להסכם, הסיבה היחידה שזה לא יקרה היא חמאס" | נשיא המדינה הודה לבלינקן "על התמיכה החזקה ועל הבהירות המוסרית" | עוד ייפגש עם השר בני גנץ, ויבקר בנמל אשדוד

בלינקן בפגישה עם נתניהו (צילום: חיים צח, לע"מ)
בלינקן בפגישה עם נתניהו (צילום: חיים צח, לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, המבקר בישראל. השניים נפגשנו במשרד ראש הממשלה בירושלים לאחר שבלינקן נפגש עם הנשיא הרצוג. במהלך הפגישה אמר נתניהו לבלינקן: "לא אקבל עסקה שתכלול את סיום המלחמה". בלינקן אמר כי "ארה"ב מתנגדת למבצע ברפיח ללא תכנית ברת יישום להגנה על האוכלוסייה האזרחית ולפינוי מסודר ובטוח".

בלינקן אמר הבוקר לנשיא המדינה יצחק הרצוג, כי ״אנחנו נחושים להשיג הפסקת אש שתחזיר את החטופים הביתה, ולהשיג אותה עכשיו. הסיבה היחידה שעסקה לא תושג היא בגלל חמאס", אמר בלינקן. "יש הצעה על השולחן, וכפי שאמרנו, בלי עיכובים, בלי תירוצים. עכשיו זה הזמן. הזמן עבר מזמן להחזיר את החטופים הביתה למשפחותיהם".

בהמשך היום צפוי מזכיר המדינה האמריקני להיפגש עם השר בני גנץ ולבקר בנמל אשדוד, שם יפקח על הסיוע ההומניטרי לעזה. בלינקן שוחח עם משפחות החטופים שהפגינו מחוץ למלון קמפינסקי בתל אביב, בו נפגש עם הרצוג, ואמר להן: "לא ננוח עד שכולם יחזרו". המוחים קראו: "תודה בלינקן".

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום: מעיין טואף/ לע״מ)
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן (צילום: מעיין טואף/ לע״מ)

הרצוג אמר בפתח הפגישה: ״אני רוצה להודות לך על התמיכה החזקה ועל הבהירות המוסרית בדבריך לגבי נסיבות האירוע הנוראי הזה, המלחמה שנכפתה עלינו, הזוועות שחווינו, כמו גם לגבי מצבם של החטופים. אנו מייחלים לחזרתם המיידית, והיא צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של הקהילה הבינלאומית. על הקהילה הבינלאומית לקבל החלטה בפה אחד כי שחרור החטופים הינו בעדיפות עליונה".

"אני רוצה להוסיף גם מהבחינה הזו, ומבחינות אחרות, שבעוד אנו מנהלים מלחמה על מנת להגן על אזרחינו ולייצר עתיד שונה במזרח התיכון, אויבינו וגורמים אחרים מנסים לערער על התהליך תוך שימוש בפורומים משפטיים בינלאומיים שהוקמו על מנת לקיים סדר עולמי הרודף שלום, ואחר הערכים והנורמות שכולנו מאמינים בהם בעולם המודרני. במיוחד, המאמצים שנעשים בבית הדין הפלילי הבינלאומי".

"לישראל מערכת משפטית חזקה מאוד, מערכת שיפוט ואכיפת חוק איתנה מאוד והיא נוקטת בצעדים משפטיים החל מהרשויות הגבוהות ביותר בארץ ועד האזרח הפשוט ביותר. אנחנו מאוד גאים בכך", הוסיף הנשיא. "שלטון החוק הבינלאומי בנוגע לעקרון המשלימות הוא נורמה עולמית בסיסית של עולם המשפט, ולכן הניסיון להשתמש בבית הדין הפלילי הבינלאומי נגד ישראל, הנלחמת בטרור, מהווה סכנה ברורה ונוכחת לדמוקרטיות, לחירות ולשלום. אומות הרודפות אחר נורמות המשפט הבינלאומי, וכל בעלי בריתנו וחברינו – יש להתנגד ולדחות כל מאמצים כאלה".

בלינקן הדגיש את עמדת ארה"ב להשיג הפסקת אש בעזה וסיוע הומניטרי. "יחד עם זאת, גם כשאנחנו פועלים בנחישות בלתי פוסקת להשיג את הפסקת האש שתחזיר את החטופים הביתה, עלינו להיות ממוקדים גם באנשים בעזה שסובלים מהאש הצולבת שחמאס יצרו, ולכן מתמקדים בהשגתה. הסיוע שהם צריכים: האוכל, התרופות, המים, המחסה, הם במחשבות שלנו ובעבודה שאנחנו עושים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!