דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה במלחמה

ערב יום הזיכרון בבני ברק: כל קצוות החברה הישראלית התאחדו והתייחדו עם זכר הנופלים

גן הזיכרון ברחוב הרב מיימון התמלא במאות שבאו לחלוק כבוד ל-413 הנופלים במערכות ישראל מקרב תושבי העיר | אימהות עם ילדים, נערות סמינר, אנשי כוחות ההצלה וגם חילונים, אנשי הציונות הדתית, בני עקיבא וחסידים ארוכי פיאות | "אנשים אחים כולנו", אמרה חני, שהגיעה עם שני ילדיה

אל מלא רחמים בטקס יום הזיכרון בבני ברק (צילום: ניצן צבי כהן)
אל מלא רחמים בטקס יום הזיכרון בבני ברק. "מקפידים להגיע כל שנה" (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאות ציינו את ערב יום הזיכרון בבני ברק, במעמד משפחות שכולות, אנשי כוחות ההצלה וההתנדבות האזרחית, וכן משרתי מילואים ותושבים, שהזכירו את 413 חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה תושבי העיר. 

חני, בת 40, ילידת בני ברק, הגיעה לטקס עם בנה ובתה הלומדים בסמינר ובתלמוד תורה. "זה קורה ממש מאחורי הבית, ואנחנו מקפידים להגיע כל שנה. הילדים שלנו גדלים כמו כולם במלחמה, ואני מרגישה שאנחנו אנשים אחים כולנו, כל השבטים. לכן חשוב שנחווה האחד את הרגשות של האחר", אמרה ל'דבר'. "מהמקום הזה אני גם מחנכת את ילדיי גם בדרך החרדית וגם בדרך הישראלית. אנחנו לא חיים בוואקום. חוסר התקשורת מייצר מריבות וקיצוניות. חייבים לדעת כל אחד מה הדרך שלו, אבל גם שכל הדרכים הללו מצטלבות. כך גדלתי וכך אני מגדלת גם את ילדיי". 

האירוע התקיים בגן הזיכרון, לצד אנדרטת הנופלים ברחוב הרב מיימון. נערת סמינר לחשה לחברתה והזכירה: "בזמן ההמנון, צריך לעמוד כדי לכבד".

על מנת לשמור על אופי האירוע, הנחתה העירייה את המאבטחים שלא לאפשר לילדים להיכנס למתחם ללא הורים.

משתתפי טקס יום הזיכרון בבני ברק. "למרות השבר הגדול שפקד אותנו, רוחנו איתנה" (צילום: ניצן צבי כהן)
משתתפי טקס יום הזיכרון בבני ברק. "למרות השבר הגדול שפקד אותנו, רוחנו איתנה" (צילום: ניצן צבי כהן)

הגן הולך ומתמלא. אנשים ללא כיפה, החל מאנשי הציונות הדתית, דרך בני עקיבא ועד חסידים ארוכי פיאות, עם קפוטה שחורה ומגבעת קאפעלוש עגולה.

בלטו בקהל אנשי איחוד הצלה, מגן דוד אדום וזק"א תל אביב, שהטקס הזכיר גם את עבודתם הקשה והמראות הלא פשוטים עימם התמודדו החל מ-7 באוקטובר במטרה לזהות את כלל הרוגי הטבח, לשמור על כבוד המתים ולהביאם לקבר ישראל. 

הגיע גם אמנון מהלא, מוותיקי העיר וסבו של סמל עמיחי שמעון רובין הי"ד, אשר נלחם במחבלים שפשטו על המוצב בו שירת בעוטף עזה ב-7 באוקטובר, והוסיף להילחם גם לאחר שנפגע, אך נפטר לבסוף מפצעיו.

משפחתו תרמה את איבריו, שהצילו חמישה אנשים. "חיילינו גילו תעצומות נפש, התייצבו בשעת פקודה", אמר מהלא."למרות השבר הגדול שפקד אותנו, רוחנו איתנה ואנחנו מאמינים בקדוש ברוך הוא ומתפללים מדי יום: ה' עוז לעמו ייתן, ה' יברך את עמו בשלום'". 

ראש עיריית בני ברק, הרב חנוך זייברט. "בזכות מסירות נפשם של מיטב בנינו" (צילום: ניצן צבי כהן)
ראש עיריית בני ברק, הרב חנוך זייברט. "בזכות מסירות נפשם של מיטב בנינו" (צילום: ניצן צבי כהן)

"מחבלי החמאס פגעו בנשים וגברים, ילדים ותינוקות. ללא כל הבדל בין דעה לדעה, בין ימין לשמאל, בין דתיים לחילוניים", אמר ראש עיריית בני ברק, הרב חנוך זייברט, והוסיף מדרש על התפילה בהגדה של פסח – 'שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו': "זה שעם ישראל לא עומד באחדותו, זה מה שמאפשר לפגוע בנו. אם נעמוד ביחד אי אפשר יהיה לפגוע בנו. לכן חובתנו להתכנס כולנו כאיש אחד.

"'הקדוש ברוך הוא מצילנו מידם' בזכות מסירות נפשם של מיטב בנינו, המחרפים נפשם למען עם ישראל בארץ ישראל. הם המגינים האמיתיים בגופם, בנפשם ובגופם על ארצנו הקדושה", הוסיף ראש העירייה. "עם ישראל איבד את מיטב בניו שנטבחו ונהרגו עם 563 חיילים ויותר מ-9,000 פצועי לחימה שפונו לבתי החולים. מספרים אלה מצטרפים למספרים הבלתי נתפסים של חללי מערכות ישראל, ובכללם 413 חללים בני עירנו שנהרגו בקרבות שונים בהגנה על העם והמולדת. צעירים וצעירות, חיילים וחיילות שתוכניותיהם היו לפניהם וברגע אחד הכל נדם, הכל נעלם. כל אחד ואחד זה עולם מלא. 

"עם ישראל כולו כואב את כאבם של 132 החטופים והחטופות. זקנים ניצולי שואה ותינוקות שנלקחו מביתם ומוחזקים בתנאים קשים מנשוא. חיילות צעירות הנמצאות תחת ידם הארורה של מחבלי החמאס. כולנו תפילה לקדוש ברוך הוא שיחזרו במהרה לביתם בשלום. תפילתנו לאלוהים שבמרומים שישלח הצלחה ללוחמים, שישובו בשלום, ורפואה שלמה לפצועים, ויחזיר במהרה את החטופים והשבויים לביתם, וישלח נחמה למשפחות השכולות, ונתאחד כולנו, עם אחד, עם תורה אחת בארץ אחת. ושנזכה להתאחד עד הגאולה השלמה במהרה בימנו אמן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!