דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

הכירו את היו"רים החדשים בהסתדרות עובדי המדינה

מיטל משהיוף, ישראל עדו דודזון ומירב שטרוסברג אלקבץ נבחרו לאחרונה לעמוד בראשות ועדים בהסתדרות עובדי המדינה | הם מספרים על ההצטרפות לוועד, על שיתופי הפעולה ועל המאבקים למען העובדים

מירב שטרוסברג אלקבץ (מימין), ישראל עדו דודזון ומיטל משהיוף (צילומים: אלבומים פרטיים)
מירב שטרוסברג אלקבץ (מימין), ישראל עדו דודזון ומיטל משהיוף (צילומים: אלבומים פרטיים)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מיטל משהיוף, יו"ר הוועד הארצי של הרשות להגנת הצרכן

משהיוף, בת 44, אימא לשלוש בנות. בעלת תואר ראשון במדעי החברה והרוח מהאוניברסיטה הפתוחה, ותואר שני בלימודי משפט באוניברסיטת בר-אילן.

משהיוף עבדה עשר שנים ברשות האוכלוסין, ולפני שמונה שנים עברה לרשות להגנת הצרכן, לתפקיד מנהלת יחידת רכש, נכסים ולוגיסטיקה. "אצלנו ברשות להגנת הצרכן היה ועד לא נבחר, ועד הקמה", מספרת משהיוף. "כשהרשות הוקמה, עברו עובדים ממשרד התמ"ת, ומונה ועד בלי בחירות.

"בחצי שנה האחרונה הייתה ממונה זמנית, והתחיל הרבה בלאגן של ניסיונות הכפפה וארגון מחדש שלא דווח לאף אחד. פנינו לרשות השיפוט בבקשה לבצע בחירות".

משהיוף נכנסה לתפקיד בתחילת מרץ. על ההחלטה להתמודד לתפקיד יו"ר הוועד אומרת משהיוף: "ראיתי שהיה פה ועד שלא ייצג את העובדים. מאז שנבחרנו, התחלנו להגן על העובדים. יש איתי עוד שני חברי ועד, כפיר ואיציק המדהימים. נכנסנו לטירוף. אנחנו מבינים שזאת העבודה. עושים הכול לפי התקנון ובשיתוף פעולה מלא, ואנחנו מאוד מרוצים. אף שזה בהתנדבות, החברות בוועד תורמת לתחושה של עשייה משמעותית. אני פועלת מתוך תחושת שליחות להגן על תנאי העסקתם של העובדים.

"המוטו שלי בחיים הוא: 'סור מרע ועשה טוב… נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה'.
להיות יו"ר ועד זאת מבחינתי הזדמנות לרדוף אחר הצדק ולעשות עוד טוב בעולם המורכב הזה".

ישראל עדו דודזון, יו"ר ועד עובדי המנהל לחינוך התיישבותי

דודזון, בן 54, עובד במנהל לחינוך התיישבותי מ-2010. הוא אחראי על תקציבים של כפרי נוער ופנימיות, ועל הבקרה הפיננסית של המנהל. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה חקלאית מהאוניברסיטה העברית, תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן, ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.

דודזון הצטרף לוועד בתחילת השנה. "החלטתי להצטרף לוועד כי נוצרו יחסים בעייתיים בין המנהלים לעובדים", הוא מספר. "העובדים ממורמרים והולכים עם הפרצוף למטה. רציתי לגרום לאנשים לחייך. גם לוועד הבית הלכתי כי אף אחד לא הלך, והייתי צריך שהבניין ייראה כמו שצריך".

דודזון מספר על השיפור במצב העובדים. "הגיע מנהל חדש עם אג'נדה שהעובדים הם הון אנושי. זה מאוד חשוב לי להחזיר את האמון בין המנהלים לעובדים, ושהעובדים ירגישו שהם נמצאים בבית השני שלהם. יש לי ידע בהסכמי שכר, אז עכשיו אני מעורב בהסכם שכר חדש לעובדים יחד עם משרד החינוך. יש לנו מדיניות שהשטח ירגיש אותנו, לבקר בכל המקומות שלנו. שיידעו שיש לנו דלת פתוחה לכולם ולהנגיש את כל הידע שיש לנו".

מירב שטרוסברג אלקבץ, יו"ר ועד עובדי משרד התקשורת

שטרוסברג היא אמא לשלושה בנים, שלושתם לוחמים בחרבות ברזל – הגדולים במילואים והצעיר קצין בקבע. עובדת במשרד התקשורת כ-30 שנים. בעלת תואר ראשון בתקשורת המונים מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

שטרוסברג עובדת במועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין בתחום ההגנה על הצרכן. "בתור חברת ועד ובתור ממונה על הגנת הצרכן, אני חשה צורך לעשות למען אחרים שפחות מסוגלים לעמוד על זכויותיהם. משרד התקשורת הוא משרד שרוב העובדים בו אקדמאים ומקצוענים, ועדיין יש רבים שזקוקים לייצוג מול הנהלת המשרד.

"אנחנו ועד נשי עם אתי כהן וג׳ולייט חקשוריאן, ואנו משתדלות לקדם את העובדים, ובפרט את נשות המשרד. לאחרונה מונתה מנכ"לית, שהיא האישה היחידה בתפקיד זה בשירות המדינה, ויחד איתה ועם הסמנכ"לית למנהל אנו משתדלות לעשות הכול לטובת העובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!