דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום הזיכרון

"אנחנו כאן בשם החיים": בלב רצועת עזה, חיילי מילואים ערכו טקס זיכרון לקצין שנפל בבארי ב-7 באוקטובר

רס"ן (מיל') נוי שוש ז"ל, נפל כשהגן בגופו על אשתו וילדיו | בגדוד השריון בו שירת כקצין חימוש, ומוצב כעת ברצועה, הקדישו לו את טקס יום הזיכרון | מפקד הגדוד, אור פז-עברי: "עברנו דרך הבית שלו בבארי לפני שנכנסנו לכאן. זה מקום של אהבת חיים, ואת הדבר הזה ניסו להשמיד"

סגן אלוף במילואים אור פז בטקס הזיכרון של גדוד השריון 8112 בלב רצועת עזה (צילום: אלבום פרטי)
סגן אלוף במילואים אור פז בטקס הזיכרון של גדוד השריון 8112 בלב רצועת עזה (צילום: אלבום פרטי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו נמצאים כאן בשם החיים", כך אמר אתמול סגן אלוף במילואים אור פז, מפקד גדוד השריון 8112 בטקס זיכרון שנערך בלב רצועת עזה, לזכרו של רס"ן נוי שוש, קצין החימוש של הגדוד, שנפל בקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר.

"בארי היא דוגמה טובה לאיך חיים טובים יכולים להיראות כאן באזור הזה, על פני האדמה, גם אם מנסים לתקוף אותם, להשמיד אותם ומקיזים את דמם של האנשים, ואנשים נופלים בדרך – ההיאחזות שלנו במקום הזה והבחירה שלנו בחיים אינה מוטלת בספק, ואני אומר את זה במיוחד הערב כשאנחנו מתייחדים עם זכר הנופלים וכל אחד שאיננו מותיר חלל. אבל קריאת הכיוון שלנו מאוד ברורה – אנחנו בוחרים בחיים, ומגינים על החיים".

רס"ן נוי שוש ז"ל (צילום: אתר צה"ל)
רס"ן נוי שוש ז"ל (צילום: אתר צה"ל)

שוש נפל בביתו, כשהגן על אשתו וילדיו. "הוא היה רע ושותף בהובלת הגדוד לאורך כל העשור האחרון, וב-7 באוקטובר נהרג ממש לא רחוק מכאן" אמר פז. "אני רוצה להגיד על כך כמה מילים, כי כשאנחנו נכנסנו לעזה בפעם הראשונה, שעברנו דרך הבית שלו בבארי לפני שנכנסנו לכאן. כל מי שהיה בבארי בדרך לכאן, לא יכול שלא לחוש בניגודיות הכל כך חריפה. בארי זה גן פורח במדבר, ועל אף האסון שקרה שם עדיין רואים שהמקום הזה הוא מקום של אהבת חיים, יצירה, אהבת אדם, משפחות. ואת הדבר הזה תקפו, ניסו להשמיד. הרגו שם את נוי ועוד עשרות רבות של חבריו שנהרגו שם וחלקם עוד כאן שבויים ונעדרים".

הגדוד גויס למילואים והוקפץ לגזרת הצפון, שם פעל במשך כארבעה חודשים. בחודש האחרון נמצא הגדוד בפעילות מבצעית במרכז רצועת עזה. "למי שזה לא ברור השהות שלנו פה בעזה בשבועות האחרונים עם כל המוות מסביב, ההרס והחורבן, והמרחב הזה שאי אפשר לטעות במה הוא ספוג, מה הוא משדר ומה השאיפות שלו – זה מחדד לנו מי אנחנו ועל מה באנו להילחם. ובזכות הדבר הזה אני בטוח שאנחנו ננצח".

פז ביקש לחבר בין ערב הזיכרון הכללי הלאומי להתייחדות עם זכרו של שוש בפלוגה, וגם להיסטוריה של הגדוד. "לפני קצת יותר מחצי שנה, לציון 50 שנים למלחמת יום הכיפורים, קראנו לגדוד שלנו 'גדוד חוצב'. אנחנו עסוקים מאוד בשבעת החודשים האחרונים אבל גם לא שוכחים את המורשת שלנו, ואת חי חוצב, שהיה מ"פ בגדוד ונהרג ב-7 באוקטובר 1973. כשהיינו ברמת הגולן עשינו מעמד מרגש לזכרו במקום בו נהרג ליד תל יוסיפון. בחצי השנה האחרונה אנחנו בשרשרת הזו של השכול, והגבורה וחירוף הנפש, ובבחירה של להיות כל אחד בתורו זה שעושה את הצעד ובוחר לשרת ולהגן. מניחים בגדוד במשימות בצפון וכאן, עוד נדבך משמעותי, מלא בהישגים שכולם שלכם – כל מי שנותן פה את המירב ואת המאמץ ביום ובלילה כדי לעמוד במשימה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!