דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום העצמאות

הנשיא הרצוג לחיילים המצטיינים: "אתם מגדלי אור ותקווה, העם כולו מצדיע לכם"

טקס מצטייני הנשיא נערך הבוקר (שלישי) בבית הנשיא | הרמטכ"ל הרצי הלוי בנאומו בטקס: "במציאות הישראלית בשנתנו ה-76, ההצטיינות האישית והיחידתית היא כורח" | צה"ל פרסם את שמותיהם ואת סיפוריהם של 120 המצטיינים

נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס מצטייני הנשיא (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס מצטייני הנשיא (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

120 חיילות וחיילים קיבלו הבוקר (שלישי) מנשיא המדינה יצחק הרצוג תעודות הצטיינות על פועלם. צה"ל פרסם את שמותיהם ואת סיפוריהם של המצטיינים באתרו הרשמי.

כל אחד מהמצטיינים קיבל מהנשיא מילגה בסכום של 3,500 שקלים, שנתרמו לאגודה למען החייל.

הנשיא אמר בפתיחת הטקס כי התלבט אם לקיים אותו השנה בגלל החטופים והשכול. לבסוף הוחלט לקיים את הטקס במתכונת מצומצמת שתכלול את המצטיינים ואת משפחותיהם בלבד. "אתם מרוממים את רוח העם, לא ניתן לאויב לנצח אותנו", אמר.

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר בנאומו בטקס כי השמחה השנה אינה שלמה: "בכל שנה זהו הטקס החגיגי והמשמח ביותר, אולם השנה שמחתנו איננה שלמה. הטקס מתקיים בתקופת מלחמה, והשמחה על הישגי המצטיינים והמצטיינות מהולה בעצב על מחירה הכבד ועל השורות החסרות.

"המצטיינים הם פניה היפות של מדינת ישראל. על הפנים היפות האלה חרושים תלמי שמחה וקמטי עצב.

"במציאות הישראלית בשנתנו ה-76, ההצטיינות האישית והיחידתית היא כורח. זהו המפתח לקיומה של מדינת ישראל, שקמה בארץ אבותינו כבית ומקלט לעם היהודי. התשובה שלנו לאויבינו ביום העצמאות הזה היא ברורה: אנחנו נמשיך לחיות ולשגשג במדינת ישראל, אותה הקמנו ובנינו ב-76 שנים.

"בזכות מצטיינים כמותכם, כל אחד ואחת בדרכו הייחודית והשונה, אנחנו בטוחים כי נזכה לחגוג כאן עוד הרבה מאוד ימי עצמאות".

אחת המצטיינות היא סמל מארינה בובריקינה, מש"קית ר"ם 2 במרפ"א צפון. בובריקינה נולדה בבלארוס ועלתה לישראל ב-2019 בתוכנית "נעלה". היא מתגוררת בקריית ביאליק. "בשירותי הצבאי אני עוזרת לחיילים ודואגת להם בכל דבר שהם זקוקים לו", סיפרה לאתר צה"ל. "במיוחד במלחמה רואים את המשמעות והחשיבות של התפקיד".

מצטיין נוסף הוא סמ"ר דרור איצקוביץ', לוחם בגדוד 74 של חטיבה 188. איצקוביץ' מתגורר ברעננה. הוא למד בתיכון מדעי טכנולוגי כפר בתיה. "התגייסתי לשריון, ואחרי תשעה חודשי מסלול עליתי לגדוד 74, תפסתי קו בעזה ואז עברנו לאימון ברמת הגולן", סיפר. "כשפרצה המלחמה, הייתי בגזרה הצפונית, ואחרי זה נלחמתי ברצועת עזה במשך שלושה חודשים. בתפקידי אני בחפ"ק מג"ד".

הנשיא יעניק תעודת הצטיינות גם לסגן יעל אבירם, בת 21, קצינת חינוך בחטמ"ר צפונית. אבירם מתגוררת בנס ציונה. היא הדריכה בצופים בתקופת התיכון. "לעולם ההדרכה תמיד היה מקום מיוחד בלב שלי", היא מספרת. "התגייסתי לתפקיד מש"קית הסברה ושובצתי במדרשת בן גוריון בנגב. העברתי סדרות חינוך והתפקיד היה מאוד משמעותי עבורי. משם המשכתי לבה"ד 1, ואחרי ההשלמה החילית שובצתי בחטמ"ר צפונית של אוגדת עזה, ואני כבר שמונה חודשים שם".

תעודת הצטיינות תוענק גם לסמ"ר דרבה יברקן, טען וקשר פלוגתי בגדוד 9 שתחת צק"ח גבעתי. יברקן נולד באתיופיה, ועלה לישראל ב-2010. הוא מתגורר בקריית אתא. "התחלתי ללמוד ישר מכיתה ד'", הוא מספר. "הייתי בפנימייה בכפר חסידים במשך שש שנים, וסיימתי לימודים במכינת גל. חלמתי להיות שריונר וסירבתי לתפקיד חי"ר. עשיתי טירונות בשיזפון וחלמתי להיות במבצעית. עשיתי קורס קשרים, נכנסתי לתפקיד טען סמ"פ ונהייתי קשפ"ל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!