דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ח בסיון תשפ"ד 04.07.24
27.9°תל אביב
  • 28.3°ירושלים
  • 27.9°תל אביב
  • 29.3°חיפה
  • 29.7°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 33.1°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 28.1°צפת
  • 28.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

השר גנץ באולטימטום לנתניהו: "הקבינט חייב לגבש תוכנית פעולה אסטרטגית עד 8 ביוני"

יעדי התוכנית שנקב בהם השר בני גנץ בהודעתו לתקשורת הערב (ש') הם השבת חטופים, מיטוט חמאס, הקמת מנהלת משותפת, השבת תושבי הצפון לבתיהם עד 1 בספטמבר, נורמליזציה עם סעודיה ומתווה שירות ישראלי | לשכת ראש הממשלה: "התנאים שמציב גנץ הם מילים מכובסות שמשמעותן ברורה: סיום המלחמה ותבוסה לישראל, הפקרת רוב החטופים, השארת החמאס על כנו והקמת מדינה פלסטינית"

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ (צילום: תומר נויברג/ פלאש90)
יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ (צילום: תומר נויברג/ פלאש90)
אורן דגן
"מחובתי לומר את האמת לציבור לאחר שאמרתי אותה פעם אחר פעם בחדרים הסגורים – אל תוך קודש הקודשים של ביטחון ישראל החלו לחדור שיקולים אישיים ופוליטיים, מיעוט קטן השתלט על גשר הפיקוד", אמר השר בני גנץ, יו"ר המחנה הממלכתי, בהצהרה לתקשורת הערב (שבת). 
לפי התנאי שהציב, עד 8 ביוני על הקבינט לאשר תוכנית פעולה כוללת למלחמה. "כדי שנוכל להילחם כתף אל כתף, על קבינט המלחמה לגבש תוכנית כוללת בעלת שישה יעדים: השבת חטופינו, מיטוט חמאס ופירוז הרצועה, קביעת חלופה שלטונית, השבת תושבי הצפון לבתיהם עד 1 בספטמבר, קידום נורמליזציה עם סעודיה ואימוץ מתווה השירות הישראלי".

"בתקופה האחרונה דבר מה השתבש. החלטות חיוניות לא התקבלו. מעשים מנהיגותיים הנדרשים כדי להבטיח ניצחון לא נעשו. מיעוט קטן השתלט על גשר הפיקוד של הספינה הישראלית והוא מוביל אותה אל עבר חומת סלעים. התייצבתי כאן היום – כדי לומר אמת. והאמת קשה: בעוד שחיילי ישראל מגלים גבורה עילאית בחזית – חלק מהאישים אשר שלחו אותם לקרב מתנהלים בפחדנות וחוסר אחריות.

"בעוד שבמנהרות האפלות של עזה החטופות והחטופים עוברים ייסורי שאול – יש מי שעוסקים בהבלים. בעוד שעם ישראל מתעלה על עצמו – חלק מהפוליטיקאים חושבים על עצמם. אל תוך קודש הקודשים של בטחון ישראל החלו לחדור שיקולים אישיים ופוליטיים.
חבריי ואני לא נניח למחול השדים להימשך. נעשה את כל שצריך כדי לשנות מסלול, למנוע את ההתנגשות בחומת הסלעים ולהבטיח שישראל תפליג בבטחה אל עבר ניצחון אמיתי. אני מאמין באחדות. נאבקתי עבור אחדות גם כאשר היו לכך מחירים גבוהים. אבל האחדות חייבת לבוא לידי ביטוי במעשים. אחדות לא יכולה להיות עלה תאנה לקיפאון בניהול המערכה. והמעשה הנדרש היום הוא מהפך אסטרטגי. יציאה מהדשדוש אל הכרעות אמיצות ומהלכים החלטיים. עוד נעסוק בכל מה שהיה בעבר.

"כדי שנוכל להילחם כתף אל כתף – על קבינט המלחמה לגבש ולאשר עד השמונה ביוני תוכנית פעולה שתוביל למימוש שישה יעדים אסטרטגים בעלי חשיבות לאומית:

1. להשיב הביתה את חטופינו.
2. למוטט את שלטון חמאס, לפרז את רצועת עזה ולהבטיח שליטה ביטחונית ישראלית.
3. לצד קיום שליטה ביטחונית ישראלית, להקים מנהלת אמריקנית-אירופית-ערבית-פלסטינית שתנהל אזרחית את הרצועה ותניח בסיס לחלופה עתידית שאינה חמאס ואינה עבאס.
4. להשיב את תושבי הצפון לבתיהם עד ה-1 לספטמבר ולשקם את הנגב המערבי.
5. לקדם נורמליזציה עם סעודיה כחלק ממהלך כולל אשר יצור ברית עם העולם החופשי ועם העולם הערבי נגד איראן ושלוחותיה.
6. לאמץ מתווה שירות אשר יביא לכך שכל הישראלים ישרתו את המדינה ויתרמו למאמץ הלאומי העליון.

"לכל אחד ואחד מהיעדים האלה יש סימן קריאה אבל כדי לממש אותם יש לפעול בחוכמה, תוך התמודדות עם מציאות מורכבת. אין פתרונות קסם. לא יהיה קל. אבל רק אם נגדיר את המטרות באופן ברור ואמיץ, נדע לבחור בדרך הארוכה אשר תוביל אל פסגת ההר.

"ראש הממשלה נתניהו, אני מביט בעיניך הערב ואני אומר לך – הבחירה בידיך. אחרי שדיברתי איתך שוב ושוב – הגיע רגע האמת. הגיעה שעת ההכרעה. אני מכיר אותך שנים רבות כמנהיג ופטריוט ישראלי: אתה יודע היטב מה צריך לעשות. נתניהו של לפני עשור היה עושה את הדבר הנכון. האם אתה מסוגל לעשות את המעשה הנכון והפטריוטי גם היום?

"עם ישראל מתבונן בך. עליך לבחור בין ציונות לבין ציניות, בין אחדות לבין פלגנות, בין אחריות לבין הפקרות – ובין ניצחון לבין אסון. אם תעדיף את הלאומי על האישי ותבחר ללכת בדרכם של הרצל, בן גוריון, בגין ורבין – תמצא בנו שותפים למאבק. אבל אם תבחר ללכת בדרכם של קנאים ותוביל את האומה כולה אל התהום – ניאלץ לפרוש מהממשלה. נפנה לעם ונקים ממשלה אשר תזכה לאמון העם. נכונן ממשלה מבוססת על אחדות רחבה, שתביא לתיקון וניצחון אמיתי".

לשכת ראש הממשלה: "גנץ בוחר להציב אולטימטום לראש הממשלה במקום להציב אולטימטום לחמאס. התנאים שמציב בני גנץ הם מילים מכובסות שמשמעותן ברורה: סיום המלחמה ותבוסה לישראל, הפקרת רוב החטופים, השארת החמאס על כנו והקמת מדינה פלסטינית.

"חיילינו לא נפלו לשווא ובוודאי שלא למען החלפת חמאסטן בפת״חסטאן. אם גנץ מעדיף את האינטרס הלאומי ולא מחפש תירוץ להפלת הממשלה, שיענה על שלוש השאלות הבאות:

1. האם הוא מוכן להשלים את הפעולה ברפיח כדי להשמיד את גדודי החמאס, ואם כן איך ייתכן שהוא מאיים לפרק את ממשלת החירום בעיצומה של הפעולה?

2. האם הוא מתנגד לשליטה אזרחית של הרשות הפלסטינית בעזה, גם בלי עבאס?

3. האם הוא מוכן לקבל מדינה פלסטינית בעזה וביהודה ושומרון כחלק מתהליך הנורמליזציה עם סעודיה?

"עמדתו של ראש הממשלה בנושאים גורליים אלה ברורה: ראש הממשלה נתניהו נחוש לחסל את גדודי החמאס, הוא מתנגד להכנסת הרשות הפלסטינית לעזה ולהקמת מדינה פלסטינית שבהכרח תהיה מדינת טרור. ראש הממשלה נתניהו חושב שממשלת החירום חשובה להשגת כל מטרות המלחמה, כולל השבת כל חטופינו, ומצפה מגנץ להבהיר את עמדותיו לציבור בנושאים אלה".

מטה המשפחות: "זמן הדיבורים הסתיים. האולטימטום היחיד הרלוונטי בערב זה הוא הזמן שאוזל לחטופות ולחטופים. הגיע הרגע למעשים – ולחדש את המשא ומתן להחזרתם מייד!"

גדעון סער, יו"ר תקווה חדשה: "כשיצאתי נגד הדשדוש (שנמשך חודשים) גנץ טען שהכול עובד טוב ונכון. הערב הוא גילה את הדשדוש, שלו היה שותף מלא, בלשון המעטה. סיסמאות ריקות לא מהוות כסות להיעדר מנהיגות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!