דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

טורקיה: רצח של שליח בשכונת פשע הצית גל מחאה רחב בשורת ערים במדינה

אתא אמרה אקמן, שליח בן 20, נרצח ככל הנראה עקב זיהוי שגוי, לאחר שמסר משלוח | בעקבות הרצח, אלפי שליחים מקיימים הפגנות ברחבי טורקיה בשבוע האחרון, במחאה על תנאי עבודה לא בטוחים ועל היעדר הגנה מצד חברות המשלוחים

מחאת שליחים באיסטנבול בעקבות רצח אתא אמרה אקמן (צילום מרשתות חברתיות)
מחאת שליחים באיסטנבול בעקבות רצח אתא אמרה אקמן (צילום מרשתות חברתיות)
הדס יום טוב

אלפי שליחים מציפים בשבוע האחרון את הרחובות באיסטנבול, באדנה, בבאליקסיר ובערים מרכזיות נוספות בטורקיה, במחאה על תנאי עבודה לא בטוחים ועל אוזלת היד של חברות המשלוחים בהגנה עליהם, בעקבות רצח אכזרי של אתא אמרה אקמן, שליח בן 20, בשבוע שעבר בעיר באליקסיר שבמערב המדינה. כך על פי דיווחים בעיתונות הטורקית וברשתות החברתיות.

אתא אמרה אקמן (מקור: Tahatamer0, Wikipedia)
אתא אמרה אקמן (מקור: Tahatamer0, Wikipedia)

אקמן, סטודנט שעבד באחת מחברות משלוחי המזון המקומיות בבאליקסיר, נרצח לפני כשבוע, בליל 11 במאי (בין שישי לשבת) לאחר שמסר משלוח בשכונה המזוהה עם ארגוני פשע בעיר. נער בן 17 שהזדמן למקום בשם ארדואן אוזדמיר רצח אותו, על פי החשד, ב- 25 דקירות סכין.

מחאת שליחים באיסטנבול, היום (ראשון):

הרצח צולם במצלמת אבטחה ברחוב. בסרטון נראה אקמן יוצא מבניין דירות בדרכו אל האופנוע שלו שחנה בחוץ, כאשר אוזדמיר, על פי החשד, ניגש אליו והתנפל עליו תוך שניות. מחקירת המשטרה עלה כי אקמן נרצח כנראה לאחר שזוהה בטעות כמאהב של אשתו של אימאם בכיר באחד הארגונים, בהקשר לדירה ממנה יצא.

על פי ארגון עובדי התחבורה הטורקי, 148 שליחים במדינה איבדו את חייהם בתקריות פליליות במהלך עבודתם בשלוש השנים האחרונות. מאז מותו של אקמן, מאות שליחים מפגינים מדי יום בערים המרכזיות בטורקיה ומבצעים רכיבות מחאה ברחובות הראשיים תחת הסיסמאות "צדק לאתא אמר אקמן" ו"אנחנו לא רוצים למות בזמן העבודה".

מחאת שליחים בבאליקסיר ב-16 במאי:

 

"החברות שולחות שליחים לעשרות בתים בערב, גם במקומות מפוקפקים, והם לא יודעים לאן הם הולכים ובמה הם ייתקלו", אמר אחד השליחים המוחים לעיתונות המקומית בבאליקסיר. "אין לאן לפנות, והחברות לא באמת מספקות הגנה. אף אחד לא צריך לאבד את חייו במהלך עבודתו, וזה תפקיד המעסיק לדאוג לעובדים שלו להגנה. רובינו לא מסווגים כעובדים, לכן הרבה פעמים אין לנו מה לעשות ואין לנו עם מי לדבר".

בטורקיה, כמו בישראל, שליחים רבים אינם מועסקים בחברות ועובדים מולן כ"עצמאיים", ללא הגנות המסופקות לעובדים וללא זכויות סוציאליות. שליחי טורקיה כבר מחו על תנאיהם בעבר, כשנשחק שכרם בעקבות האינפלציה הגואה במדינה ללא התייחסות מצד החברות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!