דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

אלפים הפגינו מול הכנסת ב'יום שיבוש'; שני מפגינים נעצרו לאחר ניסיון חסימת צירים

בתום ההפגנה מאות יצאו בתהלוכה למעון ראש הממשלה | איילה מצגר כלתו של יורם מצגר החטוף בעזה: "ראש ממשלת ישראל ויתר על החטופים" | שקמה ברסלר: "מדינה בנויה על אמון ואחריות הדדית בין המדינה לאזרחיה והאמון הזה הופר"

עימותים בין מפגינים לשוטרים לאחר הפגנה מול הכנסת (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
עימותים בין מפגינים לשוטרים לאחר הפגנה מול הכנסת (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
יהל פרג'
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אלפים הפגינו בירושלים מול מליאת הכנסת, המוחים שקוראים לממשלה לצאת לבחירות, בצל אי שחרור החטופים ותחושת ההפקרה הביטחונית בשבעה באוקטובר. "החטופים בעזה יותר מדי ימים, הדם על הידיים של ממשלת הדמים" קרוא המפגינים. בתום הצעידה החלה תערוכה של מאות לכיוון מעון ראש הממשלה, מספר מפגינים ניסו לחסום כבישים בירושלים, שני מפגינים נעצרו.

שקמה ברסלר: "יצאנו למסע שבסופו המנדט יוחזר לעם. מדינה בנויה על אמון ואחריות הדדית בין המדינה לאזרחיה והאמון הזה הופר. ביחד 64 חדלי אישים לא יעצרו אותנו. אנחנו מאות אלפים. נשתמש בכל הכלים בצורה חוקית ולא אלימה. ה-64 יזוזו והמנדט יחזור לעם. מכאן כולם מתרוממים".

הפגנת יום השיבוש בירושלים (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת יום השיבוש בירושלים (צילום: ניצן צבי כהן)

איילה מצגר כלתו של יורם מצגר החטוף בעזה: "227 ימים שיורם, חיים, נתן, אברהם מונדר, שירי, ארבל, סשה ורבים אחרים בגיהנום בעזה ואנחנו בחוסר מודעות לגורלם. פחד לחייהם, ב7 באוקטובר נפער לי חור בלב שרק גדל וגדל. עם חוסר אונים, תסכול וכעס נורא. הרבה זמן לא היה ברור לי מי הכתובת לכעס הזה. כבר שבעה חודשים אנחנו בקשר עם כל גורם אפשרי. פגשנו אמפתיה אבל גם אטימות והרבה שקרים. ולאחרונה גם הכפשות ואלימות משטרתית כלפינו – משפחות חטופים ונרצחים".

נדב עוז זלצברגר מתנועת דור שינוי: "נתחיל מלהגיד: אין כאן מקום לתומכי טירור יהודים. אחרי ה7 באוקטובר הקמתי את החמל החינוכי של אחים לנשק. אני מתבייש שהיינו צריכים לשלוח מישהי לטפל בילד שראה את אבא שלו נרצח מול עיניו כי פשוט לא הייתה מדינה. אני פה בשם חברים שנקראו למילואים פעם שלישית. משפחות צעירות. בעלי עסקים שקורסים. דור שלם שנפגע מהמלחמה ובעיקר מההפקרה של הממשלה הזו.

אנחנו דור שגדל לקונספציה שאפשר לנהל סכסוך. דאפשר לקצץ והשוק ידאג לנו. שכסף לחמאס קונה ביטחון. גדלנו אצל אחד בינימין נתניהו שלימד אותנו את הקונספציות האלה. בין סבבי לחימה בילתי נגמרים.

עימותים בין מפגינים לשוטרים לאחר הפגנה מול הכנסת (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
עימותים בין מפגינים לשוטרים לאחר הפגנה מול הכנסת (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)

הקמנו חמלים והצלנו את המדינה כשהמדינה הייתה משותקת ובמקום ללכת הבייתה – הביאה אותנו להאג בלי לשחרר את החטופים. אני שואל את סוכות ונתניהו איזה עתיד אתם מציעים לנו? לעד לחיות על החרב? התיישבות בעזה במקום לניר עוז? הם מוכרים שקרים כי אין להם מה למכור".

"קשה להסביר את הנשימה שנעצרה. החלומות המסוייטים. הבהלה באמצע הלילה כל עוד לא נדע מה בגורלם ושממשלת ישראל לא עושה הכל להחזיר אותם. עצב שמלווה בתחושת בגידה. אחרי שנחשפתי לדיונים בקבינט המלחמה, אני יודעת להגיד בגלוי – ממשלת ישראל מפקירה אותם ביודעין. גררו את הזמן. בחרו להתעלם מהבעיה ולהפוך את המשפחות לבעיה ולא ליזום או לקחת אחריות על האירוע. אני כבר יודעת שראש ממשלת ישראל ויתר על החטופים".

סאל במיל אייל יופי ממובילי 'לוחמים 73' ואח שכול: "אנחנו במאבק על הבית כי: אתה הראש – אתה אשם. אתה אשם באוקטובר האחרון שממשיך להשחיר את פני הארץ כולה, את העם והמדינה. אני וחברי לוחמי 73 עומדים מאחורי האמירה – אתה הראש, אתה אשם. והמשפט הזה ירדוף אותך כל ימי חייך. מכאן בירושלים אנחנו אומרים ברור ובצעקה גדולה: בחירות עכשיו ומיד".

איילת קציר: "תושבי הגבול הופקרו לירי טילים ומאיתנו מבקשים לשתוק כי יש מלחמה? כל יום אני משוכנעת יותר ויותר שהעורף צריך לצאת לחזית ולמחאה בגלל המחדל הגדול, בגלל הפילוג והשנאה, בגלל שיש לנו ממשלה שתוקפת את אזרחיה. חובתנו לעמוד איתן מול הממשלה גם בזמן מלחמה ובעיקר בזמן המלחמה".

יעקב גודו ששכל את בנו בכיסופים והקים את מאהל המחאה מול הכנסת: "תודה שבאתם. ביבי לא רוצה חמאסטאם ולא פתחסטאן ואנחנו לא רוצים ביביסטאן או סמוטריצצ׳סטאן. מאסנו בארגון הפשע המתקרא ממשלת ישראל עם הנאשם בראשו. הם גרמו יחד עם החמאס וסינואר להירצחו של בני תום ושל עוד אלפים ו-128 החטופים שעדיין בעזה".

בתוך כך, עדכנה המשטרה כי עצרה חשוד שתקף אדם אחר שהגיע למחאה בכניסה לירושלים לטענת המשטרה, החשוד במעשה, בן 19, נעצר במקום על ידי שוטרי מחוז ירושלים. במקביל ניגשו שוטרים אל תחנת הדלק שם איתרו את קורבן התקיפה, בשנות ה-70 לחייו), שהגיע למחאה. על פי החשד, ניגש החשוד אל הקורבן בתחנת הדלק וביקש את הדגל שהיה ברכבו. לאחר שסירב לדרישתו, תקף החשוד את הקורבן באמצעות מוט הדגל בראשו וגרם לפציעתו באורח קל.

כוחות גדולים ממשיכים לפעול לשמירת הסדר הציבורי באזור ירושלים. בשעות הצהריים, קבוצת מוחים הפרו את הסדר כשישבו על הכביש וחסמו אותו בניגוד לחוק בצומת הרחובות רופין-קפלן-רוטשילד, אחד מכבישי הגישה לכנסת. כוחות משטרה פעלו במקום, ולאחר שמפרי הסדר לא נענו לבקשתם של השוטרים, החסימה הוסרה, הם הועלו למדרכה, ושם ניתנה להם האפשרות להמשיך במחאה כחוק או להמשיך בדרכם.

הפגנת יום השיבוש בירושלים (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת יום השיבוש בירושלים (צילום: ניצן צבי כהן)

‏בתוך כך, בשעות הקרובות יובאו לבית המשפט שבעה חשודים שנעצרו לחקירה הבוקר בכביש 1, לאחר שהפרו את הסדר במקום, לא נשמעו להוראות השוטרים, ועל פי החשד ניסו לחסום את הכביש המהיר עם כלי רכב מושבתים ולהבעיר אש במקום בניגוד לחוק ותוך סיכון משתמשי הדרך.

מוקדם יותר היום (שני) אירעו עימותים בין שוטרים ומפגיני ארגון 'אחים לנשק' בכביש 1, זאת עם פתיחת כנס הקיץ של הכנסת וההפגנה שצפויה להתקיים לצד משכן הכנסת בשעה 17:00. על פי הדיווח, 13 מפגינים נעצרו, בהם ארבעה ממובילי התנועה – סא"ל במיל' רון שרף, איתן הרצל, סא"ל במיל' אורן שביל וסא"ל במיל' דרור ארז. אלפי רכבים מאטים את התנועה באיילון דרום.

בארגון אחים לנשק וארגונים נוספים, יחד עם משפחות חטופים, תכננו כבר אתמול את יום השיבושים שהחל היום בנסיעה איטית בכביש 1, וכן בצפון, שם כ-2,000 כלי רכב התכנסו בצומת זרזיר תחת הכותרת "המסע להצלת המדינה והחזרת המנדט לעם", והחלו בנסיעה איטית לכיוון מרכז הארץ.

שקמה ברסלר בצומת זרזיר. הזניקה את המסע (צילום: רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
שקמה ברסלר בצומת זרזיר. הזניקה את המסע (צילום: רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

בהמשך היום הצטרפו אלפים נוספים ולנסוע בכבישי הארץ במהירות המינימלית המותרת. שקמה ברסלר, שהזניקה את השיירה, אמרה: "היום אנחנו עושים את המיטב, כי אנחנו מבינים שכדי שהמדינה הזאת תמשיך להתקיים, הממשלה הזאת חייבת ללכת".

מפגינים ליד כביש החוף בהרצליה (צילום: רוני שפירא)
מפגינים ליד כביש החוף בהרצליה (צילום: רוני שפירא)
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!