דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

עומרי גאנדלמן זומן כחריג גיל לנבחרת ישראל בכדורגל שתשתתף באולימפיאדה

ההתאחדות לכדורגל הודיעה על הבחירה בקשר גנט, אחרי הבחירה בשוער באיירן מינכן דניאל פרץ | למאמן גיא לוזון נותר לבחור בחריג גיל שלישי | ישראל תשחק בפריז בבית עם יפן, פרגוואי ומאלי

עמרי גאנדלמן חוגג את שער הניצחון על צ'כיה במדי נבחרת ישראל עד גיל 21 ביורו (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
עמרי גאנדלמן חוגג את שער הניצחון על צ'כיה במדי נבחרת ישראל עד גיל 21 ביורו (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מאמן הנבחרת הצעירה בכדורגל, גיא לוזון, החליט שעומרי גאנדלמן, שחקנה של גנט הבלגית, יהיה חריג הגיל השני (יחד עם דניאל פרץ, שוער באיירן מינכן) בסגל לאולימפיאדת פריז 2024. כך פרסמה היום (שלישי) ההתאחדות לכדורגל. לוזון יכול לבחור בחריג גיל נוסף.

קבוצתו של גאנדלמן אישרה רשמית כי יוכל לעמוד לרשות הנבחרת במשחקים האולימפיים. גאנדלמן חווה עונה בכורה נפלאה מחוץ לישראל, עם 13 שערים ו-7 בישולים ב-43 משחקים בכל המסגרות במדי גנט. הוא הבקיע 11 שערים בליגה הבלגית ו-2 נוספים בשלב בקונפרנס ליג.

גיא לוזון: "עומרי גאנדלמן היה חלק מרכזי מהעפלת הנבחרת לטורניר הגמר בגיאורגיה ושותף בכיר בהישג יוצא הדופן – חצי הגמר והבטחת הכרטיס לאולימפיאדה. את המעבר המאתגר מהליגה הישראלית לבלגית מבצע עומרי באופן מרשים במיוחד והפך שחקן מוביל בקבוצתו. אני מודה לגנט על שהבינה את חשיבות המשחקים האולימפיים עבורנו והבהירה כי עומרי יעמוד לרשות הנבחרת. הבחירה בדניאל ובעומרי היא בשל היותם שחקנים מצוינים וספורטאים בעלי אישיות נדירה. אני משוכנע שגם הפעם נעז לחלום הכי רחוק שאפשר ונדע להגשים".

עומרי גאנדלמן: "אני גאה להמשיך להיות חלק מהנבחרת הצעירה, שמצליחה פעם אחר פעם להתעלות ולהיות חלק מהבמות המרכזיות של הכדורגל האירופי והספורט העולמי. שיתוף הפעולה עם המאמן גיא לוזון והחברים שלי לנבחרת יצר חבורה מלוכדת ואיכותית שמסוגלת להתמודד עם כל אתגר. אני משוכנע שמחכים לנו בהמשך הדרך עוד הרבה רגעים שיביאו גאווה גדולה לכל המדינה".

גיא לוזון, מאמן נבחרת ישראל עד גיל 21 (צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
גיא לוזון, מאמן נבחרת ישראל עד גיל 21 (צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)

ישראל תפגוש בבית המוקדם את מאלי, פרגוואי ויפן. הנבחרת תפתח את המשחקים שלה בשלב הבתים ב-24 ביולי מול מאלי, ב-27 ביולי תפגוש את פרגוואי, וב-30 ביולי את נבחרת יפן. המשמעות היא שמכבי ת"א תצטרך לפתוח את מוקדמות ליגת האלופות בלי חמישה משחקניה.

טורניר הכדורגל האולימפי לגברים שונה משאר הענפים האולימפיים בכך שהוא מוגבל לשחקנים עד גיל 23, בתוספת שלושה שחקנים מבוגרים יותר. ההגבלה על גיל המשתתפים הונהגה באולימפיאדת ברצלונה 1992, כאשר הוסרו המגבלות על השתתפות שחקנים מקצועניים באולימפיאדה. זו הייתה דרישה של פיפ"א, כדי שלא תיווצר תחרות בין הטורניר האולימפי והמונדיאל.

נבחרת ישראל עד גיל 21 במשחק מול גיאורגיה ברבע גמר היורו עד גיל 21 (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)
נבחרת ישראל עד גיל 21 במשחק מול גיאורגיה ברבע גמר היורו עד גיל 21 (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל)

למשחקים עצמם יטוסו 22 שחקנים – 18 שחקני הסגל ועוד 4 רזרבה. הסגל שזומן לפתיחת האימונים אינו הסופי ויכול לכלול שינויים עד מועד היציאה לפריז.
שוערים: עומר ניראון, ניב אליאסי. הגנה: רוי רביבו, עיליי פיינגולד, נועם בן הרוש, אור ישראלוב, נועם מלמוד. קישור: עידו שחר, אושר דוידה, עיליי חג’ג’, איתן אזולאי, אמיר גנאח, איינאו פרדה, ניב יהושע, עדי יונה. התקפה: ענאן חלאילי, דור תורג’מן, עידן טוקלומטי, אלעד מדמון ומוחמד אבו רומי.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!