דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ז בסיון תשפ"ד 03.07.24
24.9°תל אביב
  • 20.4°ירושלים
  • 24.9°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 23.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 27.9°טבריה
  • 21.0°צפת
  • 23.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

סקר: 51% מתלמידי חטיבת הביניים בגליל המזרחי לומדים פחות מ-12 שעות בשבוע

בסקר שנערך באשכול רשויות הגליל המזרחי, הכולל את יישובי אצבע הגליל, הגולן, חלק מהגליל העליון ויישובים נוספים באזור, עולה כי רק 11% מתלמידי החטיבות לומדים מעל 24 שעות בשבוע | תלמידי חטיבות הביניים הם הנפגעים הגדולים ביותר מהמלחמה, אך גם ביסודי ובגיל הרך נמצאו נתונים מדאיגים

תושבי הצפון וילדיהם מפגינים במהלך המלחמה (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
תושבי הצפון וילדיהם מפגינים במהלך המלחמה (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

51% מכלל תלמידי חטיבת הביניים באשכול גליל מזרחי לא לומדים יותר מ-12 שעות שבועיות. 38% מתלמידי חטיבות הביניים לומדים עד 24 שעות שבועיות ורק 11% מהתלמידים לומדים יותר מ-24 שעות שבועיות.

הנתונים עולים מסקר שפרסם השבוע 'מרכז ידע אזורי גליל מזרחי'. אשכול גליל מזרחי כולל את המועצות האזוריות גולן, גליל עליון, מבואות החרמון ומרום גליל, וכן את כל היישובים העירוניים היהודים והערביים מקצרין במזרח, מטולה בצפון, ג'יש במערב ועד לצפת וטובא-זנגריה בדרום. 

ניתן להסביר את מיעוט השעות הנלמדות בנוכחות הנמוכה של תלמידי חטיבת הביניים העומדת על 63% בלבד. 27% מתלמידים חטיבות הביניים מגיעים לעיתים קרובות ו-9% מהם מגיעים לעיתים רחוקות לבית הספר. 

הסקר עוסק גם במצבם הרגשי של התלמידים, ובמענה הפדגוגי שמעניקות המסגרות החינוכיות. גם כאן המגמה השלילית ביותר נמצאה בקרב תלמידי חטיבת הביניים: כאשר 54% מההורים הסכימו כי 'מצבו הרגשי של ילדו נפגע' ורק 6% מההורים הללו הסכימו במידה רבה כי ילדם מקבל מענה רגשי מותאם ומספק במסגרת החינוך הנוכחית. בקרב תלמידי התיכון התמונה מעודדת אך במעט: 48% מההורים חושבים כי ילדיהם סובלים מבעיות רגשיות ו-13% מתוכם חושבים כי ילדיהם מקבלים מענה מותאם ומספק מהמסגרת בה הם נמצאים. 

גם הורים ל-49% מתלמידי בתי הספר היסודיים ול-45% מהילדים במסגרות לגיל הרך מדווחים כי מצבם של ילדיהם נפגע, אך מסכימים כי המסגרות החינוכיות הללו נותנות מענה חינוכי באופן מותאם ומספק יותר מהמענה החינוכי של המסגרות העל יסודיות: 36% בקרב ההורים לילדים בגיל הרך ו-19% בקרב הורים לתלמידים בבתי הספר היסודי. 

'מרכז ידע אזורי גליל מזרחי' עוסק באיסוף ידע מחקרי על סוגיות הקשורות לגליל המזרחי. במרכז שותפים אשכול גליל מזרחי, המכללה האקדמית תל חי, שותפות קהילות קנדה וקהילות אצבע הגליל וקרן רונלד-ראודברג. בסקר השתתפו כ-500 הורים ל1,362 ילדים.  

הייצוג הגדול ביותר של תלמידים היו מבתי הספר היסודיים (509). בנוסף השתתפו הסקר הורים ל-352 תלמידים בחטיבות הביניים, ל-317 תלמידי תיכון, והורים ל-183 ילדים בגיל הרך. 53% מההורים לא פונו מיישוביהם והשאר מתגוררים בחלופות שונות: דירה בשכירות, דירה במימון המדינה ומלון. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!