דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

המל"ג אישרה: מכללת תל חי תהפוך לאוניברסיטה

לפי ההחלטה תוקם ועדת היגוי שתהפוך את המכללה שמפונה מתחילת המלחמה לאוניברסיטת קריית שמונה | נשיא המכללה, פרופ' אליעזר שליו: "ההחלטה היא ניצחון הרוח, ניצחון לחברה שצופה עתיד והחינוך בראש סולם ערכיה"

המכללה האקדמית תל חי, הקמפוס המזרחי (צילום: גילי בר-און/ויקיפדיה)
המכללה האקדמית תל חי, הקמפוס המזרחי (צילום: גילי בר-און/ויקיפדיה)
אמיתי פרץ
כתב
צרו קשר עם המערכת:

המועצה להשכלה גבוהה אישרה אתמול (שלישי) הקמת ועדת היגוי למהלך של הפיכת מכללת תל חי לאוניברסיטה. בסוף התהליך תהפוך המכללה הצפונית לאוניברסיטת קריית שמונה, ותהיה האוניברסיטה ה-11 בישראל והראשונה באזור הגליל.

כחלק מההחלטה תאוחד המכללה עם מכון המחקר החקלאי והטכנולוגי מיגל, שפועל בפארק התעשייה תל חי ובקריית שמונה. האוניברסיטה שתוקם תיקרא אוניברסיטת קריית שמונה, וכל מבנה חדש שיוקם עבור האוניברסיטה ייבנה בשטח קריית שמונה.

ההחלטה היא המשך למהלך שהתחילה שרת החינוך לשעבר יפעת שאשא ביטון, שהקימה ועדה לבחינת הנושא. הוועדה המליצה לקדם את ההחלטה בדצמבר השנה, וכעת שר החינוך יואב קיש, שעומד בראש המל"ג קיבל את המלצתה.

ההחלטה התקבלה בשעה שלא מתקיימים לימודים בשטח מכללת תל חי עקב הלחימה בצפון, וכל הלמידה מתנהלת מרחוק. בשלב זה לא ברור האם שנת הלימודים האקדמית הבאה תיפתח במכללה, ומתי יחזרו הסטודנטים לשטחה.

נשיא המכללה, פרופ' אליעזר שליו, בירך על ההחלטה. "הבחירה לקדם את הקמת האוניברסיטה היא ניצחון לרוח, ניצחון של חברה שנכסי ההשכלה והחינוך נמצאים בראש סולם ערכיה, חברה שצופה על העתיד ומעצבת אותו באופן שיציע חינוך והשכלה מתקדמת עבור בני הגליל ועבור אזרחי המדינה כולה".

מכללת תל-חי היא מהמכללות הגדולות בישראל. כיום לומדים בה מעל 5,000 סטודנטים ב-17 מסלולים לתואר ראשון ו-17 תכניות לתואר שני בתחומי המדע והטכנולוגיה, החברה והרוח, וחינוך והוראה. המכללה החלה את דרכה ב-1957 כבית ספר אזורי למבוגרים תחת חסות המועצה האזורית גליל עליון וב-1969 הפכה למכללה תחת חסות אוניברסיטת תל אביב. ב-1993 הוכרה על ידי המל"ג כמוסד אקדמאי עצמאי שזכאי להעניק תארים ראשונים. ב-2021 אוחדה המכללה עם מכללת אוהלו שבקצרין, שהפכה להיות סניף שני של תל חי.

המכללה מהווה מרכז טכנולוגי משמעותי בגליל ובגולן, ונמצאת מזה זמן מה במרכז השיח על הקמתה של אוניברסיטה נוספת, בין היתר מתוך מטרה לפתח את האזור ואת תחומי החקלאות והאגרו-טק, שישראל היא מהמובילות בהן בעולם.

השדרוג למעמד אוניברסיטה יאפשר בין היתר שיפור משמעותי בהיקף ואיכות המחקר במכללה, משיכת סטודנטים נוספים, הענקת תארים שלישיים ועוד. המכללה הקודמת שהצטרפה למועדון האוניברסיטאות היא אוניברסיטת רייכמן, לשעבר הבינתחומי, שהפכה לאוניברסיטה הפרטית הראשונה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!