דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ל' בסיון תשפ"ד 06.07.24
26.3°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 26.3°תל אביב
  • 25.0°חיפה
  • 26.8°אשדוד
  • 23.7°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 26.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

״תסתכלו להן בעיניים״: פורסם סרטון חטיפת התצפיתניות מבסיס נחל עוז

הורי 5 התצפיתניות אישרו לחשוף תיעוד קשה מרגעי חטיפתן, שצולם ממצלמות הגוף שהיו על מחבלי חמאס, ותמונות ממנו הופצו לפני חודשים | הנשיא הרצוג: "לירי, קרינה, אגם, דניאלה, נעמה וכל החטופות והחטופים - נמשיך להילחם בחמאס ולעשות הכול כדי להחזיר אתכן"

רגעי חטיפת התצפיתניות מבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר (צילום: ללא קרדיט)
רגעי חטיפת התצפיתניות מבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר (צילום: ללא קרדיט)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

סרטון חטיפתן של התצפיתניות מנחל עוז, כפי שתועד ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, פורסם הערב (רביעי). זאת לאחר הודעת מטה משפחות החטופים כי הוריהן של לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי, התצפיתניות שנחטפו מבסיס נחל עוז ונמצאות בשבי חמאס כבר 229 ימים, החליטו לאשר את הפצתו לציבור ולתקשורת.

ניתן לצפות בסרטון בקישור הבא. אזהרה: הסרטון קשה לצפייה, כולל אלימות, ועלול לגרום לפוסט טראומה.

הסרטון, שאורכו 3:10 דקות, נערך וצונזר – כך שירדו ממנו חלקים קשים לצפייה שבהם ניתן לראות את הנרצחים הרבים בבסיס נחל עוז, את הנרצחים במיגונית שממנה נחטפו התצפיתניות וקטעים נוספים של אלימות קשה. עם זאת, מהמטה נמסר שהסרטון מציג את האלימות וההשפלה שעברו התצפיתניות, ואת תחושת האימה שאחזה בהן.

בבסיס נחל עוז נרצחו ב-7 באוקטובר 15 תצפיתניות ששירתו בבסיס, 7 נחטפו לעזה בעודן בחיים. החיילת אורי מגידיש חולצה על ידי כוחות צה"ל לאחר 23 ימים בשבי. נועה מרציאנו נרצחה על ידי מחבלי חמאס בעודה בשבי וגופתה הוחזרה על ידי צה"ל לקבורה בישראל.

סשה, אחותה של קרינה ארייב: "עצוב שצריך 'להתפשט מול המצלמות' כדי שיבינו שדרוש להוציא את הבנות הצעירות באופן בהול ומיידי".

אשלי בקשי וקסמן, בת דודה של אגם ברגר: "הסרטון מראה את עומק הרוע: לא רק באו וחטפו, אלא ממש התעללו נפשית בבנות האלה. אנחנו מקבלים כל כך הרבה אינדיקציות שהחשש הגדול שלנו, אונס, באמת קורה שם. לא הגיוני שהן שם כל כך הרבה זמן".

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "העולם כולו חייב להישיר מבט אל עיניהן המבועתות של הנשים הצעירות שמוחזקות ברצועת עזה בפשע נגד האנושות שאין כדוגמתו. אני מבקש בראש ובראשונה לחבק את המשפחות ולהגיד שוב ושוב – אנחנו איתכן. תנחומיי למשפחות השכולות של החיילות והחיילים שנפלו במתקפת הטרור האכזרית על המוצב. לירי, קרינה, אגם, דניאלה, נעמה וכל החטופות והחטופים – לא נשקוט, נמשיך להילחם בחמאס ולעשות כל שביכולתנו כדי להחזיר אתכם הביתה!״

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מזועזע מהסרטון, נמשיך לעסוק הכול כדי להשיבן הביתה. אכזריות מחבלי החמאס רק מחזקת את נחישותי להילחם בכל העוצמה כדי להבטיח שמה שראינו הערב לא יחזור לעולם".

השר וחבר קבינט המלחמה בני גנץ: "כשצפיתי לראשונה בסרטון המזעזע של חטיפת התצפיתניות הבטן התהפכה, המחשבות עליהן לא ירפו עד שישובו, וישובו הבנות והבנים כולם. האחריות של מנהיגים היא ליצור מציאות אחרת, גם כשמדובר בהחלטות קשות, זו אחריותנו".

מטה משפחות החטופים: "כל עדות נוספת המגיעה מהחטופים זועקת את אותה אמת עצובה – חייבים להחזיר את כולם הביתה. הסרטון הוא כתב אישום חריף על מחדל לאומי של הפקרת החטופות והחטופים. אין משימה גדולה יותר, אין ניצחון משמעותי יותר ואין סיכוי להחזיר את התקווה לישראל ללא השבת כולם – החיים לשיקום והנרצחים לקבורה. לממשלת ישראל אסור לבזבז אפילו רגע אחד נוסף – עליה לחזור לשולחן המשא ומתן עוד היום!".

מפורום תקווה, המייצג משפחות חטופים ומשפחות חטופים התומכות בהמשך הלחימה, נמסר: "מחזקות את הורי התצפיתניות. הסרטונים מבהירים מדוע אסור לעשות עסקה עם השטן. אין לחמאס זכות קיום". על ההודעה חתומות אפרת מור, אימו של החטוף איתן מור, ודיצה אור, אימו של החטוף אבינתן אור.

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת: "סרטונים ותמונות של החטופים שלנו מכילים מראות ותיאורים גרפיים קשים מאוד, ועלולים לגרום לפגיעה נפשית משמעותית במיוחד לילדים ובני נוער, שהם פגיעים הרבה יותר לטראומה. חשוב לקיים שיח פתוח עם הילדים על-מנת שיימנעו מצפייה בתמונות ובסרטונים קשים.

"אם הילדים נחשפו לתכנים קשים והתחילו לצפות בהם כי היו סקרניים, חשוב להנחות אותם לעצור מיד ולא להמשיך בצפייה? חשוב שהילדים ירגישו בנוח לשתף אתכם במה שצפו ולא יהססו לפנות אליכם אם הם חשים במצוקה. אל תכעסו עליהם גם אם צפו והיו שם עבורם הנחו אותם לא להעביר את התכנים הלאה. היו ערניים לשינויים בהתנהגות הילדים, ופנו לאיש מקצוע בכל מקרה שבו עולה הצורך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!