דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ז בסיון תשפ"ד 03.07.24
30.3°תל אביב
  • 30.6°ירושלים
  • 30.3°תל אביב
  • 29.0°חיפה
  • 30.6°אשדוד
  • 34.9°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 35.7°טבריה
  • 30.1°צפת
  • 32.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / אזעקות באזור אופקים, שתי מטרות חשודות יורטו באילת; חוסל מפקד גדוד בית חאנון של חמאס

דובר צה״ל: מטוסי קרב יירטו בשמי אילת שתי מטרות ששוגרו ממזרח, לא הופעלה אזעקה | לוחמי צה״ל חיסלו במרחב תת קרקעי בג׳באליה את המחבל חסין פיאצ׳ | לראשונה זה ארבעה חודשים: אזעקות גם בכמה יישובים בין נתיבות ואופקים בנגב המערבי

  • חילופי אש בגבול לבנון בין צה״ל לכוחות חיזבאללה (צילום: אייל מרגולין/ פלאש90)
    חילופי אש בגבול לבנון בין צה״ל לכוחות חיזבאללה (צילום: אייל מרגולין/ פלאש90)
  • הרמטכ״ל הרצי הלוי בביקור בחטיבת מנשה במהלך מבצע המעצרים בג׳נין (צילום: דובר צה״ל)
    הרמטכ״ל הרצי הלוי בביקור בחטיבת מנשה במהלך מבצע המעצרים בג׳נין (צילום: דובר צה״ל)
  • כוח צה"ל יורה לעבר מטרות חיזבאללה בלבנון (צילום ארכיון:  יונתן זינדל, פלאש90)
    כוח צה"ל יורה לעבר מטרות חיזבאללה בלבנון (צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש90)
  • ישיבת קבינט המלחמה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
    ישיבת קבינט המלחמה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
  • קארים ח'אן, התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: AP Photo/Peter Dejong, File)
    קארים ח'אן, התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: AP Photo/Peter Dejong, File)
  • כוחות צה"ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה"ל)
    כוחות צה"ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-230 למלחמה: דובר צה״ל אישר הערב (חמישי) כי לוחמי צוותי הקרב של אוגדה 98 וכוחות מיוחדים מחיל האוויר ומיחידת יהל"ם חיסלו במרחב תת קרקעי את המחבל חסין פיאצ׳, מפקד גדוד בית חאנון בארגון הטרור חמאס. פיאצ׳ היה אחראי על מתווי נ״ט רבים ששוגרו לשטח מדינת ישראל במהלך המלחמה, וכן על שיגורי פצמ״רים רבים לעבר יישובי צפון העוטף.

מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה שתי מטרות אוויריות חשודות שעשו את דרכן מאזור מזרח לכיוון העיר אילת. המטרות לא חצו לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

אזעקות נשמעו לראשונה זה ארבעה חודשים, במערב הנגב באזור אופקים, בין היתר בבטחה, תדהר, תאשור וברוש. לא ידוע על נפגעים, נזק או נפילות במרחב.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

אזעקות בגליל המערבי

האזעקות בדרום: שתי רקטות ששוגרו למרחב אופקים יורטו, אין נפגעים

האזעקות בדרום: שתי רקטות שוגרו מהעיר עזה בצפון הרצועה ונפלו בשטח פתוח

דובר צה״ל: מטוסי קרב יירטו בשמי אילת שתי מטרות ששוגרו ממזרח, לא הופעלה אזעקה

לפני זמן קצר מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה שתי מטרות אוויריות חשודות שעשו את דרכן מאזור מזרח לכיוון העיר אילת. המטרות לא חצו לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

אזעקות ביישובים בנגב המערבי, בין נתיבות ואופקים

אזעקה נשמעה במערב הנגב באזור אופקים, בין היתר בבטחה, תדהר, תאשור וברוש.

אילת: דיווחים על פיצוצים ויירוטים בשמי העיר, לא הופעלה אזעקה

דובר צה״ל במסר לתצפיתניות החטופות: ״נכשלנו בלהגן עליכן, זו האחריות שלנו שתשובו הביתה״

בפתח דבריו הערב, תא"ל דניאל הגרי פנה לתצפיתניות שנחטפו מבסיס נחל עוז, ותיעוד חטיפתן הקשה פורסם אתמול בהסכמת המשפחות. "דניאלה, קרינה, לירי, אגם ונעמה, אי אפשר לעמוד כאן הערב מבלי להתייחס לסרט שכל העולם ראה. רגעי האימה וחוסר האונים חזרו בחזרה למסך. מאז 7 באוקטובר אנחנו נכשלנו בלהגן עליכם ועל החברות שלכם, ועל חיילים ותושבים רבים נוספים, אנחנו אחראים, וחייבים להשיב אתכן הביתה".

צה״ל חיסל במנהרה בג׳באליה מחבל שפיקד על גדוד בית חאנון של החמאס

לוחמי צוותי הקרב של אוגדה 98 וכוחות מיוחדים מחיל האוויר ומיחידת יהל"ם חיסלו במרחב תת קרקעי את המחבל חסין פיאצ׳, מפקד גדוד בית חאנון בארגון הטרור חמאס.

פיאצ׳ היה אחראי על מתווי נ״ט רבים ששוגרו לשטח מדינת ישראל במהלך המלחמה, וכן על שיגורי פצמ״רים רבים לעבר יישובי צפון העוטף.

המבצע בג׳נין הסתיים לאחר 40 שעות; הרמטכ״ל: ״נגיע לכל סליק ולכל בית שיש בו מחבלים״

בתום מבצע שארך 40 שעות בג׳נין שבחטיבת מנשה, בו לקחו חלק מאות לוחמים מכוחות סיירת חרוב, דובדבן, מסתערבים, לוחמי מג״ב וכוחות שב״כ, פגעו בעשרות מחבלים. הלוחמים השמידו תשתיות טרור וחשפו צירים ממטענים שהוטמנו והיו מיועדים לפגוע בכוחות. בנוסף אותרה מעבדת מטענים והוחרם ציוד צבאי ואמל"ח רב. הרמטכ״ל רא״ל הרצי הלוי אמר: "מהלך הסיכול נמשך כל הזמן, גם ההליכה למקומות הקשים, וההבנה שאין שום מקום שהוא מקלט בטוח למחבלים. אנחנו נגיע לכל סליק ולכל בית, גם בלב המ״פ, וגם בבתי חולים, ואיפה שיהיו מחבלים, אנחנו נדע ליזום ולהגיע ולתקוף לפני שהם יגיעו אלינו״.

האזעקות בגליל העליון: 2 כטב״מים יורטו ואחד התפוצץ בקריית שמונה, צה״ל תקף בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון.
בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב רב א-תלתין ומרכבא, מבנה צבאי ושתי עמדות תצפית של הארגון במרחב אל-עדייסא שבדרום לבנון. בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ לפני זמן קצר על חדירת כלי טיס עוין, זוהו שני כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון, מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה כלי אחד, כלי טיס נוסף נפל במרחב קריית שמונה, אין נפגעים.

גנץ: ״אפעל להקמת ועדת חקירה ממלכתית בהקדם לאירועי 7 באוקטובר״

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ: "קרוב ל-8 חודשים עברו מאז האסון הגדול ביותר מקום המדינה. כולנו ראינו את הסרטון הקשה מהחטיפה בנחל עוז, כולנו רואים את הוויכוח הפומבי לגבי ההתרעה שניתנה או לא ניתנה לראש הממשלה. אין ספק – התקופה והאירועים שקדמו ל-7.10, והמשך המערכה מאז, הם טלטלה לאומית שחובה להפיק ממנה את הלקחים. בעת הזו, כבר לא מספיק שניקח אחריות על מה שהיה – חובה עלינו לקחת אחריות ולפעול, כדי שזה לעולם לא יקרה שוב. הדרך היחידה לעשות זאת, היא באמצעות ועדת חקירה ממלכתית שצריכה לקום בהקדם. בכוונתי להגיש בקרוב הצעת החלטה להקימה, כדי שהוועדה תוכל להתארגן לקראת תחילת עבודה בתאריך שיוסכם. זה המעשה הנכון להמשך תפקודה של המדינה, וזה גם יסייע לנו באתגרים המשפטיים הבינלאומיים שניצבים לפתחנו".

בפעם השלישית בשעתיים: אזעקות בכל אזור הגליל העליון

אזעקה בכפר גלעדי בגליל העליון

חשד לחדירת כלי טיס עוין בקרית שמונה והאזור

גלנט מול חופי עזה: ״הפעולה ברפיח תלך ותתגבר, ניצור את התנאים להחזיר חטופים״

שר הביטחון יואב גלנט על סיפון ״דבורה״ מול חופי רצועת עזה: "יצאתי הבוקר, יחד עם מפקדים וקצינים מחיל הים, על מנת לסייר מול חופי עזה ולבחון את המאמץ המבצעי וגם את המאמץ ההומניטרי שמתרחש דרך הים. הפעולה הזאת מתבצעת בצורה מצוינת, בשיתוף פעולה הדוק עם כוחות היבשה והאוויר וההתרשמות היא שהדברים עובדים כפי שצריך״.

״אנחנו מחזקים את המאמץ שלנו מול רפיח, הפעולה הזאת תלך ותתגבר, עוד כוחות מהקרקע, עוד כוחות מהאוויר, ואנחנו נגיע למטרות שלנו – להכות קשה מאוד את החמאס, לשלול את היכולות הצבאיות שלו, להביא לכך שאנחנו יוצרים את כל התנאים על מנת להחזיר את החטופים אל ביתם, זה דבר חשוב, זה נושא מרכזי עבורנו ואנחנו נעשה כל מאמץ על מנת ליישם אותו בכל הדרכים".

אזעקות נוספות בקריית שמונה והסביבה

אזעקות בקריית שמונה והסביבה

האזעקות נשמעו גם בכפר גלעדי, מרגליות, משגב עם ותל חי.

האזעקות בכרם שלום: 3 שיגורים, טרם דווח על נפגעים או נזק

ההתרעות בצפון: כ-15 שיגורים, נפילות בכמה מרחבים בצפון

הנפילות באזור מעין ברוך וקיבוץ דפנה, ללא דיווח על נפגעים.

אזעקה נוספת בכרם שלום

אזעקה נשמעה בכרם שלום

חיזבאללה טוען: "ירינו לעבר ציוד ריגול במטולה"

חיזבאללה לקח אחריות על ירי לשטח ישראל, שלטענת ארגון הטרור בוצע לעבר "ציוד ריגול במוצב במטולה". מדובר בלקיחת אחריות שנייה של חיזבאללה על ירי לישראל משעות הבוקר.

אזעקות בקריית שמונה והסביבה

אזעקות נשמעו גם בבית הלל, הגושרים, כפר גלעדי, מעיין ברוך ותל חי.

אזעקות בקריית שמונה ובגליל העליון

צה"ל מאשר: אגף המודיעין הזהיר את נתניהו ב-4 מכתבים מפני פגיעה בלכידות

צה"ל אישר בתשובה רשמית לבקשת חופש כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל בין החודשים מרץ ליולי 2023, ארבעה מכתבי התרעה שונים מאגף המודיעין הנוגעים לתפיסת הפגיעה בלכידות במדינת ישראל בקרב אויבי ישראל והשפעתה על ישראל בכלל ועל צה"ל בפרט.

צה"ל: נעצרו שני חשודים סמוך לגדר הגבול במרחב צפון הגולן

דובר צה"ל: לוחמי צה"ל עצרו לפני זמן קצר שני חשודים בסמוך לגדר הגבול במרחב צפון רמת הגולן שהיו במעקב על ידי תצפיות צה״ל ונעצרו בטרם חצו את גדר המערכת. החשודים הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ על חדירת כלי טיס עוין, מדובר בזיהוי שווא.

חוסל האחראי על תשתית ייצור אמצעי לחימה אסטרטגיים של חיזבאללה בדרום לבנון

כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל מוקדם יותר היום (חמישי) את המחבל מחמד עלי נאצר פראן, האחראי על תשתית לייצור והצטיידות באמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. כך מפרסם דובר צה"ל.

המחבל נאצר פראן עסק בשנים האחרונות בייצור אמצעי לחימה אסטרטגיים ויחודיים של חיזבאללה, וחלק מהתשתיות עליהן היה אחראי בדרום לבנון הותקפו במהלך החודשים האחרונים.

סיכולו מהווה חלק מפעילות צה"ל וכוחות הביטחון לפגיעה בהתעצמות ארגון הטרור חיזבאללה בנשק ואמצעי לחימה המיועדים לפגוע בעורף הישראלי.

כתב אישום נגד מבצעי פיגוע הדריסה בשכונת רוממה בירושלים באפריל

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום כנגד מעתז גולמה (18) מחברון ונאשם נוסף, קטין, לאחר שתכננו והוציאו לפועל פיגוע דריסה וירי בשכונת רוממה בירושלים, בחודש אפריל האחרון. כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של מעשי טרור של ניסיון רצח, פעולה בנשק לביצוע מעשה טרור, תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות, פציעה בנסיבות מחמירות, שהיה בישראל שלא כדין, שינוי זהות של רכב והחזקת סכין.

מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד מוריה הירש-כהן מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) עולה כי הנאשם והקטין תכננו לבצע פיגוע טרור רצחני נגד יהודים וזאת ממניע דתי, לאומני ואידאולוגי.

ביום הפיגוע, 22.4.2024 החליף הקטין את לוחית הזיהוי של הרכב ללוחית זיהוי ישראלית, התיישב במושב הנהג והחל בנסיעה עם גולמה. סביב השעה 7:30, הגיעו הנאשמים לשכונת רוממה בירושלים והבחינו בקבוצת אנשים שהינם בעלי חזות יהודית, לבושים בחליפה שחורה, ציציות וכיפות וכובעים שחורים. הקטין לחץ על דוושת הגז ונהג במהירות לעבר הקבוצה ופגע בה בעוצמה עם רכבו במטרה להורגם. כתוצאה מעוצמת הפגיעה עפו המתלוננים באוויר, הקטין המשיך בנסיעה, פגע בעמודים שהיו במקום ולאחר מכן ברכב ברכבים שחנו במקום ונעצר.

מיד כשנעצר הרכב, יצא גולמה עם הנשק, דרך אותו והתקדם בריצה לעבר המתלוננים כשהוא אוחז בו, מכוון אותו לעברם ומנסה לירות מספר יריות לעברם, אך מעצור שנוצר בנשק מנע זאת. הקטין יצא מהרכב כשהוא אוחז בסכין ורץ לעבר המתלוננים, אך כשראה את גולמה מנסה לתפעל את הנשק, רץ לעברו, לקח מידיו את הנשק וניסה לשחרר את המעצור כשהוא דופק את הנשק על הרצפה. לאחר מכן אחז הקטין בנשק, כיוון אותו לעבר המתלוננים וניסה לירות לעברם מספר יריות אך המעצור בנשק מנע זאת.

לאחר שהנאשמים לא הצליחו לשחרר את המעצור בנשק נמלטו בריצה מהמקום, השליכו את הנשק והסתתרו בבניין סמוך. שוטרים שחיפשו אחריהם איתרו אותם ועצרו אותם.

צה"ל על ההתרעות על חדירת כלי טיס לצפון: האירוע הסתיים

המועצה האזורית גליל העליון: שריפות פרצו בעקבות נפילות בשטחים פתוחים

המועצה האזורית גליל העליון עדכנה בהמשך למטח ששוגר מלבנון למרחב קיבוץ איילת השחר, כי זוהו נפילות בשטחים פתוחים ובעקבות זאת פרצו שריפות באזורי הנפילות. לא דווח על נפגעים בגוף.

התרעות נוספות על חשד חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

אזעקות המתריעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו במנרה, משגב עם, מרגליות, קריית שמונה, תל חי, מטולה, כפר גלעדי, כפר יובל, מעיין ברוך ובבית הלל שבגליל העליון. פיקוד העורף הודיע בשעה 12:52 כי "האירוע הסתיים".

צה"ל: הותקף המשגר שביצע את השיגורים לגליל העליון

בהמשך להתרעות האחרונות בגליל העליון לפני זמן קצר, זוהו כשלושים שיגורים שחצו משטח לבנון. חלקם יורטו, השאר נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. בסגירת מעגל מהירה, כלי טיס של חיל האוויר תקף את המשגר שביצע את השיגורים לגליל העליון.

בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר בצפון הארץ על חדירת כלי טיס עוין, מדובר בזיהוי שווא.

המטח לגליל העליון: חיזבאללה לקח אחריות על ירי "עשרות קטיושות"

חיזבאללה לקח אחריות על ירי "עשרות קטיושות" לשטח ישראל, אחרי המטח שבו זוהו כ-30 שיגורים למרחב איילת השחר שבגליל העליון. ארגון הטרור הודיע כי הירי בוצע בתגובה על תקיפת הרכב במרחב א-נבטיה מוקדם יותר, שבה נהרג פעיל הארגון.

כתב אישום הוגש נגד שניים מתוקפיו של האב השכול בהפגנה בתל אביב במוצאי שבת

יחידת התביעות במשטרה הגישה כתב אישום לבית משפט השלום נגד שמעון ביטון (63) ואורי הרוש (43), בגין תקיפתו של האב השכול גדי קדם במוצאי שבת בהפגנה בתל אביב. במשטרה מייחסים לשניים תקיפת זקן הגורמת חבלה של ממש בצוותא. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם עד לתום ההליכים.

כ-30 שיגורים במטח האחרון לגליל העליון, לא ידוע על נפגעים או נזק

דובר צה"ל: לוחם מחטיבת כפיר נפצע באורח קשה בקרב בצפון הרצועה

דובר צה"ל התיר לפרסום היום (חמישי) שלוחם מגדוד 97 בחטיבת כפיר נפצע הלילה באורח קשה בקרב בצפון הרצועה. נמסר כי "הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחתו עודכנה.

תרגיל של פיקוד העורף יתקיים באיזור רמלה "אין חשש לאירוע בטחוני"

דובר צה"ל: בשעות הקרובות יתקיים תרגיל של פיקוד העורף במהלכו יישמעו קולות נפץ במרחב רמלה והסביבה. אין חשש לאירוע בטחוני.

אזעקות ביישובים רבים בגליל העליון

אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות הופעלו בשורת יישובים לאורך קו העימות בגליל העליון: התרעות הופעלו באיילת השחר, עלמה, ריחאנייה, יראון, אביבים, עלמה ובשדה אליעזר.

התרעות על חשד לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

התרעות על חשד לחדירת כלי טיס עוין הופעלו בבית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם, קריית שמונה ותל חי. פיקוד העורף הודיע בשעה 11:42 כי "האירוע הסתיים".

בית הדין לצדק בהאג יודיע מחר על החלטתו בנוגע לצווים לעצירת המלחמה

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג ימסור מחר (שישי) את תשובתו בנוגע לבקשת דרום אפריקה להוציא צווים לעצירת המלחמה. כך הודיע בית הדין.

צה"ל: איתרנו אמל"ח רב בבית קברות במזרח רפיח ו"מרחבי שהייה תת קרקעיים משמעותיים"

חטיבת גבעתי השמידה מבנים מהם יצאו מחבלים וחיסלה חוליית מחבלים שהגיחה מפיר מנהרה. בנוסף, הכוחות זיהו ארבעה מחבלים נוספים והכווינו כלי שהשמיד את המבנה וחיסל את המחבלים.

חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו

חיזבאללה הודיע על מחבל הרוג משורותיו, מוחמד עלי נאסר פראן מא-נבטיה שבדרום לבנון. ההודעה מגיעה בהמשך לתקיפת הרכב שיוחסה לישראל באזור, ולפי דיווחים שונים נאסר פראן נהרג באותה תקיפה. מפרוץ המלחמה ארגון הטרור הודיע על 313 הרוגים באופן רשמי.

דיווח: אוניית מסחר הותקפה בטילים בים האדום, אין נפגעים

חברת האבטחה הימית הבריטית "אמבריי" הודיעה כי קיבלה דיווח מאוניית מסחר בים האדום שכלי שיט התקרב אליה "בצורה חשודה" וכי היא הותקפה בטילים. לפי חברת האבטחה אין נפגעים ולא נגרם נזק.

מוקדם יותר, סוכנות פעולות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) דיווחה על "תקרית" באזור, כ-98 מיילים ימיים דרומית לעיר הנמל אל-חודיידה שבתימן.

ההתרעות במטולה: זיהוי שווא

דובר צה"ל: בהמשך להתרעות במטולה לפני זמן קצר, מדובר בזיהוי שווא.

צה"ל: גדוד "נצח יהודה" פושט על בית חאנון ברצועה, מחבלים חוסלו מהאוויר

לוחמי גדוד "נצח יהודה", הפועלים תחת פיקוד החטיבה הצפונית, פתחו בימים האחרונים בפשיטה ממוקדת במרחב בית חאנון שבצפון רצועת עזה לחיסול מחבלים, איתור והשמדת תשתיות טרור וכן תשתיות תת-קרקע. כך מפרסם הבוקר (חמישי) דובר צה"ל.

כמו כן, נמסר כי לוחמי גדוד 414 זיהו מחבל מבצע ירי לעבר הכוחות במבנה סמוך לכוחות, וכלי טיס של חיל האוויר וטנק חיסלו את המחבל לאחר הזיהוי. מיד לאחר מכן, זוהה מחבל נוסף מבצע ירי מאותו מבנה, הכוחות הכווינו מטוס קרב שהשמיד את המבנה והמחבל חוסל.

אזעקות במטולה

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו הורה להקים שגרירות קולומביאנית חדשה ברמאללה

נשיא קולומביה, גוסטבו פטרו, הורה להקים שגרירות קולומביאנית חדשה ברמאללה. פטרו הודיע בתחילת החודש על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם ישראל, במהלך עצרת גדולה לציון ה-1 במאי. מדובר במדינה שניה בדרום אמריקה שמנתקת יחסים עם ישראל אחרי בוליביה.

דיווח בלבנון: רכב נפגע מכטב"ם באזור העיר אל-נבטיה בדרום המדינה

מזכיר ההגנה של ארה"ב שוחח עם גלנט: מתנגד להחלטת התובע בהאג, קורא להרחבת הסיוע ההומניטרי

מזכיר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין, שוחח הלילה (בין רביעי לחמישי) עם שר הביטחון יואב גלנט. לפי הודעת הפנטגון, השניים דנו במצב בעזה ובתמיכה 'היצוקה בברזל' של ארצות הברית בישראל. אוסטין חזר על "ההתנגדויות החזקות" של ארה"ב להחלטת התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי לבקש צווי מעצר נגד מנהיגים ישראלים.

עוד נמסר שאוסטין הדגיש את הצורך הדחוף להרחיב את הסיוע ההמוניטרי לרצועת עזה דרך כל המעברים האפשריים. אוסטין עודד את ממשלת ישראל לקיים שיחות עם מצרים כדי לפתוח מחדש את מעבר רפיח ולחדש את העברת הסיוע ממצרים דרך מעבר כרם שלום. אוסטין גם ייעץ לגלנט בנושא "אופן פעולה אפקטיבי שיבטל את הקונפליקט בין מבצעים הומניטריים וצבאיים בתוך רצועת עזה".

עוד נמסר שאוסטין וגלנ הביעו עניין משותף בחיסול חמאס ובצורך הדחוף בשחרור כל החטופים, ודנו כיצד לחסל את כוחות חמאס ברפיח "תוך גרימת נזק אזרחי מינימלי"

דיווח בעיראק: מיליציות פרו איראניות תקפו מטרה "חיונית" באילת באמצעות כטב"ם

תרגיל צבאי ייערך הבוקר באילת והסביבה: "תורגש תנועה ערה של כוחות"

דובר צה"ל עדכן כי החל משעות הבוקר ועד שעות הצהריים יתקיים תרגיל צבאי בשיתוף כוחות הביטחון במרחב העיר אילת ובמועצה האזורית חבל אילות. "במהלך התרגיל תורגש תנועה ערה של כלי רכב וכוחות ביטחון רבים במרחב", ציין דובר צה"ל. "התרגיל תוכנן מראש כחלק מתוכנית האימונים השנתית של צה"ל לשנת 2024, וכחלק ממוכנות צה"ל וכוחות הביטחון בעיר לאיומים השונים בכלל הגזרות".

קבינט המלחמה הנחה את צוות המו"מ להמשיך את השיחות להשבת החטופים

לשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיעה כי קבינט ניהול המלחמה הנחה הלילה (בין רביעי לחמישי) את צוות המו"מ להמשיך את המשא ומתן להשבת החטופים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!