דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ה בסיון תשפ"ד 01.07.24
28.2°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 25.7°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 30.1°טבריה
  • 23.2°צפת
  • 28.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
היימנוט קסאו

3 חודשים להיעלמותה של היימנוט קסאו בת ה-9: במשפחתה מגייסים כסף לחוקר פרטי

קסאו נראתה לאחרונה במרכז הקליטה בצפת בו היא מתגוררת עם משפחתה | חיפושים של אלפי מתנדבים וחקירת משטרה לא הביאו עד כה לסימן על מיקומה ומצבה | ביום חיפושים אזרחי אמר אביה: "אנחנו מצפים שהציבור לא ישכח"

מתנדבים מחפשים את היימנוט קסאו (צילום: יהל פרג')
מתנדבים מחפשים את היימנוט קסאו (צילום: יהל פרג')
יהל פרג'

שלושה חודשים עברו מאז נעלמה היימנוט קסאו בת ה-9 ממרכז הקליטה 'צה"ל 9' בצפת, בו היא מתגוררת עם משפחתה בשלוש השנים מאז עלו לארץ. מאז אותו ערב חורפי וקר, יומיים לפני הבחירות המקומיות, בו נראתה קסאו במצלמות האבטחה של מרכז הקליטה כשהיא מלווה בחברותיה, לאחר שחזרו מחלוקת עלונים לאחד המועמדים לראשות העירייה. מאז אין למשפחתה או למשטרת ישראל קצה חוט לגבי מה עלה בגורלה.

בשבועיים לאחר הדיווח על היעדרותה היה מרכז הקליטה בצפת מלא במתנדבות ומתנדבים שהגיעו לסייע בחיפושים, ובכוחות משטרה וכוחות ביטחון אחרים שעמלו על איתורה. למרות ההשקעה הרבה של המשטרה בחקירה, שהתרחבה למישורים רבים, אין נכון לעכשיו אף לא עצור אחד או כיוון חקירה רלוונטי.

היימנוט קסאו בפורים אשתקד (צילום: אלבום פרטי)
היימנוט קסאו בפורים אשתקד (צילום: אלבום פרטי)

"מיד עם קבלת הדיווח אודות היעדרותה של היימנוט קסאו, החלו שוטרי משטרת ישראל לבצע פעולות איתור נרחבות לצד חקירה מתנהלת שכוללת מגוון אמצעים", נמסר השבוע מהמשטרה ל'דבר', "מטבע הדברים לא נפרט אודות חקירות מתנהלות או בנוגע לכל הפעולות ומהלכי החקירה".

הפרס הכספי שהציעה הסוכנות היהודית, 100,000 שקלים, עדיין לא הביא לתוצאות שקידמו את החקירה, וכעת המשפחה והמתנדבים מבקשים להגדיל אותו וגם להעמיד חוקר פרטי מטעמם, בעזרת גיוס כספים המוני. בינתיים נאספו מעל 180 אלף שקלים האמורים לשמש לשכירת חוקר פרטי ולטובת המשך החיפושים.

טספאיי ובנצ'י קסאו, הוריה של היימנוט, מדברים עם המתנדבים ביום חיפושים אחריה (צילום ארכיון: יהל פרג')
טספאיי ובנצ'י קסאו, הוריה של היימנוט, מדברים עם המתנדבים ביום חיפושים אחריה (צילום ארכיון: יהל פרג')

בחודש שעבר ארגנו מתנדבים יום חיפושים אזרחי, אליו הגיעו מאות אזרחים מכל רחבי הארץ. "תודה שבאתם לעזור", אמר טספאיי קסאו, אביה של הנעדרת בת ה-9 אחר היימנוט, למאות המתנדבים שהגיעו ליום החיפושים, "יש תקווה שהיא לא תיעלם. אנחנו מצפים שהציבור לא ישכח. המשפחה פתחה קרן, אז מי שיכול לתרום זה יעזור".

"האמונה שלנו גדולה", אמרה ירוס קסאו, אחותה הגדולה של היימנוט, בראיון ל'דבר'. מהיום הראשון מבקשים במשפחה להרבות בתפילה, ורבים נענו לכך. "קשה לראות את המשפחה העצובה. יש הרבה פחות מתנדבים אבל אנחנו לא מרגישים לבד. היא ילדה של כולם. זה נותן לנו תקווה ומחזק אותנו. אני רוצה להודות מכל הלב לכל מי שעזר עד עכשיו. גם למשטרה אני אומרת תודה על העבודה, אבל כבר עבר חודש. כל אחד יכול להבין את ההרגשה שלנו. אני לא מרימה ידיים, אני יודעת שנמצא אותה. אני לא מאבדת תקווה. אני לא אתן שישכחו את היימנוט, כדי שזה לא יקרה גם לילדים אחרים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!