דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ל' בסיון תשפ"ד 06.07.24
26.3°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 26.3°תל אביב
  • 25.0°חיפה
  • 26.8°אשדוד
  • 23.7°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 26.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

גופות החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז חולצו מרצועת עזה

החטופים, שגורלם לא נודע עד להודעת דובר צה"ל, נרצחו ב-7 באוקטובר | הגופות חולצו משכונת ג'באלייה במבצע משותף של צה"ל ושב"כ | מתחילת המבצע ברפיח חולצו גופות של 7 חטופים

החטופים שגופותיהם חולצו מעזה (מימין): אוריון הרננדז, מישל ניסנבאום, חנן יבלונקה (תמונות: מטה המאבק להשבת החטופים)
החטופים שגופותיהם חולצו מעזה (מימין): אוריון הרננדז, מישל ניסנבאום, חנן יבלונקה (תמונות: מטה המאבק להשבת החטופים)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

דובר צה"ל הודיע הבוקר (שישי) כי כוחות צה"ל חילצו את גופותיהם של 3 החטופים חנן יבלונקה, אוריון הרננדס ומישל ניסנבאום, שנחטפו לעזה ב-7 באוקטובר ורק היום נודע למשפחותיהם על גורלם.

חנן יבולנקה, בן 42, נחטף מהמסיבה ברעים, ונרצח בשבי חמאס. אוריון הרננדז, בן 31 ואב לילדה קטנה. הרננדז הוא ישראלי המחזיק באזרחות מקסיקנית וצרפתית. הוא נחטף יחד עם זוגתו שני לוק ז"ל, שגופתה חולצה בשבוע שעבר. מישל ניסנבאום, בן 59 משדרות ובעל אזרחות ברזילאית, נסע לאוגדת עזה בניסיון לחלץ משם את נכדתו ונחטף.

הגופות חולצו במבצע משותף של צה"ל ושב"כ במהלך הלילה, תחת אוגדה 98 ובשיתוף יחידת יהל"ם, יחידה 504 ולוחמי יחידה מיוחדת באמ"ן ובשב"כ, בהסתמכות על מידע מודיעיני שהתקבל בצה"ל ועבר ניתוח מעמיק בימים האחרונים.

זוהי הפעם השנייה מאז תחילת הפעולה הקרקעית ברפיח בה מחולצות גופות של חטופים, לאחר שלפני שבוע חולצו גופותיהם של שני לוק, עמית בוסקילה, יצחק גלרנטר ורון בנימין ז"ל. מתחילת הפעולה ברפיח חולצו גופותיהם של 7 חטופים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "יחד עם ישראל, רעייתי שרה ואני מרכינים ראש ביגון עמוק, ומחבקים את המשפחות האבלות בשעתן הקשה. יש לנו חובה לאומית ומוסרית לעשות כל שביכולתנו כדי להשיב את חטופינו – החיים והחללים – וכך אנו עושים. אני משבח את כוחות צה"ל וכוחות הביטחון שפעלו באומץ רב בלב שטח האויב, כדי להשיבם למשפחותיהם ולקבר ישראל".

נשיא ברזיל איגנסיו (לולה) דה-סילבה התייחס להשבת גופתו של החטוף מישל ניסנבאום, אזרח ברזיל. "נודע לי בצער רב על מותו של מישל, אזרח ברזיל שהוחזק בשבי חמאס", אמר לולה, "ברזיל נותרת מעורבת במאמצים לשחרור כל החטופים, וקוראת להפסקת אש ולשלום ברצועת עזה".

מעיריית שדרות נמסר: "התפללנו כל הזמן וקיווינו שהסוף של מישל יהיה אחר והוא יחזור למשפחתו האוהבת, לבנותיו חן ומיכל, לנכדיו ואלינו בשדרות", אמר דוידי. "מישל לא חשב פעמיים בבוקר שמחת תורה כשבתו התקשרה אליו וביקשה ממנו לחלץ את נכדתו מבסיס אוגדת עזה ברעים, שם שהתה עם אביה הקצין. לצערנו, הוא נתקל במחבלים השפלים באזור מפלסים ומאז לא נודעו עקבותיו, מלבד העובדה שהוא בעזה. בשעה קשה זו אנו מחבקים את המשפחה היקרה ונמשיך לעטוף אותה ולחבק אותה. חשוב גם להוקיר את פעילותם המסורה של כוחות צה"ל והשב"כ שהביאה לכך שגופתו של מישל ז"ל חולצה מעזה יחד עם גופותיהם של חנן יבלונקה ז"ל ואוריון הרננדז ז"ל. יהי זכרם ברוך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!