דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ג בסיון תשפ"ד 29.06.24
28.9°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 28.9°תל אביב
  • 26.4°חיפה
  • 28.4°אשדוד
  • 26.1°באר שבע
  • 33.8°אילת
  • 30.2°טבריה
  • 24.3°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מאות יהודים וערבים צעדו יחד בנגב: "להכיל את הכאב ולהביא תקווה אחד לשני"

מאות השתתפו בצעדת האחדות שנערכה בכפר הבדואי קסר א-סיר שבנגב | סיוואר, רכזת נוער בערערה בנגב: "לא הפסקנו לחנך נגד גזענות אחרי ה-7 באוקטובר. כל פעולה שאני מעבירה לחניכים אני עוברת קודם בעצמי"

ילדים ונוער באירוע צעדת האחדות בנגב (צילום: יניב שרון)
ילדים ונוער באירוע צעדת האחדות בנגב (צילום: יניב שרון)
יניב שרון

מאות ילדים ובני נוער הגיעו לטיילת בכפר קסר א-סיר בנגב לצעדת האחדות שנערכה (חמישי) בשעות הבוקר. הילדים נשאו שלטים דו-לשוניים לצלילי תופים תחת השמש הקופחת. המילים 'תקווה', 'אהבה', 'סובלנות', 'אחדות', 'שלום' ו'הבנה הדדית' נכתבו על השלטים ועברו כמו תבעו את עלבונן מהמציאות.

את הצעדה ארגנו מכון הנגב "אג'יק", הצופים, מנהל חברה ונוער, מועצה אזורית נווה מדבר, בתי הספר באזור ובשיתוף משרד החינוך. הצעדה התחילה בבית ספר אלהוואשלה שבקסר א-סיר לכיוון הטיילת שבכפר, הרצופה עצי זית ותאנה.

ילדים ונוער באירוע צעדת האחדות בנגב (צילום: יניב שרון)
ילדים ונוער באירוע צעדת האחדות בנגב (צילום: יניב שרון)

מיקה בת ה-18, מגרעין "במדבר", משתתפת בתוכנית שנת קהילה של ארגון אג'יק – מכון הנגב, השתתפה בצעדה. "דווקא בתקופה הזאת של חוסר סובלנות והקשבה במדינה יש לנו את החובה לשים לנגד ענינו מטרה, להפוך את הסולידריות האמפתיות וההקשבה בשיח הציבורי", היא אומרת, "זה קשה ומאתגר, אבל אני מאמינה שגם העשייה שלנו לאורך השנה וגם הצעדה הזו שרבים לוקחים בה חלק, זה צעד משמעותי למען מטרה זו".

לאחר הצעדה, הגיעו משתתפי הצעדה לבמה המרכזית שבאמצע הטיילת, שם עברו הילדים בין תחנות הפעלה ועמדות שונות העוסקות באחדות ובהכרת האחר. ברקע שרה מקהלת נוער "הושט לי יד, נצעד יחדיו, לא תישאר לבד".

ילדים ונוער באירוע צעדת האחדות בנגב (צילום: יניב שרון)
ילדים ונוער באירוע צעדת האחדות בנגב (צילום: יניב שרון)

"המטרה היא אמפתיה, עלינו להכיל את הכאב ולהביא תקווה אחד לשני", אמרה עדן חברתה של מיקה לגרעין "במדבר". עומר, חבר בגרעין, מעיד שהדבר שיישאר איתו זו "התחושה שזה אפשרי, שכל אחד יכול לפעול במקום שלו".

"לא הפסקנו לחנך נגד גזענות אחרי ה-7 באוקטובר", אומרת סיוואר (22) רכזת נוער בערערה בנגב. "כל פעולה לחניכים אני קודם עוברת בעצמי. הפעולה היא קודם כל עליי". יזן, מנהל אזור דרום באג'יק מוסיף כי "צריך שותפות ואכפתיות בתוך החברה צריך להתקדם יחד החברה הבדואית והחברה הישראלית". בשעות הצהריים התפזרו הנוכחים לקול השיר "נבקש שלום, שלום".

ילדים ונוער באירוע צעדת האחדות בנגב (צילום: יניב שרון)
ילדים ונוער באירוע צעדת האחדות בנגב (צילום: יניב שרון)

סלימאן אלעמור ואילן עמית, מנכ״לים שותפים בארגון אג׳יק – מכון הנגב מסרו: "הנוער בדרום מבין שהדרך היחידה להמשיך קדימה היא יחד. הצעדה הזו באה לשים במרכז את הסולידריות והאחווה שיש בדרום וזאת למרות כל הקשיים הטלטלות ההסתה והפילוג שמגיעים מכל עבר. אנו רוצים לברך את כל המשתתפים ואת כל מי שעזר להפיק אירוע משמעותי שכזה, דווקא בזמנים כמו אלו ולברך על השותפות החשובה עם הרשויות ומשרד החינוך שמניבה יוזמות חשובות כמו אלה."

ראש מועצת נווה מדבר סלאמה אבו עדיסאן, ציין כי "צעדת האחדות היא ביטוי מרגש לערכים של שיתוף פעולה ואחדות בקהילה שלנו. השתתפותם הנלהבת של הילדים מבתי הספר היסודיים מכל רחבי הנגב ממחישה את החזון שלנו לחיים משותפים ולקידום ההבנה והכבוד ההדדי בין כל תושבי האזור. אנו גאים להוביל יוזמות כאלה ומודים לכל המשתתפים והשותפים על תרומתם להצלחת האירוע."

סלמאן אבו עראר, מנחה צופים בית ספריים בחברה הערבית: "כיוזמה מיוחדת של משרד החינוך מחוז דרום בהשתתפות ותמיכת מכון הנגב אג׳יק , צופים חברה בדואי ומועצה אזורית נווה מדבר מתקיימת צעדת האחדות והסולידריות כמחווה לאחדות והשותפות בין ערבים ליהודים בדרום כנגד הסתה וגזענות. מחוז דרום דוגל במנהיגות ובשותפות אמת וחיים ביחד במיוחד בתקופה אחרונה. אנחנו ארגון הצופים שהסמל שלנו זה להיות מוכנים ולדגול לאחדות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!