דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ה בסיון תשפ"ד 01.07.24
30.0°תל אביב
  • 28.9°ירושלים
  • 30.0°תל אביב
  • 28.9°חיפה
  • 30.2°אשדוד
  • 33.1°באר שבע
  • 38.5°אילת
  • 34.3°טבריה
  • 28.5°צפת
  • 31.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

נתניהו בכנסת: ״הטענה שצוות המו״מ לא מקבל מנדט - שקר נתעב״; משפחות חטופים מחו ביציע המליאה

בזמן נאום ראש הממשלה בדיון ״40 חתימות״ המחייב אותו לנאום במליאה, משפחות חטופים הניפו שלט עם תמונות התצפיתניות וקראו ״עכשיו״ | נתניהו: ״סינוואר יושב בבונקר ומחכך ידיו בהנאה. שמח שעושים בשבילו את העבודה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת התכנסה היום (שני) לדיון "40 חתימות" בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו על המלחמה שמנהלת ישראל בדרום ובצפון ו"המחירים חסרי התקדים לאזרחים". הדיון נקבע לבקשתם של 40 חברי כנסת מסיעות האופוזיציה.

בני משפחות חטופים נשמעו קוראים קריאות קצובות של "עכשיו", במקביל לנאום ראש הממשלה בכנסת.

נתניהו עצמו אמר כי "לפני כמה ימים הייתי בפיקוד צפון עם כוחותינו מול חיזבאללה, ימים אחדים קודם לכן הייתי בפיקוד דרום עם כוחותינו מול רפיח. אני ראיתי את הנחישות שלהם להשלים את המשימה להשיג ניצחון על חמאס, להשיב את כל חטופינו, להבטיח שעזה לא תהווה עוד איום״.

מחאת משפחות החטופים ביציע מליאת הכנסת בזמן דיון 40 חתימות בהשתתפות רה״מ נתניהו (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
מחאת משפחות החטופים ביציע מליאת הכנסת בזמן דיון 40 חתימות בהשתתפות רה״מ נתניהו (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

״לפני כמה ימים צפינו בכאב עמוק בסרטון מזעזע שמתעד את חטיפת החיילות הנפלאות שלנו והלב נקרע. החטופים והחטופות תמיד בליבנו והם תמיד בראש מעייננו. אני דוחה מכל וכל את השקר הנתעב כאילו אני לא נותן לצוות המו"מ את המנדט שהוא מבקש ולא נענה לבקשות שלו. קיבלתי חמש פניות של צוות המו"מ להרחיב את המנדט, ואישרתי את כולן".

עוד הוסיף: "סינוואר הוא המכשול היחיד לשחרור החטופים. במקום שהלחץ יהיה מופנה נגד סינוואר – הוא מופנה כלפי ממשלת ישראל. סינוואר יושב בבונקר ומחכך ידיו בהנאה ושמח שעושים בשבילו את העבודה. חברי הכנסת, אזרחי ישראל, את הלחץ צריך להפעיל נגד חמאס. אנחנו עושים את זה, נלחמים בעוצמה במרכז הרצועה, בצפון הרצועה ובדרום הרצועה. אני אמשיך להילחם עד שנניף את דגל הניצחון".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, והשיב לדבריו במליאת הכנסת: "למה אתה עדיין ראש ממשלה? באיזה עולם אתה לא עולה לדוכן הזה, מבקש סליחה מעם ישראל – והולך הביתה? לא מילאת את תפקידך, כשלת ונכשלת, אתה ראש ממשלה לא לגיטימי והממשלה הזו לא לגיטימית. אנשי מילואים עושים 150 יום, 170, 180, מסכנים את חייהם, נהרגים ונפצעים בעוד שהעסקים שלהם נהרסים ואתה עסוק בתעלולים פוליטיים. אתה לא באמת ראש הממשלה עכשיו, אתה בן ערובה של הקיצוניים, אתה פוחד פחד מוות מבן גביר וסמוטריץ'".

בבקשה לקיים את הדיון נכתב כי "חזית המלחמה בצפון מושתקת וגובה מחירים חסרי תקדים ובלתי הפיכים. במעמד הכלכלי, במעמד החברתי ובמעמד הנפשי. מעל 70 אלף פונו על ידי המדינה ואינם רשאים לחזור לביתם. היעדר מדיניות ברורה הביאה להתרסקות אלפי עסקים מקומיים, התרסקות של קהילות שלמות והתפרקות של משפחות רבות".

ח"כ רם בן ברק פתח את הדיון, פנה לנתניהו וביקש ממנו ״לקחת מנהיגות. קבל את ההחלטה הנכונה ואל תדאג לשלמות ממשלתך", אמר. "אם תצטרך את האצבעות שלנו בשביל עסקה – תקבל אותן. אל תיתן לקיצונים שקיצוניים, שהלגיטימיות שלהם מוטלת בספק, לקבל את ההחלטות במקומך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!