דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

פורום העצמאים בהסתדרות ואיגוד אמני ישראל חתמו על הסכם שיתוף פעולה

במסגרת שיתוף הפעולה, איגוד האמנים (א.מ.י) יעבור לפעול ממשרדי פורום העצמאים, ויזכה למעטפת תמיכה של ההסתדרות | המטרה: לסייע לאמנים, שרובם עצמאים, ואינם זוכים לסיוע מהמדינה למרות הפגיעה הכלכלית במלחמה

חתימת ההסכם בין פורום העצמאים בהסתדרות לאיגוד אמני ישראל, במעמד יו"ר פורום העצמאים רמי בז'ה (שני מימין), יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר א.מ.י. השחקנית יונה אליאן. (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת ההסכם בין פורום העצמאים בהסתדרות לאיגוד אמני ישראל, במעמד יו"ר פורום העצמאים רמי בז'ה (שני מימין), יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר א.מ.י. השחקנית יונה אליאן. (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פורום העצמאים והפרילנסרים בהסתדרות הכריז היום (רביעי) על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם איגוד אמני ישראל (א.מ.י). ההסכם נערך במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר פורום העצמאים והפרילנסרים רמי בז'ה, יו"ר א.מ.י יונה אליאן וסגן יו"ר א.מ.י אייל באיער.

במסגרת ההסכם, יעברו א.מ.י למשרדי פורום העצמאים, וישתפו איתם פעולה לשם למיצוי זכויות האמנים בישראל.

רוב אמני ישראל הם עצמאים יחידנים (פרילנסרים), שלא זכאים לזכויות הסוציאליות שמקבלים שכירים. השכר הממוצע של פרינסלר בישראל הוא 9,500 שקל בלבד, פחות מהשכר הממוצע במשק. פרילנסרים שגויסו למילואים, בהם גם אמנים, נאלצו להקפיא באופן מוחלט את עסקיהם, אך הם לא זוכים למעטפת סיוע כלכלית מספקת מצד המדינה, ורבים מהם מתקשים לחזור לעבוד בהיקפים אליהם היו רגילים לפני פרוץ המלחמה.

א.מ.י היא עמותה ציבורית המאגדת את האמנים בישראל, ופועלת לקידום מעמדם ולשיפור תנאי השכר וההעסקה שלהם. היא עוסקת גם בקידומם המקצועי של חבריה, ופועלת מול הכנסת (חוקתית ותקציבית) בנושאי תרבות וחינוך. אחד התפקידים הרגישים שא.מ.י. עוסקת בהם הוא סיוע לאמנים במצוקה, בדרך של "מתן בסתר". ברשות א.מ.י. שתי קרנות לעזרה הדדית, המשמשות לחלוקת הלוואות ומענקים לאמנים.

פורום העצמאים והפרילנסרים בהסתדרות מספק תמיכה מול הגורמים שאיתם מתמודדים עצמאים בישראל, כולל ליווי משפטי פרטני, סיוע מול רשויות המס וייעוץ בזירה העסקית, וכן מעניק באופן ישיר הטבות לעצמאים. את הארגון מלווה צוות הפועל לקידום מעמד העצמאים, דרך קידום חקיקה והשתתפות בתהליכי גיבוש מדיניות.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "שיתוף הפעולה בין איגוד אומני ישראל ופורום העצמאים מבית ההסתדרות מהווה צעד משמעותי נוסף בחיזוק כוחם של העצמאים בישראל. אמני ישראל יקרים לליבי, שכן עשייתם היא נכס לחברה ולמדינה, ואני שמח שבאמצעות כוחה של ההסתדרות נוכל לפעול לשיפור מעמדם.

"כיו"ר ההסתדרות תמיד האמנתי בכוחו של היחד, ואני בטוח שבזכותו נוכל  להביא לכך שגם העצמאים והפרילנסרים יהנו מתנאים ראויים ומהגנות סוציאליות. דווקא בתקופה קשה זו, חובה עלינו לחזק ולעטוף את ציבור העובדים כולו, שכירים כעצמאים. אותה רוח סולידרית שאנחנו רואים כאן היום, היא גם זו שתאפשר לנו לייצר עתיד טוב יותר במדינה".

יו"ר פורום העצמאים והפרילנסרים בהסתדרות רמי בז'ה: "אני מברך על שיתוף הפעולה עם א.מ.י ומצפה לעבודה המשותפת, לשם שיפור מצבו של ציבור האמנים בישראל. אנחנו נתקלים מדי יום באוזלת היד של המדינה ומשרד האוצר שמפקירים ציבורים שלמים לגורלם, ומבינים שמבחינת העצמאים – כבר אין יותר מדינת ישראל. לכן אנחנו פועלים כדי לצרף אלינו את כלל ציבור העצמאים והפרילנסרים בישראל, כדי יחד נהווה כוח שנלחם על זכויותיו. נסייע לכל עצמאי, קטן כגדול, במלחמת ההישרדות, ונפעל ליצור רשת ביטחון לעצמאים כדי שיוכלו להמשיך להיות עמוד השדרה של הכלכלה הישראלית".

יו"ר א.מ.י יונה אליאן: "שיתוף הפעולה עם פורום העצמאים הוא מהלך מבורך ומתבקש עבור א.מ.י ומשפחת האמנים הגדולה שבה האיגוד מטפל עשרות שנים. על אף שיש לאמנים אתגרים ייחודיים משלהם, רבים מהאתגרים עמם הם מתמודדים זהים לאלה של כל פרילנסר אחר. האיחוד הוא תוספת כוח משמעותית, שתאפשר לנו להילחם ביתר שאת על מעמדם וזכויותיהם של האמנים. אני מצפה להתחיל ולעבוד בשיתוף פעולה עם חברי הפורום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!