דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

גיל בר-טל נבחר בשנית ליו"ר הסתדרות המעוף: "נמשיך להפוך את מקומות העבודה לשוויוניים"

551 צירי הוועידה של האיגוד בו חברים מאות אלפי עובדים מהמגזר הציבורי בחרו פה אחד בבר-טל, שהתחייב: "יש לנו את כל הכלים, הניסיון והשליחות לסייע לעובדים" | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "בוא נזיז הרים ביחד ונתקן את מדינת ישראל"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (במרכז) ויו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל (משמאל) בוועידת הסתדרות המעוף (צילום: ניצן צבי כהן)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (במרכז) ויו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל (משמאל) בוועידת הסתדרות המעוף (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עו"ד גיל בר-טל נבחר היום (חמישי) לכהונה שניה בראשות הסתדרות המעוף, האיגוד הגדול בהסתדרות המקיף למעלה מ-300 אלף עובדים. 541 צירי מקומות העבודה המיוצגים בהסתדרות המעוף, ו-10 נציגי הגמלאים בוועידה הצביעו פה אחד ואישור את בחירתו של בר-טל, שהיה המתמודד היחיד לתפקיד.

עו"ד בר-טל הודה לחברי הוועידה שנתנו בו את אמונם. "כשנבחרתי לראשות הסתדרות המעוף לראשונה במאי 2019 לא יכולנו לשער בנפשנו את חמש השנים שציפו לנו, שנות הקורונה, המבצעים הצבאיים, הטרור והמלחמה בסדרי גודל של רוע ואכזריות שאינם ניתנים לביטוי במילים. בעת ההיסטורית הזו ההסתדרות הייתה משמעותית מאוד בגב ובחוסן שנתנה הן לעובדים, הן למקומות העבודה, במציאת פתרונות יצירתיים, השבת גלגלי המשק לעבודה ומניעת הפגיעה בעובדים.

יו"ר הסתדרות המעוף, גיל בר-טל, בוועידת הסתדרות המעוף (צילום: ניצן צבי כהן)
יו"ר הסתדרות המעוף, גיל בר-טל, בוועידת הסתדרות המעוף (צילום: ניצן צבי כהן)

"למרות הכול הצלחנו להגיע לעשרות רבות של הסכמים קיבוציים, לפתרון בעיות, ליצירת זכויות ולקידום התנאים והשכר. גם היום מדי שבוע חותמת הסתדרות המעוף עוד הסכמים שמניעים את העובדים והמשק קדימה". בר-טל הודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על הרוח הגבית, התמיכה, והובלת ההסתדרות בימים מורכבים אלו.

"נמשיך במאבק להפוך את מקומות העבודה לבטוחים, שוויוניים ומכילים את החברה הישראלית על כל גווניה"

לדברי בר-טל"נמשיך במאבק להפוך את מקומות העבודה לבטוחים, שוויוניים ומכילים את החברה הישראלית על כל גווניה – גברים ונשים, יהודים וערבים, עובדים מכל העדות, מקהילת הלהט"ב ועבודה נגישה לעובדים עם מוגבלויות", הוסיף בר-טל, "אני מברך על העלייה במספר חברות וראשות הוועדים שהן נשים. גם בחברה הערבית נרשמת התקדמות תוך שיתוף פעולה עם חברינו ראשי הוועדים יד ביד ליצירת חברה מגוונת ופלורליסטית".

לדבריו, העשייה של הסתדרות המעוף מבוססת על יחסי חברות ושותפות, בין מנהלי החטיבות, ראשי הוועדים וכלל האגפים והמחלקות בהסתדרות. "יש לנו בהסתדרות המעוף את כל הכלים, הניסיון, מאגר הידע וההון האנושי, האמביציה, תחושת השליחות והרצון לסייע. יש לנו את גופי הסמך האמונים על דאגה לרווחת העובדים גם אחרי שעות העבודה ולתרבות הפנאי ואורח החיים הבריא שלהם: העמותה לקידום מקצועי חברתי, שחר און שמציעה קורסים להרחבת הידע, מעוף לעמית שמקדמת אורח חיים בריא, מועדון שלך ושלך לגימלאי שנותנים הטבות, תווי קניה ואירועי תרבות, קרן רום וקרן רעות, המכללה למינהל וקרן הדרים".

הוועידה נפתחה בקריאה לחזרת 125 החטופים והחטופות בעזה, לשלום כוחות הביטחון, לרפואת הפצועים ולשמירה על העובדים מכלל המגזרים הפועלים גם בימי המלחמה לשמירה על שגרת החיים והמשק. את הועידה הנחה העיתונאי אלמוג בוקר, ששיתף בסיפור ההצלה של קיבוץ זיקים, בו הוא מתגורר, ב-7 באוקטובר.

הסתדרות המעוף מאגדת בין היתר את עובדי הרשויות המקומיות, מגזרי המסחר, הבנקים, האשראי והביטוח, שירותי החירום בהם הכבאות ומד"א, חברות ממשלתיות, עובדי המועצות הדתיות והתאגידים העירוניים, ארגונים לאומיים ומוסדות ציבור כגון קק"ל וההסתדרות הציונית. מאוגדים בה גם עובדי שירותי בריאות כללית, עובדי בתי הספר החקלאיים ועובדים בענף הספורט. היא הוקמה בשם 'הסתדרות הפקידים' ב-1919.

יו"ר ההסתדרות: "יודע שהסתדרות המעוף נמצאת בידיים בטוחות ומקצועיות"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך את גיל בר-טל על בחירתו לקדנציה השניה. "בחמש השנים האחרונות, התקופה הכי מסובכת למשק הישראלי, מלאת את התפקיד על הצד הטוב ביותר. ידעת לנצל את יכולותיך המשפטיות והידע הרחב שלך. אני יודע שהסתדרות המעוף נמצאת בידיים בטוחות ומקצועיות. אני יודע מאיזה חומר קורצת ומה היכולות שלך. בוא נזיז הרים ביחד ונתקן את מדינת ישראל".

"לחברי הוועדים שאיתנו בוועידה אני אומר, לכו בראש זקוף", הוסיף בר-דוד, "ראיתי אתכם במקומות העבודה במהלך המלחמה. עובדי הכבאות ומד"א שעובדים תחת אש. עובדי מערכת הבריאות, עובדי הרשויות המקומיות בצפון ובדרום. ראיתי את ההירתמות. תהיו גאים להיות מייצגי עובדים כי ארגוני העובדים היום אחראיים יותר, ממלכתיים יותר ומקצועיים יותר.

"חתמנו על הסכמים גם בתקופות מטורפות. הסכם מסגרת עם תוספות משמעותיות. קיצרנו את שבוע העבודה מ-42 שעות ל-40 שעות – מהלך היסטורי ומשמעותי כי חרטנו על דגלנו גם את חיי המשפחה והפנאי של העובד. עשינו רפורמה משמעותית במערכת הבריאות לכל העובדים המיוצגים כאן במעוף וכמובן הרפורמה עבור תומכות החינוך, אולי הרפורמה הכי מורכבת שטיפלתי בה. עשינו הסכם שכר מודרני, יצרנו מציאות חדשה של מקצוע מוגדר, עם התפתחות מקצועית".

הנשיא הרצוג: "עובדי השירות הציבורי מאפשרים את המשך העשייה והתפקוד של המשק והמדינה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר ברכה מצולמת ואמר: "אני מברך את יו"ר הסתדרות המעוף הנבחר גיל בר-טל. הבחירה שלך משקפת את ההערכה כלפיך ואת עומק הציפיות. מהיכרותי איתך אני יודע שאתה ראוי גם להערכה וגם לציפיות. אני מברך גם את ארנון בר-דוד שמוביל ביד בוטחת את ההסתדרות בתקופה סוערת. העוצמה שלנו כמדינה וכחברה והיכולת שלנו לפתח את הכלכלה נשענות על הייתרון המשמעותי שלנו ההון האנושי הישראלי.

"העובדים שלנו בשירות הציבורי ממלאים גם בימים אלא את שליחותם ומאפשרים את המשך העשייה והתפקוד של המשק והמדינה. על הסתדרות המעוף המאגדת אותם מוטל לעמוד לימין נציגי הציבור, ולוודא שיוכלו למלא את שליחותם, ללא מורא וחשש ועם אופק תעסוקתי מכבד. החודשים האחרונים לימדו אותנו את הצורך להתלכד למען מטרות גדולות מאיתנו והיינו עדים ליוזמות גדולות של ציבור העובדים".

יו"ר מרכז השלטון המקומי: "למדנו ששיתוף פעולה מוביל להישגים גם ברגעי משבר"

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, מסר אף הוא ברכה מצולמת לועידה וציין כי הסתדרות המעוף המייצגת את עובדי הרשויות המקומיות היא שותפה מרכזית של השלטון המקומי. "אני מברך אתכם ומאחל לנו המשך עשיה משותפת לטובת עובדי הרשויות ולטובת קידום השירות לציבור. אתה מוביל את הסתדרות המעוף בתקופה לא פשוטה ולמדנו ששיתוף פעולה מוביל להישגים גם ברגעי משבר ומאפשר לנו לצמוח ביחד".

מנכ"ל הסתדרות המעוף ומנכ"ל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, עמיחי סטינגר, הציג את החלטות הועידה בהן הקריאה לפתרון מחלוקות ביחסי העבודה בדרך של משא ומתן; המשך קידום והנגשת ההשכלה לעובדים; קידום חדשנות ביחסי עבודה; צמצום תופעות ההעסקה הקבלנית וצורות העסקה פוגעניות אחרות שנועדו להחליש את העובדים ולצמצם את כוחה של העבודה המאורגנת; המשך השילוב של הגמלאים במועדונים ובפעילות הסתדרות המעוף, קידום שוויון במקומות העבודה עבור כלל העובדים ללא הבדל דת, גזע, מין ונטייה מינית – לרבות קידום שילובם של עובדים עם מוגבלות במקומות העבודה.

הילה קניסטר בר-דוד, מנכ"לית שחר און, העמותות לקידום מקצועי חברתי והמועדונים של הסתדרות המעוף ביקשה מחברי הוועידה וראשי הוועדים: "כל אחד מכם במקום העבודה הוא מנהיג או מנהיגה. ואני מבקשת מכם לדאוג ולהכווין לאחדות אמיתית בין השורות. שלפחות בבית שלנו במקומות העבודה לא יהיו מלחמות מיותרות אלא אחווה אמיתית" וברכה את בר-טל על בחירתו. "הצוות שלי מרגיש חלק בלתי נפרד מהמארג האנושי שעובד תחתיך. העמותות והמועדונים שלנו הם בהחלט תנועה חברתית שמחבקת ומחברת את כולם: דתיים וחילונים וחרדים, יהודים וערבים, גברים ונשים. גם בחברה הערבית אנחנו נמשיך לדחוף ולקדם את הנשים יחד. כי אנחנו מאמינים בשוויון וזו הדרך שלנו כחברה".

יו"ר ועד עובדי עיריית אשדוד: "אתה קשוב ואכפתי, כתובת עבורי ועבור רבים אחרים"

ראשי ועדים נוספים ברכו, בהם יושבת ראש ועד בנק אוצר החייל מזל בובליל, שסיפרה של הזמינות של בר-טל לסייע לעובדי הבנק על אף שמדובר על מקום עבודה קטן בן כ-500 עובדים בלבד. יו"ר ועד עובדי עיריית אשדוד, איריס נפתלי, שאמרה "אנחנו יודעים שיש לנו ארגון חזק ותומך, ארגון מנצח. גיל אתה אדם קשוב ואכפתי. מלא חמלה, מקצועי ועושה הכל באהבה גדולה. כתובת עבורי ועבור רבים אחרים"; ויו"ר ועד עובדי עיריית חיפה, אמנון עידו שסיפר על הסיוע שהציעה הסתדרות המעוף במהלך המאבק הקשה שניהלו מול הנהלת העירייה היוצאת. "במהלך התקופה הזו הוכיח גיל לי ולעובדי העירייה עד כמה הוא מסור, נחוש ומחוייב לשמירה על זכויות העובדים. הגיע לחיפה ולעיתים חזר לביתו רק בשעות המוקדמות של הבוקר לאחר לילות מפרכים בבתי המשפט ובמשא ומתן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!