דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גאווה

מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים התמקד בהצדעה לחיילים להט"ב וקריאה לשחרור החטופים

אלפים צעדו מגן הפעמון לקראת המצעד המסורתי, בהשתתפות צועדים לזכר רס"ן שגיא גולן שנפל בקרב בעזה ומשפחות חטופים | גולדה, אחת הצועדות: "אנחנו לא חוגגים. השנה האירוע בסימן יותר קשה ועצוב"

מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים (צילום: דוד טברסקי)
מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים (צילום: דוד טברסקי)
יהל פרג'

מצעד הגאווה והסובלנות ה-22 בירושלים התקיים אתמול (חמישי) בצל המלחמה, בצעדה בה השתתפו אלפים בקריאה לשוויון, בהצדעה לחיילי צה"ל הלהט"בים ובקריאה לשחרור החטופים.

"הערך הכי חשוב בלחימה זה להחזיר את החטופים", אומרת ל'דבר' גולדה, בת 21 ממעלה אדומים, חיילת בחיל חינוך. "אני דראגיסטית, מופיעה ב'תמול שלשום'. היה לי חשוב לבוא במראה הזה, שעיצבתי במיוחד לערב, כדי להגיד שאנחנו לא חוגגים. השנה האירוע בסימן יותר קשה ועצוב".

גולדה במצעד בירושלים. "הערך הכי חשוב בלחימה זה להחזיר את החטופים" (צילום: דוד טברסקי)
גולדה במצעד בירושלים. "הערך הכי חשוב בלחימה זה להחזיר את החטופים" (צילום: דוד טברסקי)

שגריר צרפת בישראל פרדריק ז'ורנס הגיע עם בן זוגו הריסטו מברב למצעד. "זה המצעד הראשון שלי בישראל", הוא אומר. "זה דורש אומץ להיות פה להט"ב שחיים בסביבה דתית לפעמים ושמרנית, מוסלמית, יהודית ונוצרית. זה זמן טוב לזכור שבישראל יש חופש, סובלנות ושמחה, וצריך לשמור על זה ולהגן על זה לשמור על אופטימיות, לאור מה שהחברה הישראלית השיגה במהלך השנים".

שגריר צרפת בישראל פרדריק ז'ורנס (מימין) ובן זוגו הריסטו מברב (צילום: דוד טברסקי)
שגריר צרפת בישראל פרדריק ז'ורנס (מימין) ובן זוגו הריסטו מברב (צילום: דוד טברסקי)

המצעד מתקיים בפעם ה-22, תחת אבטחה משטרתית קפדנית. הכותרת שנבחרה השנה לאירוע הפותח את אירועי הגאווה בישראל היא BORN TO BE FREE (נולדנו להיות חופשיים), וכמו אירועים ציבוריים רבים מאז 7 באוקטובר – גם המצעד הירושלמי, שתמיד היה סולידי ופוליטי יותר, יהיה השנה צבוע כולו ברוח התקופה.

בבמה בפתיחת המצעד בגן הפעמון ינאמו יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, הרבה תמר אלעד אפלבאום – רבת ״קהילת ציון״ והרב עודד מזור, רב ״קהילת כל הנשמה״. ב-17:00 תצא לדרך הצעידה בהשתתפות מטה החטופים הירושלמי ואוהדי הפועל ירושלים, הקבוצה שאוהד החטוף הרש גולדברג פולין. במצעד ישתתף גם גוש ייעודי לזכרו של רס"ן שגיא גולן ז"ל תחת הכותרת "שוויון בחיים", בהשתתפות מאות צועדות וצועדים. בבית הפתוח בירושלים יחלקו לצועדות ולצועדים צמידי זיהוי צהובים במקום, וקוראים לצעוד באופן שמביא בחשבון את רגישות התקופה, ובקריאה להחזרת החטופים.

עומר אוחנה, שבן זוגו שגיא גולן נפל בקרב בעזה, ומאות יצעדו לזכרו (צילום: דוד טברסקי)
עומר אוחנה, שבן זוגו שגיא גולן נפל בקרב בעזה, ומאות יצעדו לזכרו (צילום: דוד טברסקי)

את עצרת הסיום תנחה הקומיקאית והתסריטאית שיר ראובן. ישתתפו וישאו דברים עומר אוחנה, שאיבד את ארוסו, רס"ן שגיא גולן ז"ל, בקרב על קיבוץ בארי, נציגים ממשפחות החטופים, ושילה ויינברג, יו"ר עמותת טרנסיות ישראל וחברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל. הזמר דוד לביא יופיע, וכן הפייטן הירושלמי נריה רפאל כנפו, ואומני הדראג פלואיד סנואו וקימברלי סוואן.

בבית הפתוח אומרים כי למצעד השנה יש חשיבות מיוחדת עבור הקהילה שכן קבוצות מיעוט נפגעות יותר במצבי חירום. לדבריהם, השפעות המצב מורגשות במספר הפונים לשירותים הפסיכו-סוציאליים, בהסתגרות ובהיעלמות של חברות וחברי קהילה, בהשלכות על מילואימניקים שחוזרים מתקופות ארוכות בשטח, בקרב הציבור המזרח ירושלמי שמרגיש ניכור הולך וגדל ועוד. על כן למצעד, בהיותו מפגן של כוח, עוצמה, וניסיון משותף לדמיין עתיד טוב יותר – יהיה כוח מרפא, מעצים ומחייה עבור הקהילה.

היערכות משטרת ישראל לקראת המצעד כוללת כ-2,000 שוטרים ולוחמי מג״ב גלויים וסמויים, בסיוע כוחות תגבור ומתנדבים, שיפעלו לאורך ציר הצעדה, בשטחי הכינוס וברחובות הסמוכים, לשמירה על ביטחון המשתתפים, שמירת הסדר הציבורי והכוונת התנועה.

המצעד התקיים השנה בתמיכת הקרן החדשה לישראל, לייטריקס, האגף לצדק חברתי ושוויון מגדרי בהסתדרות העובדים, ושותפים נוספים לערכי המצעד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!