דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

מפקד אוגדה 210 היוצא: "ביצענו עשרות מבצעים בסוריה"

מפקד חטיבת גולני היוצא, תא"ל יאיר פלאי, החליף את תא"ל ציון רצון בפיקוד על עוצבת הבשן, ואישר כי התבצעו עשרות מבצעים נגד "האויב הצירי שניסה להתבסס בדרום סוריה" | לפי גורמים בסוריה, 148 חמושים נהרגו מאש צה"ל בסוריה בחצי שנה האחרונה, 5 מהם אתמול 

אידליב, סוריה (צילום לוויין: AP Photo/Omar Albam)
אידליב, סוריה. "האוגדה ביצעה עשרות מבצעים קרקעיים וקינטים שפגעו באופן משמעותי באויב" (צילום ארכיון: AP Photo/Omar Albam)
אור גואטה

תא"ל יאיר פלאי, שפיקד עד השבוע שעבר על חטיבת גולני, נכנס אתמול (רביעי) לפקד על אוגדה 210 (עוצבת הבשן) במקום תא"ל ציון רצון, שפיקד על האוגדה הצפונית בשנתיים האחרונות, וייצא בקרוב ללימודים.

רצון התייחס אתמול בטקס לפעילות האוגדה באזור סוריה, ואישר כי צה"ל ביצע בשנתיים האחרונות עשרות תקיפות בדרום סוריה. "בהתבסס על מודיעין פרטני ומדויק וחופש פעולה מהפיקוד והמטה הכללי", אמר בטקס החילופין, "ביצעה האוגדה עשרות מבצעים קרקעיים וקינטים שפגעו באופן משמעותי באויב הצירי שניסה להתבסס בדרום סוריה", אמר רצון, וכפי הנראה התייחס למיליציות הפרו-איראניות והאחרות שמשתמשות בשטח.

תא"ל ציון רצון (מימין), האלוף אורי גורדין ותא"ל יאיר פלאי. 43 תקיפות בחצי השנה האחרונה (צילום: דובר צה"ל)
תא"ל ציון רצון (מימין), האלוף אורי גורדין ותא"ל יאיר פלאי. 43 תקיפות בחצי השנה האחרונה (צילום: דובר צה"ל)

רצון התייחס גם לעימותים מול חיזבאללה באזור הר דב: "בחזית הלבנון בהר דב, מנהלת האוגדה קרב הגנה מול חיזבאללה המנסה לחדור לשטחנו ולפגוע בחיילינו. מנגד, אנחנו הורגים את פעיליו, פוגעים בתשתיותיו ודוחקים אותו מקו המגע".

תא"ל יאיר פלאי גדל ברמת הגולן ובנה בה את ביתו. "גאווה גדולה היא להגן על כל חבל ארץ, אך במקרה האישי שלי, לאור החיבור, מרגש אף יותר", אמר פלאי. "כאן הוא ביתי, כאן גדלתי. שנים שאני מביט ורואה כיצד הגולן מתפתח ועוד ועוד תושבים חדשים מגיעים ובתים חדשים נבנים, בהם ביתי שלי. על אף ההתרגשות הגדולה, אל לנו לשכוח – אנו בעיצומה של מלחמה".

148 חמושים חוסלו בתקיפות המיוחסות לישראל 

המרכז הסורי לזכויות אדם ספר 43 תקיפות שאירעו בחצי השנה האחרונה, בהן 32 תקיפות אוויריות ו-12 תקיפות ארטילריות, בהן חוסלו לפחות 148 חמושים ואנשי צבא. לפי המרכז לזכויות אדם, בתקיפות מתחילת 2024 נהרגו 40 חיילים סורים, 45 חברי מיליציות איראניות (מהם עשרה שאינם סורים), 30 פעילי ארגון הטרור חיזבאללה ו-12 פעילים עיראקים, ככל הנראה אנשי צבא. בנוסף, ציין המרכז כי 13 אזרחים נהרגו כחלק מהתקיפות הללו, בהם שתי נשים וילד אחד לפחות.

בכלי תקשורת ערביים דווח כי חמישה פעילי חיזבאללה נהרגו הלילה (רביעי) בתקיפה ישראלית באזור העיר חומס שבסוריה, הקרובה לגבול הצפוני של לבנון. טענות בחלק מכלי התקשורת בסוריה מעלות כי ילדה נהרגה בתקיפה, אך הדבר לא הוזכר בדיווחים בכלי תקשורת בינלאומיים.

לפי דיווחים בכלי תקשורת סוריים, פיצוץ נרחב של מוקשים התבצע בקו הפסקת האש ברמת הגולן בין ישראל לסוריה, וכן נראתה פעילות נרחבת של כלי הנדסה ודחפורים. מקור מקומי שצוטט באתר Syrian TV אמר כי הפעולות הללו מגיעות "בהמשך לפרויקט סלילת כביש סופה ובניית רצועת גבול חדשה להגנה על הציר הראשי של גבול הגולן". כביש סופה הוא כביש שלפי טענות בכלי תקשורת סוריים, ישראל סוללת בשלוש השנים האחרונות באזור קוניטרה שבסוריה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!