דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

דונלד טראמפ הורשע ב"פרשת דמי השתיקה", 5 חודשים לפני הבחירות לנשיאות

הנשיא לשעבר הורשע בכל הסעיפים שיוחסו לו בגין תשלומים מכספי בחירות לשחקנית פורנו לשעבר, כדי שלא תספר שקיימו יחסי מין | למרות שמתנהלים מולו 3 תיקים אחרים, טראמפ זוכה לאחוזי תמיכה גבוהים ואם לא יישלח לכלא ב-11 ביולי, עדיין יוכל להתמודד | טראמפ: "פסק הדין האמיתי יינתן ב-5 בנובמבר על ידי העם"

דונלד טראמפ במהלך הקראת פסק הדין במשפטו בניו יורק (צילום: AP Photo/Seth Wenig, Pool)
דונלד טראמפ במהלך הקראת פסק הדין במשפטו בניו יורק (צילום: AP Photo/Seth Wenig, Pool)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב ומי שצפוי להתמודד בבחירות לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית בנובמבר, נמצא אשם בכל 34 הסעיפים שיוחסו לו, במשפט בו נאשם כי העביר "כספי השתקה" מכספי הבחירות לשחקנית הפורנו לשעבר סטורמי דניאלס, במה שהפך למשפט שמסעיר את אמריקה.

האישומים התמקדו בכך שטראמפ העביר במספר הזדמנויות סכומי כסף של עשרות ומאות אלפי דולרים מכספי המימון הציבורי למתמודדים בבחירות 2016 לדניאלס, כדי שלא תספר שקיימו יחסי מין שנים קודם לכן, זמן קצר לאחר שבנו בארון נולד.

השופט קבע את הקראת גזר הדין של הנשיא לשעבר ל-11 ביולי, ימים ספורים לפני שהוועידה הרפובליקנית (GOP) צפויה לבחור בו כמועמד לשנת 2024. הנהגת המפלגה הביעה תמיכה בנשיא לשעבר לאחר הקראת פסק הדין.

מורשע, וצפוי להמשיך להתמודד

טראמפ הפך לנשיא האמריקני הראשון שמורשע בפלילים, אך הדבר עדיין לא צפוי למנוע ממנו להתמודד בבחירות בנובמבר, בהן הוא זוכה לאחוזי תמיכה של כ-50% לפי סקרים. אך בניו יורק, מדינה עם נטייה דמוקרטית מובהקת, בה נערך המשפט, מאות המפגינים שהיו ברחוב מתחת לבית המשפט, הריעו כשנודע פסק הדין.

"זה היה משפט מזויף ומחפיר", אמר טראמפ בזעם לכתבים לאחר שיצא מאולם בית המשפט. "הפסק הדין האמיתי יינתן ב-5 בנובמבר על ידי העם. הם יודעים מה קרה, וכולם יודעים מה קרה כאן".

ההשלכות המשפטיות וההיסטוריות של פסק הדין ברורות, אך ההשלכות הפוליטיות פחות בולטות בהתחשב בפוטנציאל של פסק הדין דווקא לחזק את טראמפ, שמאשים את מערכת המשפט ברדיפה פוליטית.

טראמפ צפוי לערער על פסק הדין ולהתמודד בקמפיין כשמולו ניצבים האישומים, אך נכון להיום לא מתוכננות עדיין עצרות קמפיין גדולות כנהוג. הוא צפוי להמשיך בגיוס כספים ממגדל טראמפ וימשיך בגיוס תרומות בשבוע הבא, תחת הסלוגן בו הוא מכנה עצמו "אסיר פוליטי" בעקבות הכרעת הדין.

עד 4 שנות מאסר, ו-3 תיקים פליליים נוספים

העבירה בה הורשע טראמפ אינה פדרלית, אלא רק במדינת ניו יורק, כך שאם לא יישלח לכלא כפי הנראה עדיין יוכל להתמודד לנשיאות, מאחר והחוק האמריקני לא מסביר מה הדין של מי שמורשע בפלילים בנוגע להתמודדות בבחירות.

האישומים בזיוף הרישומים העסקיים נושאים עד ארבע שנים מאחורי סורג ובריח, אם כי התובע המחוזי של מנהטן, אלווין בראג, לא אמר אמש אם התובעים מתכוונים לבקש מאסר.

מול טראמפ מתנהלים עוד 3 תיקים פליליים בהם הוא מואשם, אך המשפט הנוכחי הוא היחיד שהבשיל לכדי פסק דין לפני הבחירות בנובמבר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!