דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בהמלצת בג"צ: נשיאות המעסיקים משכה את העתירה נגד צו ההרחבה המסייע למשרתי מילואים

נשיאות המעסיקים בראשות רון תומר עתרה נגד הצו שמאריך את ההגנה על משרתי מילואים ובנות זוגם מפני פיטורים ומקנה להם 8 ימי היעדרות מהעבודה לטובת טיפול בילדיהם | יועמ"ש ההסתדרות עו"ד חילי שמיר: "לא היה מקום להגשת עתירה פוגענית זו"

יריד תעסוקה של התעשייה האווירית למילואימניקים ולמפונים (צילום: התעשייה האווירית)
יריד תעסוקה של התעשייה האווירית למילואימניקים ולמפונים. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: התעשייה האווירית)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בהמלצת שופטי בג"צ משכה נשיאות המעסיקים והעסקים, בהובלת יו"ר התאחדות התעשיינים רון תומר, את העתירה שלה נגד צו ההרחבה המאריך את משך ההגנה על משרתי מילואים מפני פיטורים, ומקנה לבני ובנות זוגם 8 ימי היעדרות מהעבודה לצורך טיפול בילדיהם.  

לאחר שבית המשפט העליון עיין בחומר התביעה ושמע את טיעוני הצדדים, השופטים המליצו לנשיאות המעסיקים והעסקים למשוך את העתירה שהוגשה נגד שר העבודה, לאחר שחתם על צו ההרחבה להסכם בין ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי, וכן נגד שני הארגונים החתומים על ההסכם. 

במסגרת העתירה נטען כי נשיאות המעסיקים אינה מתנגדת למתן סיוע בהעסקה למשרתי מילואים ולבנות זוגם, אך היא מתנגדת לצו ההרחבה מכיוון שהוא משית על המעסיקים עלויות שונות וכיוון שלא היו צד להסכמים הקיבוציים שהורחבו, וכי שר העבודה ואנשי המשרד לא ערכו איתם היוועצות כנדרש. בהחלטת השופטים ציינו כי אכן נפל פגם בהליך ההיוועצות, ולפיכך, נמנעו מפסיקת צו להוצאות. 

"מלכתחילה לא היה מקום להגשת עתירה פוגענית זו ולבקש לבטל את צווי ההרחבה" מסר היועץ המשפטי להסתדרות, עו"ד חילי שמיר. "מדובר בניסיון לפגוע בזכויות עובדים בסיסיות ובהסכמים שביקשו להגן על תשלום שכר לעובדים שנמנע מהם לעבוד במלחמה. טוב עשה בג״ץ שדחה את עמדת נשיאות המגזר העסקי  ומחק את העתירה״. לצידו ייצגו את ההסתדרות עו"ד יפתח הלינג ועו"ד ורד ויץ. 

שר העבודה יוצג בהליך על ידי עו"ד יעל ברלב; עו"ד ענבר בלש, ונשיאות הארגונים העסקיים על ידי עו"ד סיגל פעיל עו"ד זוהר גיפס; עו"ד לירון בנדק. 

בעבר דחה כבר בית הדין הארצי לעבודה עתירות של נשיאות המעסיקים, בטענות דומות, גם נגד צווי ההרחבה בעניין תשלום השכר לעובדים בשל מבצע שומר חומות וכן נגד צו ההרחבה להסכם להעלאת שווי דמי ההבראה בישראל. בית הדין הארצי לעבודה דחה את דרישתם כי ינוהל איתם משא ומתן מקביל בסוגיות אלו כתנאי לחתימת צווי ההרחבה. גם עתירה של התאחדות התעשיינים לבג"צ נגד צו ההרחבה בענף האבטחה והשמירה נדחתה בעבר.  

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!