דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ט בסיון תשפ"ד 05.07.24
28.4°תל אביב
  • 28.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 28.1°חיפה
  • 29.1°אשדוד
  • 28.4°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 28.9°צפת
  • 28.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

צה"ל: החטופים נדב פופלוול, עמירם קופר, חיים פרי ויורם מצגר נהרגו בשבי חמאס בעזה

הארבעה נחטפו בחיים ב-7 באוקטובר מהקיבוצים. גופותיהם מוחזקות בידי חמאס | ב-11 במאי פרסם חמאס סרטון שהופיע בו פופלוול, ובדצמבר פורסם סרטון שהופיעו בו קופר, פרי ומצגר

החטופים יורם מצגר, חיים פרי, נדב פופלוול ועמירם קופר (צילום: באדיבות מטה המשפחות)
החטופים יורם מצגר, חיים פרי, נדב פופלוול ועמירם קופר (צילום: באדיבות מטה המשפחות)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נדב פופלוול, עמירם קופר, חיים פרי ויורם מצגר מתו בשבי חמאס בעזה, כך הודיעו קיבוץ נירים וקיבוץ ניר עוז הערב (שני). גופותיהם עדיין מוחזקות בשבי. קופר, מצגר ופרי הופיעו בסרטון שפרסם חמאס בדצמבר כשהם בחיים, וב-11 במאי הופיע פופלוול בסרטון נוסף, כשהוא מזדהה בשמו, ונראה עם חבלה בפניו. לא ניתן לדעת מהסרטון מתי הוא צולם. לבקשת המשפחה, הסרטון לא פורסם בכלי התקשורת.

מצגר, בן 80, חבר קיבוץ ניר עוז, עבד במפעל נירלט ובשנים האחרונות במוסך בקיבוץ, והיה ממקימי יקב ניר עוז. אב לשלושה בנים וסב לשבעה נכדים. אשתו, תמר (תמי) מצגר, נחטפה אף היא לעזה ושוחררה. "יורם היה איש של משפחה ואנשים, סיפורים והומור", נמסר ממטה משפחות החטופים.

קופר, בן 84, ממקימי קיבוץ ניר עוז, אב לשלושה ילדים וסב ל-9 נכדים. כלכלן ומשורר. אשתו נורית, נחטפה אף היא לעזה ושוחררה לאחר 17 יום בשבי. "עמירם ראה בהקמת הקיבוץ וביישובי הנגב המערבי את משימת חייו. כלכלן, משורר ומלחין", נמסר ממטה משפחות החטופים.

פופלוול, בן 51 מקיבוץ נירים, נחטף מהממ"ד בביתו ב-7 באוקטובר עם אימו חנה פרי, ששוחררה בעסקה אחרי 49 ימים. אחיו, רועי, נרצח באותה שבת. "היה אדם רגיש ושקט, איש מחשבים מחונן, בן ואח מסור ודוד אוהד. חובב ספרים ומדע בדיוני", נמסר ממטה משפחות החטופים.

פרי, בן 80 מקיבוץ ניר עוז, היה ממקימי היקב בקיבוץ. הוא נחטף מהממ״ד בביתו, בעודו מגן על אוסנת אישתו. פרי השאיר אחריו אישה, חמישה ילדים ושלושה עשר נכדים. "היה איש שלום, אומנות וקולנוע, ואף לימד בבתי הספר באזור ובמכללת ספיר. הקים ובנה את גלריית האומנות בקיבוץ ואת גן הפסלים", נמסר ממטה משפחות החטופים.

דובר צה"ל אמר הערב: "ארבעתם נהרגו לפני מספר חודשים וגופותיהם בידי חמאס. ההחלטה לקבוע את מותם התקבלה לפי מידע מודיעני שאומת בעת האחרונה. הקביעה אושרה על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות. אנחנו מעריכים שארבעתם נהרגו יחד במרחב חאן יונס בעת שכוחות צה"ל פעלו באזור. יעלו שאלות קשות בנוגע לנסיבות מותם. אנחנו בוחנים את נסיבות מותם לעומק ונציג את הממצאים למשפחות ולציבור".

ממטה משפחות החטופים נמסר: "שברון הלב עם הידיעות הכואבות צריך לערער כל אזרח במדינת ישראל, ולהכניס לחשבון נפש עמוק כל מנהיג. חיים, יורם, עמירם ונדב – נחטפו בחיים, חלקם היו עם חטופים אחרים שחזרו בעסקה הקודמת – והיו צריכים לחזור בחיים לארצם ולבני משפחותיהם!

"על ממשלת ישראל להוציא משלחת מו״מ כבר הערב ולהחזיר את כל 124 החטופים, החיים והנרצחים, לביתם – די להקרבה ולהפקרה! רציחתם בשבי היא אות קלון, ומראה עצובה על משמעות עיכוב העסקאות הקודמות. אנחנו שבים ודורשים ממשלת ישראל: אשרו מיד את עסקת נתניהו!"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לבשורה: "הלב נשבר עם הידיעה על מותם בשבי של נדב פופלוול, יורם מצגר, עמירם קופר וחיים פרי. כל יום שעובר מסכן את חיי אחינו ואחיותינו במנהרות החמאס. ‏אנחנו מוכרחים להגיע לעסקה. אפשר להגיע לעסקה. יש לכך את הרוב הדרוש בכנסת. בואו נחזיר אותם הביתה. עכשיו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!