דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ט בסיון תשפ"ד 05.07.24
30.4°תל אביב
  • 31.4°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 29.1°חיפה
  • 30.3°אשדוד
  • 35.1°באר שבע
  • 43.7°אילת
  • 36.5°טבריה
  • 31.3°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מיליון ש"ח על מדליית זהב: הוגדלו המענקים לספורטאים האולימפיים והפראלימפיים בפריז

שר התרבות והספורט מיקי זוהר הודיע על הגדלת המענקים למדליסטים: מדליית כסף תהיה שווה 700 אלף ש"ח וארד חצי מיליון ש"ח | לפי הוועד האולימפי, צפי המדליות של ישראל הוא 4-5, כולל 15-18 גמרים | תקציב האבטחה גדל ב-50%

שר התרבות והספורט מיקי זוהר ויו"ר הוועד האולימפי יעל ארד (צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל)
שר התרבות והספורט מיקי זוהר ויו"ר הוועד האולימפי יעל ארד (צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

52 יום לפני לאולימפיאדת פריז 2024: שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, הכריז היום (שלישי) על הגדלת המענקים למדליסטים במשחקים האולימפיים והפראלימפיים. בתדרוך עיתונאים בוועד האולימפי, הודיע השר כי זכייה במדליית זהב תהיה שווה מיליון שקלים, מדליית כסף תוביל למענק של 700 אלף שקלים ומדליית ארד חצי מיליון שקלים.

"המענקים יהיו פטורים ממס", הבהיר השר זוהר. "אנחנו מייחלים לגאווה במשחקים האלה. זה חשוב מאוד למדינה ישראל בעת הזו". עוד הוסיף כי המשרד תקצב את ההכנות של הוועד בשנתיים האחרונות בסכום של 83 מיליון שקלים.

לפי הוועד האולימפי, צפי המדליות של מדינת ישראל 4-5, כולל 15-18 גמרים. משלחת ישראל תהיה מאוד גדולה ומגוונת ותמנה כ-85 ספורטאים וספורטאיות.

יעל ארד יו״ר הוועד האולימפי בישראל: “המיקוד של הספורטאים בספורט הוא קריטי לאור המצב המורכב במדינה, הם צריכים להיות ממוקדים רק בספורט. כל בקשה וצורך אבטחתי שעולה – אנחנו מקבלים מענה מלא מהוועדה המארגנת ומהוועד האולימפי הבינלאומי. אנחנו נוסעים כדי לזכות במדליות אולימפיות. המטרה שלנו היא להגיע לארבע-חמש מדליות ו-15 עד 18 גמרים. בטוקיו היו לנו 17 גמרים ואנחנו רוצים לשבור את השיא של כמות הגמרים”.

ארטיום דולגופיאט עם מדליית הזהב האולימפית, לאחר שניצח בגמר תרגיל הקרקע בהתעמלות מכשירים (צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל)
ארטיום דולגופיאט עם מדליית הזהב האולימפית, לאחר שניצח בגמר תרגיל הקרקע בהתעמלות מכשירים (צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל)

היו”ר הוסיפה: “יש לנו ספורטאים שהם מועמדים טבעיים למדליות. שלוש אלופות עולם ואלוף עולם אחד, אבל יש לנו עוד שלושה מועמדים שהם בעלי מסוגלות משמעותית לזכות במדליה כי הם הוכיחו שהם מסוגלים לזה ויש להם גרף שיפור. לכן יש לנו תשעה מועמדים, אבל אנחנו מעריכים שנעמוד על בין ארבעה לחמישה מדליסטים”.

"נושא הבטחון באולמפיאדה בראש סדר העדיפויות", אמר זוהר, "לא היססנו והגדלנו את תקציב האבטחה ב-50%, הגבוה בעולם. לא אפרט את המורכבויות, אבל אנו בקשר עם גורמי הביון הצרפתיים שמאבטחים את המשחקים ואת המשלחת הישראלית".

"תרבות וספורט מביאים לנו אושר. נייצג את ישראל בכבוד ובצורה ספורטיבית, וזו הדרך ליצור גשר בינינו לבין העולם", הוסיף, "ישראל הייתה ועודנה מדינה ערכית ומוסרית. נניף את הדגל שלנו בענווה ובגאווה".

בתקנון הוועד האולימפי יש סעיף האוסר על אמירות פוליטיות באתרי התחרות או על הפודיום, אז הספורטאים הישראלים לא יוכלו לענוד את סיכת החטופים. ממשלת צרפת תאסור על הפגנות פוליטיות בזמן התחרות בפריז. נשיא המדינה יצחק הרצוג יגיע לטקס הפתיחה, יחד עם השר מיקי זוהר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!