דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ז בסיון תשפ"ד 03.07.24
27.3°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 27.3°תל אביב
  • 27.3°חיפה
  • 27.9°אשדוד
  • 25.9°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 28.0°טבריה
  • 24.5°צפת
  • 27.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החברה הערבית

הדיון בסגירת מוקד החירום לחברה הערבית נדחה כדי שהשרה גולן תוכל להשתתף בו, אך היא נעדרה

נציגי המשרד לשוויון חברתי טענו שהמוקד מיותר, אך נציגי השלטון המקומי וחברי הוועדה לביקורת המדינה תקפו את ההחלטה לסגור אותו וטענו ששירת את החברה הערבית בחירום | הוועדה הורתה למבקר לבדוק מדוע המוקד נסגר

השרה מאי גולן נואמת במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
השרה מאי גולן נואמת במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
יניב שרון

השרה לשוויון חברתי מאי גולן לא הגיעה היום (שלישי) לדיון בוועדה לביקורת המדינה על סגירת מוקד החירום לחברה הערבית, אף שביקשה מיו"ר הוועדה ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) לדחות את הדיון בשבוע כדי שתוכל להשתתף בו.

איאד בדיר, סגן ראש עיריית כפר קאסם לשעבר, אמר בדיון שהטענה לזליגת כספים לארגוני פשיעה שקרית ומופרכת. בדיר הוסיף כי עלות הפעלת המוקד היא 350 אלף שקלים מדי חודש, וכי העירייה נתנה את הכסף ללא חשבון מכיוון שזו עת חירום.

לוי דרש מנציגי המשטרה, צה"ל והממשלה לומר אם לדעתם צריך לסגור את חדר המצב. ראש מחלקת אוכלוסיה בפיקוד העורף, אל"מ שרית, התחמקה מהשאלה וענתה כי המוקד סייע להם להרחיב את המגע עם האוכלוסייה הערבית. ממלא מקום ראש אגף סייף במשטרה אמר נחרצות שהמוקד סייע לאגף בהעברת מידע לאוכלוסייה ובמאבק במידע כוזב. הנציגים ממשרדי הממשלה היו מתונים יותר בתשובותיהם.

מירב שטרן, מנכ"לית המשרד לשוויון חברתי, אמרה כי משרדי הממשלה יודעים לתת מענה לחברה הערבית, ומוקד החירום נסגר בשל החשש לכפל תפקידים. היא הוסיפה כי אחד מתפקידיהם של ממצי המשאבים במיזם "מוואריד" הוא להקים מוקדי חירום ברשויות המקומיות ולעמוד בקשר עם משרדי הממשלה. "עלות הפעלת המוקד עד כה היא כ-300 מיליון שקלים. אנו רוצים להזרים את הכסף למקומות נחוצים. המוקד הוקם ב-23 באוקטובר ללא הגדרת יעדים מדידים וללא דרכי פיקוח".

לשאלה מדוע לא הגיעו לדיון מפעילי המוקד ואנשי הרשות לפיתוח כלכלי ענתה שטרן כי הם עובדי המשרד והיא נציגתם בדיון.

נתנאל לוי, מנהל אגף ביטחון, חירום, מידע וסייבר במשרד לשוויון חברתי, טען כי המוקד הוקם בסערת העשייה של תחילת המלחמה והוא התנגד להקמתו. "האגף יודע לתת את כל המענים. לדעתי לא נכון להמשיך להשקיע את הכסף במוקד". הוא הודה כי באגף אין דוברי ערבית וכי הוא נעזר ברשות לפיתוח כלכלי של החברה הערבית לצורך תקשורת עם החברה הערבית.

לוי ביקש בסיכום הישיבה מנציגת משרד מבקר המדינה לערוך בדיקה בנושא סגירת המוקד, אך היא השיבה שהמשרד עמוס בעבודה. לוי קיים הצבעה בנושא, וכל חברי הוועדה הנוכחים תמכו בבקשתו. לפיכך, בתום הדיון הפעיל לוי את סעיף 21 לחוק מבקר המדינה, המחייב את המבקר לקיים בדיקה בנושא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!