דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ה בסיון תשפ"ד 01.07.24
28.2°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 25.7°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 30.1°טבריה
  • 23.2°צפת
  • 28.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / הירי לקריית שמונה: רקטה נפלה במרכז העיר; דיווח: חמאס הודיע למתווכות שיסרב להתפרק מנשקו

ארה״ב תטיל סנקציות על ארגון ״גוב האריות״ | חילופי אש בין צה״ל למחבלים בג׳נין | רס״ב זייד מזאריב, בן 34 מזרזיר, נהרג בחילופי האש ליד כרם שלום | כטב"ם של צה"ל חיסל פעיל חיזבאללה בדרום לבנון | לאחר שחמאס דחה את המתווה: בוטלו כינוסי הקבינט שתוכננו לערב

  • כוחות צה"ל סמוך לגבול ישראל-עזה (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
    כוחות צה"ל סמוך לגבול ישראל-עזה (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
  • לוחם צה"ל ברפיח (צילום: דובר צה"ל)
    לוחם צה"ל ברפיח (צילום: דובר צה"ל)
  • רס״ב זייד מזאריב (מימין) וסמ"ר (במיל') רפאל קאודרס (צילומים: מתוך רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים, דובר צה"ל)
    רס״ב זייד מזאריב (מימין) וסמ"ר (במיל') רפאל קאודרס (צילומים: מתוך רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים, דובר צה"ל)
  • פעילות כוחות צה"ל באזור רפיח (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות כוחות צה"ל באזור רפיח (צילום: דובר צה"ל)
  • יירוט מעל ספסופה בגליל העליון (צילום ארכיון: יוסי פיטוסי)
    יירוט מעל ספסופה בגליל העליון (צילום ארכיון: יוסי פיטוסי)
  • שר הביטחון גלנט בסיור בקו התפר ליד טול כרם (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
    שר הביטחון גלנט בסיור בקו התפר ליד טול כרם (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-244 למלחמה: מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי תטיל סנקציות על ארגון הטרור "גוב האריות", שפועל משכם. הארגון לקח אחריות על כמה פיגועי ירי באזור שכם בשנים האחרונות. "ארה"ב מגנה כל מעשי אלימות המבוצעים בגדה המערבית, יהיו המבצעים אשר יהיו, ואנו נשתמש בכלים העומדים לרשותנו כדי לחשוף ולהטיל דין וחשבון על מי שמאיימים על השלום והיציבות שם", נמסר ממחלקת המדינה.

רס"ב זייד מזאריב בן ה-34 מזרזיר, גשש בחטיבה מרחבית דרומית של חיל הגנת הגבולות, נהרג בחילופי האש ליד כרם שלום שבעוטף. כך התיר לפרסום בצהריים (חמישי) דובר צה"ל. קודם לכן נודע גם כי סמ"ר במיל' רפאל קאודרס נהרג במתקפת הכטב"מים על חורפיש אתמול. במרכז הרפואי לגליל בנהריה מאושפזים 9 נפגעים מהאירוע במצב קל-בינוני.

לשכת ראש הממשלה ביטלה את הכינוסים של קבינט המלחמה והקבינט המדיני-ביטחוני שתוכננו להיום בערב. זאת, לאחר הדיווח שלפיו חמאס דחה את המתווה הישראלי לעסקה.

שר החוץ של ספרד חוזה מנואל אלברס הודיע כי מדריד תצטרף לתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) בטענה ל"רצח עם". זאת, בתגובה ל"פעולות שמבצעת ישראל ברצועת עזה". ספרד היא המדינה האירופית השנייה שהצטרפה לתביעת דרום אפריקה, אחרי אירלנד. גם צ'ילה ומקסיקו בחרו לעשות כן.

כוחות צה"ל חיסלו מהאוויר פעילי חמאס וגא"פ במחנה הפליטים נוסייראת, בהם מחבלים שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר. פלסטינים טוענים שבית הספר של אונר"א שהותקף שימש מחסה לעקורים, ושעשרות נהרגו בתקיפה.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

דיווח בעזה: צה״ל חיסל את ראש עיריית נוסייראת במרכז הרצועה

אזעקה בזרעית בגליל המערבי

דובר צה״ל: ההתרעות בגליל העליון - אזעקת שווא

אזעקות בגליל העליון

אזעקה נשמעה לפני זמן קצר ביישובים הגושרים, מעיין ברוך, בית הלל.

דובר צה״ל: האזעקות בגליל המערבי - בשל התרעת שווא; הנפילה בקניון בקריית שמונה מתוחקרת

דובר צה"ל עדכן כי נפילת הכטב"ם בקניון בקריית שמונה מתוחקרת. "זוהה שיגור של מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון ונפלה במרחב, אין נפגעים. האירוע מתוחקר", מסר. בנוגע להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי, אמר כי מדובר בהתרעות שווא.

דובר צה״ל על התקיפה הלילית בנוסייראת: ״תקפנו בחימוש מדוייק 30 מחבלים ששהו בבית ספר״

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי אמר בהצהרה לתקשורת כי ההיתקלות ליד כרם שלום התרחשה בתנאי ערפל כבד, לאחר שיצאו מספר מחבלים ממנהרה וזוהו על ידי תצפיתניות. לדבריו, תוך 5 דקות חוסלו שלושה מן המחבלים ואחד מהם ברח. על התקיפה בבית הספר בנוסייראת אמר הגרי: ״המחבלים שפעלו משם השתתפו ב-7 באוקטובר. בכיתות הסתתרו כ-30 מחבלים, וזהותם של כשליש מהם כבר אומתה. נמשיך לרדוף את כל מי שלקח חלק ב-7 באוקטובר״.

התרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי

אזעקות נשמעו בכפר ורדים, גורנות הגליל, גורן, מעלות תרשיחא, חוסן, מעונה, הילה, אילון, חניתה, יערה, אדמית, מעיליא וערב אל עראמשה.

כוחות צה״ל חיסלו מחבלים ועצרו מבוקש בג׳נין

לוחמי יחידת דובדבן וסיירת חרוב בהכוונת השב"כ, פעלו היום לסיכול טרור בעומק ג'נין.

במהלך הפעילות, הכוחות ניהלו חילופי אש מול מחבלים חמושים, במהלכם חיסלו ופגעו במחבלים ובמשליכי מטענים וכן עצרו מבוקש החשוד בפעילות טרור.

במקביל, וכסיוע לפעילות הכוחות, מסוק קרב של חיל האוויר תקף במרחב. 

התרעה על חדירת כלי טיס עוין בקריית שמונה ויישובים בסביבה

אזעקות נשמעו במשגב עם, קריית שמונה, בית הלל, כפר יובל, מרגליות, מנרה, מעיין ברוך, כפר גלעדי, מטולה ותל חי.

דיווח פלסטיני: 33 פלסטינים נהרגו בתקיפה ישראלית על בית ספר בעזה

בדיווח של סוכנות הידיעות AP צוין כי על פי משרד הבריאות הפלסטיני, בתקיפה הלילה נהרגו 23 נשים וילדים מקרב העקורים שתפסו במקום מחסה. בישראל טוענים כי המבנה שימש את מחבלי חמאס.

בסהר האדום מדווחים: 9 פצועים ושני מחוסלים בג'נין

חיל האוויר תקף חוליית מחבלים ושני יעדי טרור באזור עיתרון בדרום לבנון

דובר צה"ל עדכן כי במהלך השעות האחרונות, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר מבנים צבאיים במרחב עיתרון. בנוסף, מוקדם יותר היום כלי טיס של חיל האוויר תקף שני מחבלי חיזבאללה שזוהו במרחב עיתרון.

חמאס בירך על ההודעה של ספרד כי תצטרף לתביעה נגד ישראל בבית הדין בהאג

ארגון הטרור קורא בהודעתו למדינות נוספות להצטרך לתביעה נגד ישראל.

 

שוטרי מחוז תל אביב עצרו נתין זר מסודן בחשד לרצח הנתין הזר מגינאה

 

 

יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה: "הממשלה הספרדית עיוורת לזכותם של היהודים להתגונן מפני טרור"

שר החוץ של ספרד, מנואל אלברס הודיע היום (חמישי) כי ממשלת ספרד מצטרפת לתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ), המאשימה את ישראל בהפרת החוק הבינלאומי במלחמת חרבות ברזל ברצועת עזה.

בתגובה למהלך פרסם איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA) המייצג מאות קהילות יהודיות וברחבי היבשת כולל קהילות גדולות בספרד: "הממשלה הספרדית איבדה את דרכה, איבדה את כיוונה, והיא עיוורת לזכותם של היהודים להתגונן מפני טרור הם איבדו את כיוונם והם עיוורים לזוועות שקרו ב-7 באוקטובר. בעזה אין ג'נוסייד. יש מלחמה – מלחמה נוראית ואנו מזכירים לממשלת ספרד, שמדובר במלחמה שיכולה להסתיים מחר אם ארגון הטרור חמאס ישחרר את החטופים בעזה לאחר שרצחו, אנסו וערפו את ראשם של מאות ישראלים חפים מפשע, כולל תינוקות, נשים וקשישים".

"ממשלת ספרד שלחה היום מסר ברור ליהודים בכל רחביי ספרד ויבשת אירופה: 'איננו מכירים בזכות היהודים להגן על עצמם מפני טרור'. כשמסר כזה מגיע ממדינה שגירשה יהודים, שרפה אותם על המוקד, וסגנית הנשיא שלה עצמה קראה לג'נוסייד יהודי 'מהנהר עד הים', הוא רק מאשרר את העומקים העצובים אליהם צנחה עכשיו ממשלת ספרד".

עינב צנגאוקר אימו של מתן החטוף בעזה לבני גנץ: "אסור לך לעזוב עכשיו את הממשלה"

צנגאוקר אמרה לשר גנץ, החבר בקבינט המלחמה: "עכשיו האחריות שלך צריכה לבוא לידי ביטוי. 8 חודשים אתה בממשלה זה הזמן שלך. אתה לא יכול לצאת דקה לפני שמתן שלי בבית. אתה צריך להישאר בנקודה הקריטית הזאת. אם תצא בצאת שבת בדד ליין שלך מה אז יהיה? אתה מפקיר את מתן למוות? תגיד לי את זה פה ועכשיו".

גנץ ענה לה: "אני מחויב למאבק הזה לא משנה איפה אני נמצא".

ארה"ב ו-15 מדינות בהצהרה משותפת לישראל וחמאס: "התפשרו וסגרו את העסקה"

16 מדינות, בהן ארה"ב, בריטניה קנדה וגרמניה, קוראות בהצהרה משותפת לחמאס לקבל את עסקת החטופים שעליה הכריז הנשיא ג'ו ביידן, שתוביל להפסקת אש קבועה. על ההצהרה חתומים גם מנהיגי ארגנטינה, אוסטריה, ברזיל, בולגריה, קולומביה, דנמרק, פולין, פורטוגל, רומניה, סרביה, ספרד ותאילנד, כך לפי הבית הלבן.

"ברגע המכריע הזה, אנו קוראים למנהיגים בישראל וכן לחמאס לעשות כל פשרה סופית שנחוצה כדי לסגור את העסקה הזו", נכתב.

הותר לפרסום: רס״ב זייד מזאריב, בן 34 מזרזיר, נפל בקרב בדרום רצועת עזה

רס״ב זייד מזאריב, בן 34 מזרזיר, גשש בחטיבה מרחבית דרומית שבחיל הגנת הגבולות, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. כך התר לפרסום בצהריים (חמישי) דובר צה"ל.

דובר צה"ל: 11 פעילי חמאס נעצרו במבצע בקלקיליה ובכפרים בחטיבת אפרים

במהלך הלילה הכוחות פעלו במבצע חטיבתי לסיכול טרור בעיר קלקיליה ובכפרים נוספים בגזרת חטיבת אפרים. במסגרת המבצע הלוחמים עצרו 11 מבוקשים המשויכים לארגון הטרור חמאס ותוחקרו חשודים רבים.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-4,150 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,750 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

צה״ל: ההחלטה לצמצום את כיתות הכוננות בפיקוד הצפון תדחה במספר שבועות

האזעקות בעוטף: 2 רקטות ששוגרו מרפיח התפוצצו בשטח פתוח באזור מושב יתד

צה"ל תקף בלילה אתרים צבאיים של חיזבאללה בעומק ובדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה אתרים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה, בהם מחסן אמצעי לחימה הממוקם בוואדי ג'ילו ושני אתרים נוספים סמוכים למרחב עדשית בעומק לבנון.

עוד הותקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים בית יהון וצדיקין, ותשתית טרור של הארגון במרחב אל-עדייסא בדרום לבנון.

האזעקות בעוטף: נפילה בשטח פתוח, אין נפגעים

אזעקות באבשלום, ביבול וביתד בעוטף עזה

אזעקות בחולית וביתד בעוטף עזה

ספרד: נצטרף לתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בהאג

שר החוץ של ספרד הודיעה שמדינתו תצטרף לתביעה של דרום אפריקה בבית הדין הבין-לאומי לצדק נגד ישראל.

מתקפת הכטב"מים בחורפיש: במרכז הרפואי לגליל בנהריה מאושפזים 9 נפגעים במצב קל-בינוני

במרכז הרפואי לגליל בנהריה מאושפזים תשעה נפגעים מהאירוע בחורפיש, רובם סובלים מפגיעות רסיסים ופגיעות הדף. למרבה הצער, עם קבלת הפצועים הובא מהאירוע גבר בן 39, שמותו נקבע בכניסה למרכז הרפואי.

נפגעת בת 26 נותחה בשעות הערב והועברה לאישפוז במחלקה לטיפול נמרץ כללי, במצב קשה ויציב. נפגעת נוספת, בת 27, מוגדרת במצב בינוני, ומצבם של השאר, בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, מוגדר קל.

סגן מנהל המרכז הרפואי, ד"ר צבי שלג: "עם היוודע דבר האירוע, הוכרז אר"ן (אירוע רב נפגעים) שלב א', והצוותים השונים מכלל הסקטורים תוגברו משמעותית. מאז פרוץ המלחמה, מזה שמונה חודשים, אנו נמצאים במתחמי אישפוז ממוגנים ותת-קרקעיים, מה שמאפשר לנו להיערך בצורה טובה יותר לכלל תרחישי הייחוס".

דיווחים בלבנון: נפגעים בתקיפת אופנוע מהאוויר

כלי תקשורת לבנוניים דיווחו כי כטב"ם תקף אופנוע בעיתרון שבדרום לבנון. לפי דיווחים ראשוניים, יש נפגעים בתקיפה.

לשכת רה"מ: בוטל כינוס הקבינטים שתוכנן להיום

לשכת ראש הממשלה ביטלה את הכינוסים של קבינט המלחמה והקבינט המדיני-ביטחוני שתוכננו להיום בערב. ההודעה הגיעה לאחר הדיווח שלפיו חמאס דחה את המתווה הישראלי לעסקה.

דיווח סעודי: חמאס דחה את המתווה לעסקה

חמאס דוחה את המתווה שהציגה ישראל להסכם הפסקת אש וחילופי שבויים, לאחר שהתברר לארגון הטרור כי הוא שונה מהותית מההצעה שתיאר ​​נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, כך דווח בעיתון הסעודי א-שרק. לפי הדיווח, חמאס הפיץ אתמול תזכיר לפלגים הפלסטיניים, שבו נכתב בין היתר כי ההסכם "אינו מבטיח הפסקת אש קבועה. כוחות הכיבוש יישארו בשטח עזה וכשישיגו את החטופים, יחדשו את מלחמת ההשמדה נגד עמנו".

סמ"ר במיל' רפאל קאודרס, בן 39 מצור הדסה, נפל אתמול במתקפת הכטב"מים על חורפיש

צה"ל חיסל שלושה מחבלים שניסו לחדור לישראל מרפיח

כוח צה"ל שביצע סריקות במרחב הגדר זיהה חשודים שהתקרבו לגבול מרצועת עזה ונעו לכיוון שטח ישראל בניסיון לחצות את מרחב המכשול במרחב רפיח. הכוח שנתקל במחבלים שפתחו לעברו בירי, והשיב בירי לעברם.

כלי טיס של חיל האוויר שהופנה למעקב אחר החוליה תקף את המחבלים וחיסל שניים מהם. מחבל נוסף חוסל בירי טנקים. המחבלים לא חצו את גדר 'שעון חול' הבנויה לאורך רצועת עזה. האירוע מתוחקר.

כוחות צה"ל חיסלו מהאוויר פעילי חמאס וגא"פ במחנה הפליטים נוציראת, בהם מחבלים שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר

מטוסי קרב של צה"ל תקפו בהכוונת כוחות אוגדה 99, אגף המודיעין ושב"כ מתחם ששימש את ארגון הטרור חמאס בתוך בית ספר של אונר"א במרחב נוציראת.

במתחם שהו מחבלי חמאס וג'יהאד אסלאמי פלסטיני אשר השתייכו לכוחות הנוח'בה והשתתפו בטבח הרצחני ביישובי העוטף ב-7 באוקטובר.

המחבלים הכווינו טרור ממרחב בית הספר, תוך ניצולו כאיתור אזרחי וכמחסה. בתקיפה חוסלו מחבלים אשר תכננו לבצע פיגועים ולקדם מתווי טרור נגד כוחות צה"ל בטווח הזמן המיידי.

טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים. כחלק מאותם מאמצים, בוצעו בדיקות חוזי מהאוויר, שימוש בחוזי מדויק ומידע מודיעיני נוסף.

לפי דיווחים פלסטיניים, בית הספר שימש מחסה לעקורים, ובתקיפת צה"ל נהרגו 30 בני אדם לפחות.

משרד החוץ הסעודי: "מגנים את הפלישה לאל אקצה של בכירים בממשלת ישראל"

ממשרד החוץ הסעודי נמסר בתגובה לאירועי יום ירושלים, כולל השתתפות בן גביר במצעד הדגלים והצהרתו כי יהודים התפללו בחופשיות בהר הבית: "מגנים את הפלישה לאל-אקצא של כמה בכירים בממשלה הישראלית, ח"כים ומתנחלים קיצוניים. המצעד בירושלים והפרות אלו מהווים פרובוקציה כלפי מוסלמים בעולם, במיוחד על רקע המלחמה הממושכת".

מטוסי קרב תקפו מספר תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו מספר תשתיות טרור של חיזבאללה במרחבים א-נקורה ואל מטמורה, מבנים צבאיים במרחב עייתא א-שעב ועמדת תצפית במרחב אל-חיאם.

כמו כן, כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי להסרת איום במרחבים חלתא, חמול, חולא, אל-ג'יבין ומרווחין שבדרום לבנון.

בהמשך להודעה שיצאה מוקדם יותר היום בנוגע לשיגורים שנפלו במרחב חורפיש, מדובר בשני כטב"מי נפץ שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב חורפיש. האירוע מתוחקר.

סגן מנהל המרכז הרפואי לגליל: "למרכז הגיעו תשעה נפגעי רסיסים והדף אחת מהם במצב בינוני עד קשה:

סגן מנהל המרכז הרפואי לגליל, ד"ר צבי שלג עדכן על התקרית בחורפיש: "למרכז הרפואי הגיעו תשעה נפגעי רסיסים והדף. אחת מהם, המוגדרת במצב בינוני עד קשה, הוכנסה לחדר ניתוח. מצבה יציב ולא נשקפת סכנה לחייה. שמונה נפגעים נוספים, במצב בינוני וקל, מקבלים טיפול, ולהערכתי ישוחררו בהקדם".

 

אזעקה בערב אל-עראמשה בגליל המערבי

דיווח בתקשורת הלבנונית: צה״ל תוקף מטרות באזור עייתא א-שעב בדרום המדינה

הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח על תקיפות באזור עייתא א-שעב שבדרום לבנון.

הרצוג על המצב בצפון: ״שהעולם לא יתפלא אם ישראל תגן על אזרחיה, המצב יצא משליטה״

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס למתקפת הכטב"מים על חורפיש, שבה נפצעו 9 בני אדם ובהם אחד אנוש, ואמר בנאומו בטקס הממלכתי לציון יום ירושלים בגבעת התחמושת: "אי אפשר להישאר אדישים לטרור הזה, מלבנון ובכלל. ישראל מותקפת מדי יום, כבר חודשים ארוכים, על ידי זרועותיה של איראן בלבנון, תוך הפרה בוטה של כל ההסכמים וההחלטות הבינלאומיות". לדבריו, "העולם צריך להתעורר ולהבין שלישראל לא נותרת ברירה אלא להגן על אזרחיה. אין להתפלא כשהיא תעשה זאת בעוצמה ובתקיפות, ואל תבואו בטענות כאשר המצב יצא משליטה".

קבינט המלחמה יתכנס מחר ב-20:00

קבינט המלחמה יתכנס מחר בשעה 20:00. לאחר מכן, בשעה 21:00, יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני המורחב.

חורפיש: כביש הגישה והכניסה למועצה נחסמו, כוחות ביטחון והצלה פועלים במקום

מד"א: 11 פצועים בחורפיש, מתוכם 1 אנוש, 3 קשה, השאר קל ובינוני

הנפילה בחורפיש: כ-10 בני אדם נפצעו בדרגות שונות

כ-10 בני אדם נפגעו מפגיעה ישירה במגרש כדורגל בחורפיש, אחד מהם במצב אנוש ו-3 במצב קשה. כוחות רבים בדרכם לזירה, 3 מסוקים הוקפצו.

נבדק חשד כי מדובר בכטב"ם, ללא התראה מקדימה.

 

ראשוני: מספר פצועים מפגיעה ישירה בגליל המערבי

לפי דיווח ראשוני, מספר אנשים נפגעו מפגיעה ישירה במגרש כדורגל ביישוב חורפיש. כוחות הצלה ורפואה בדרכם למקום.

אזעקה בברעם שבגליל העליון

בהמשך לאזעקות בגליל העליון: נפילה באזור מושב רמות נפתלי

מהמועצה האזורית הגליל העליון נמסר כי בהמשך להודעה קודמת על אזעקות ירי רקטות וטילים ביפתח, רמות נפתלי ומרכז אזורי מבואות החרמון, זוהתה נפילה בגזרת רמות נפתלי, וכי לא דווח על נפגעים בגוף.

עיריית קריית שמונה מבהירה: לא הייתה נפילה בעיר, מדובר בשריפת קוצים

טיל נ"ט פגע בבית בקריית שמונה, שריפה במקום, אין נפגעים

שני שוהים בלתי חוקיים, תושבי ג'נין, נעצרו בדירה בוואדי ערה

שני שוהים בלתי חוקיים, תושבי ג'נין, נעצרו בדירה בוואדי ערה. סמוך לדירה אותרה תחמושת רבה.

השניים במהלך פעילות לאיתור אמצעי לחימה שביצעו באזור שוטרי מחוז חוף ולוחמי מג"ב. בנוסף לשניים שהיו ללא אישורי שהייה, נעצר תושב ואדי ערה בחשד להעסקתם ולהחזקת אמצעי לחימה.

מסתערבי מג״ב, שב״כ וצה״ל עצרו מבוקש בפעילות טרור בטולכרם

מסתערבי מג״ב יחד עם כוחות צה״ל פעלו בהכוונה מודיעינית מדויקת של שב״כ למעצרו של מבוקש שחשוד בפעילות טרור עוינת בעיר טולכרם.

לפני שנעצר, ניסה המבוקש להימלט ונורה ברגליו על ידי הכוח. הוא הועבר להמשך חקירה בשירות הבטחון הכללי.

מטרה אווירית יורטה ברכס רמים, לא דווח על נזק או נפגעים

מטרה אווירית יורטה באזור רכס רמים. כך דיווחה המועצה האזורית גליל עליון. "כתוצאה מהיירוט הופעלו אזעקות ירי רקטות וטילים במשגב עם ומרגליות. לא דווח על נזק או נפגעים בגוף".

18 מבוקשים נעצרו במהלך הלילה ביהודה ושומרון

כוחות הביטחון פעלו במהלך הלילה בארבע חטיבות מרחביות ביהודה ושומרון, ממנשה בצפון עד יהודה בדרום, ועצרו 18 מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה, ציוד צבאי וחומרי הסתה רבים, בין היתר של ארגון הטרור חמאס, כך עדכן דובר צה"ל.

במבצע חטיבתי בבית אומר שבעציון עצרו הלוחמים 6 מבוקשים. במהלך הפעילות הוחרם אקדח לצד חומרי הסתה של חמאס וכן הושמד מטען שאותר במרחב.

במבצע חטיבתי בכפר מאלכ שבחטיבת בנימין הכוחות תיחקרו עשרות חשודים, עצרו 2 מבוקשים ואיתרו אמצעי לחימה. בכפרים אל מועייר ותורמוסעיא שבגזרת החטיבה עצרו הלוחמים 5 מבוקשים נוספים.

במבצע גדודי בכפר דאן שבצפון השומרון, עצרו הלוחמים מבוקש, סרקו אחר אמצעי לחימה, תחקרו חשודים וחשפו צירים שהוטמנו מתחתם מטענים.

במבצע גדודי נוסף באל פאוור, דרומית לחברון, תוחקרו חשודים רבים. בקדם שבחטיבת שומרון וביריחו שבחטיבת הבקעה והעמקים, עצרו הכוחות 4 מבוקשים.

המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.

על פי דובר צה"ל נעצרו עד כה מתחילת המלחמה כ-4,150 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,750 מהם משויכים לחמאס.

ההתרעה על כלי טיס עוין באצבע הגליל: צה"ל יירט מטרות חשודות שחצו מלבנון

דובר צה"ל עדכן בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין שהופעלה בצפון הארץ בשעות הבוקר, כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה במרחב מטולה שחצתה מלבנון.

זמן קצר לאחר מכן, הופעלה התרעה נוספת בצפון הארץ, במהלכה שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה שחצתה לשטח הארץ מלבנון, האירוע הסתיים.

התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו מחשש לנפילת שברי יירוט.

לא היו נזק ונפגעים בכלל האירועים.

סיעת עוצמה יהודית: לא מחויבים למשמעת הקואליציונית עד שנתניהו יחשוף את טיוטת ההסכם עם חמאס

מסיעת עוצמה יהודית נמסר: "לאור העובדה שראש הממשלה מסתיר את טיוטת ההסכם עם חמאס הכוללת סעיף של סיום המלחמה, עוצמה יהודית תצביע לפי צו מצפונה ולא תהיה מחויבת לעמדת הקואליציה בהצבעות בכנסת עד שראש הממשלה יפסיק להסתיר את טיוטת ההסכם".

עובד (30) נפצע באורח בינוני בהתהפכות מלגזה במפעל בנוף הגליל

אזעקות בגליל העליון

האזעקות נשמעו ברמות נפתלי, יפתח ומרכז אזורי מבואות חרמון.

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על תקיפות ארטילריה בדרום לבנון

התקיפות התרחשו באזור העיירות חלתא וכפר שובא. 

הממשלה צפויה לאשר הגדלה של מכסת גיוס המילואים ב-50 אלף מגויסים נוספים

הממשלה תאשר היום הגדלה של מכסת חיילי המילואים מ-300 אלף ל-350 אלף מגויסים.

נתניהו בקריית שמונה: האדמה בערה פה, אבל גם בלבנון. ערוכים לפעולה מאוד עצימה

ההתרעה על חדירת כלי טיס עוין: האירוע הסתיים

רצף אזעקות בקריית שמונה והסביבה

בנוסף להתרעות שהופעלו קודם לכן, התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו במשגב עם ומרגליות.

התרעה נוספת על חדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל

התרעה הופעלה ביישובים:

משגב עם
קריית שמונה
בית הלל
כפר יובל
מרגליות
מנרה
מעיין ברוך
כפר גלעדי
מטולה
תל חי

התרעה על חדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל

התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה ביישובים: קריית שמונה, משגב עם, בית הלל, כפר יובל, מרגליות, מנרה, מעיין ברוך, כפר גלעדי, מטולה ותל חי.

שגרירות ארה"ב בלבנון על אירוע הירי: "הצוות והמתקן בטוחים"

ההתרעה באצבע הגליל: זיהוי שווא

ההתרעה באצבע הגליל: האירוע הסתיים

אדם בעל אזרחות סורית ירה לעבר השגרירות האמריקאית בביירות

על פי הודעה של צבא לבנון, היורה נוטרל ונפצע. הוא נעצר והובא לבית חולים לטיפול, והחקירה נמשכת לבירור נסיבות האירוע.

על פי דיווחים נוספים בתקשורת הלבנונית, היו חמושים נוספים באירוע והתבצעו חילופי אש. אחד החמושים נהרג על פי הדיווחים, ומאבטחים של השגרירות האמריקאית נפצעו.

התרעה על חדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל

ההתרעה הופעלה ביישובים: משגב עם, קריית שמונה, בית הלל, כפר יובל, מרגליות, מנרה, מרכז אזורי מבואות חרמון, מעיין ברוך, מלכיה, דישון, רמות נפתלי, יפתח, כפר גלעדי, מטולה ותל חי.

דיווח בלבנון: ירי סמוך לשגרירות האמריקנית בביירות

רשת אל-ערבייה מדווחת על ירי סמוך לשגרירות האמריקנית בביירות. על פי הדיווח, שלושה גורמים פתחו באש במקום, ולפחות אחד מהם חוסל.

עשרות מפגינים בצומת כרכור בקריאה לשחרור החטופים ולאישור העסקה

בחמישה מרחבים שונים: צה"ל תקף יעדי טרור של חיזבאללה

דובר צה"ל: במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שני משגרים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים זבקין ועייתא א-שעב. במקביל, הותקפו שלושה מבנים צבאיים של הארגון במרחבים אל עדייסא, בליידא ומרכבא.

שני לוחמים נפצעו קשה בפיצוץ אמל"ח בבסיס צאלים בדרום הארץ

בעקבות הפיצוץ, שהתרחש אתמול, שני לוחמים נוספים נפצעו באורח בינוני וחמישה נפצעו באורח קל. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע מתוחקר.

 

האזעקה בנחל עוז: זיהוי שווא

אזעקה בנחל עוז

הסתיימה ישיבת קבינט המלחמה בירושלים

אזעקות במלכיה בגליל העליון

החלה ישיבת קבינט ניהול המלחמה בלשכת רה״מ בירושלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס כעת את קבינט ניהול המלחמה בלשכת רה"מ בירושלים.

נתניהו למקרון: ״המתווה מאפשר לישראל לממש את כל מטרות המלחמה״

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח טלפונית עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ועדכן אותו בפרטי ההצעה לעסקת שחרור חטופים. מלשכת רה"מ פורסם כי נתניהו "הדגיש כי המתווה מאפשר לישראל לממש את כל מטרות המלחמה שהגדירה, לרבות חיסול החמאס. רה"מ נתניהו הדגיש כי לצד שחרור החטופים, זו הייתה ונותרה מטרת-יסוד של ישראל במלחמה והיא נחושה לממשה". כמו כן, נמסר כי השניים שוחחו גם על "המצב בצפון, על התקדמות הפעולה הישראלית ברפיח, על המאמץ ההומניטרי ברצועת עזה ועל סוגיות מדיניות ומשפטיות נוספות".

הרמטכ״ל בגבול הצפון: ״מתקרבים לנקודה שבה צריך יהיה לקבל החלטה, צה״ל ערוך ומוכן״

מדברי הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי במחנה ׳גיבור׳ שבגבול הצפון: "אנחנו מתקרבים לנקודה שבה יהיה צריך לעשות החלטה, וצה"ל ערוך ומאוד מוכן להחלטה הזו. אנחנו שמונה חודשים תוקפים כאן וחיזבאללה משלם מחיר מאוד מאוד גבוה, הוא העלה את העוצמות בימים האחרונים ואנחנו ערוכים אחרי תהליך מאוד טוב של אימונים עד רמה של תרגיל מטכ"לי למעבר למתקפה בצפון. הגנה חזקה, מוכנות להתקפה, אנחנו מתקרבים לנקודת החלטה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!