דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ז בסיון תשפ"ד 03.07.24
27.3°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 27.3°תל אביב
  • 27.3°חיפה
  • 27.9°אשדוד
  • 25.9°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 28.0°טבריה
  • 24.5°צפת
  • 27.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ממשלת גרמניה תוסיף 105 מיליון אירו עבור שירותי רווחה לניצולי שואה

המימון אושר לאחר מו"מ עם ועדת התביעות מתוך הכרה בכך ששורדי שואה מבוגרים נזקקים לטיפול מקיף יותר, בין היתר שעות סיעוד וטיפול ביתי | עוד בהסכם: גרמניה האריכה את המימון לחינוך בנושא השואה ברחבי העולם עד לשנת 2028

צעדה למען שורדי השואה. "הצרכים של אלה החיים עמנו הולכים וגדלים" (צילום ארכיון: תומר נויברג\פלאש 90)
צעדה למען שורדי השואה. "הצרכים של אלה החיים עמנו הולכים וגדלים" (צילום ארכיון: תומר נויברג\פלאש 90)
הדס יום טוב

שורדי השואה יקבלו מממשלת גרמניה תוספת מימון לשירותי הרווחה בהיקף של 105 מיליון יורו, הכוללת סיוע בעת משבר לניצולים בכל אחת מהשנתיים הבאות, כך הודיעה היום (רביעי) ועידת התביעות. עוד הודיעה הוועידה, כי הושגה תוספת לחינוך בנושא השואה ברחבי העולם.

התוספות הושגו בעקבות משא ומתן של ועידת התביעות עם משרד האוצר הפדרלי של גרמניה, ואיתן יסתכם התקציב השנתי הכולל לשירותי רווחה ב-893.9 מיליון אירו. התקציב השנתי של סך תשלומי הפיצויים הישירים לשורדי השואה יעמוד השנה על כ-460 מיליון אירו, ויכלול הן קצבאות והן תשלומים חד-שנתיים מקרן הסיוע, במסגרתה מקבלים כ-100 אלף שורדי השואה ברחבי העולם שירותי רווחה, הכוללים שעות סיעוד וטיפול ביתי באמצעות רשת של כ-300 ארגוני סיוע הפועלים ב-83 מדינות.

התשלומים המתבצעים באופן ישיר לשורדי השואה ימשיכו במתכונת שהייתה קיימת בשנים קודמות, כולל תשלום חד-פעמי או קצבאות חודשיות בהיקף של כ-500 מיליון דולר במהלך שנת 2025. מדובר בשיעור של כ-40 מיליון דולר פחות מאשר בשנת 2024, על פי הוועידה. הסיבה היא מספרם ההולך ופוחת של ניצולי השואה.

עוד בהסכם: גרמניה האריכה את המימון לחינוך בנושא השואה ברחבי העולם עד לשנת 2028, והסכום הכולל הוגדל. סכומי המימון החדשים שנקבעו עומדים על כ-37 מיליון אירו לשנת 2025, 40 מיליון אירו לשנת 2026, 42 מיליון אירו לשנת 2027, ו-45 מיליון אירו עבור שנת 2028.

גרג שניידר, מנכ"ל ועידת התביעות: "ככל שגילם של שורדי השואה עולה, כך הטיפול בהם הופך למורכב יותר, ואנו מזהים צורך בהרחבת שירותי הרווחה והסיוע שאנו מעניקים לשורדי השואה ברחבי העולם. זו חובתנו המוסרית כלפי הניצולים, לקיים את הבטחתנו על מנת שיוכלו לחיות בתקופה זו של חייהם בכבוד.

"לכן עלינו לפעול לכך שיקבלו את הטיפולים והשירותים הנדרשים. חשוב גם לומר כי במיוחד בתקופה המאופיינת בעלייה בגילויי הכחשת השואה והאירועים שקרו במהלכה, גיבוש תשתית איתנה לחינוך בנושא השואה הינו הכרחי, על מנת להבטיח שהדור הנוכחי והדורות הבאים ילמדו את לקחי השואה, יידעו על האירועים שקדמו לה, ויבינו את ההשלכות. רק כך נוכל להבטיח שאירועי העבר לא יחזרו על עצמם, ולומר 'לעולם לא עוד".

השגריר סטיוארט אייזנשטאט, הנציג המיוחד של ועידת התביעות במשא ומתן עם ממשלת גרמניה: "אנו רואים שבכל שנה אוכלוסיית שורדי השואה בעולם הולכת ופוחתת. עם זאת, עלינו למלא את חובתנו – הבטחת צרכיהם של כלל שורדי השואה החיים ברחבי העולם.

"בהתאם לכך, במשא ומתן שניהלנו עם ממשלת גרמניה, הדגשנו שלמרות שמספר שורדי השואה יורד עם השנים, הצרכים של אלה החיים עמנו הולכים וגדלים, ודורשים מענה מיידי.

"בזמנים אלה, כאשר אנו נערכים לציון 80 שנה לשחרור אושוויץ, אנו עדים דווקא לעלייה בשיעורי השנאה והכחשת השואה – מגמות מדאיגות המעוררות חשש כבד אצל שורדי השואה החיים היום. לכן אנו מוקירים את הנכונות של ממשלת גרמניה לשתף עימנו פעולה בנושא, במסגרת המחויבות המשותפת כלפי שורדי השואה, וקיום ההבטחה שזוועות העבר ייזכרו בדורות הבאים ולא יחזרו שנית".

גדעון טיילור, נשיא ועידת התביעות: "המחויבות של ועידת התביעות וממשלת גרמניה לדור האחרון של שורדי השואה הינה עקבית ובלתי מתפשרת. במיוחד בזמנים אלה, שבהם אנו עדים לעלייה בשיעור האנטישמיות, עלינו להבטיח ששורדי השואה יידעו שהשירותים שלנו ימשיכו לפעול, ושתחושת המחויבות שלנו כלפיהם נותרת איתנה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!