דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

שעות לפני ישיבת הממשלה: המחוזי קיצר את סגירתו של אל ג'זירה ל-35 ימים

אף ששופט המחוזי שי יניב קבע שחמאס מקדם את מטרותיו בערוץ הקטארי ואף שידר בו סרטון הדרכה לפגיעה בטנק ישראלי, הוא קיצר את סגירתו מ-45 ימים מאחר שמשרד המשפטים לא הסכים לשמוע את טענות הערוץ ולא השלים את הליך השימוע המאוחר

משרדי אל-ג'זירה בירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
משרדי אל-ג'זירה בירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
אור גואטה

סגירת ערוץ התקשורת הקטארי אל-ג'זירה בישראל תימשך 35 ימים, למרות בקשת שר התקשורת שלמה קרעי לסגור אותו ל-45 ימים, כך הודיע היום (רביעי) בית המשפט המחוזי בתל אביב. הממשלה תדון אחר הצהריים בישיבתה בהארכת הצו.

לצד הפסקת השידורים, גם הגישה לאתר האינטרנט שלו חסומה מדפדפנים בישראל, משרדי הערוץ נסגרו, ומכשירי שידור של הערוץ הוחרמו עד לתום 35 הימים בשבוע הבא, אז יפקע הצו של שר התקשורת קרעי.

בית המשפט ביקר את התנהלות משרד המשפטים במשפט, מכיוון שלא הסכימו לשמוע את טענות אל-ג'זירה במהלך הדיונים, ולא השלימו את הליך השימוע המאוחר.

בהליך נדונו הצווים שהוציא קרעי מתוקף החוק למניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה, המוכר יותר בתור "חוק אל-ג'זירה", שהחל כתקנות לשעת חירום שבועות אחרי תחילת המלחמה, וב-1 באפריל נכנס לספר החוקים של מדינת ישראל.

"ארגון הטרור מקדם את מטרותיו באמצעות הערוץ"

השופט שי יניב, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, קבע כי מהחומר החסוי שהוצג בפניו, אין ספק כי שידורי אל-ג'זירה מסייעים לארגון הטרור חמאס, ועל כן "מהווים פגיעה משמעותית בביטחון המדינה".

"התמונה העולה מהמסמכים מצביעה באופן מובהק בראיות משכנעות, ברורות וחד-משמעיות על אודות הקשר ההדוק, לאורך זמן, בין ארגון הטרור חמאס לבין ערוץ התקשורת אל-ג'זירה, תוך שארגון הטרור מקדם את מטרותיו באמצעות הערוץ. מאפיינים אלה רחוקים כמזרח מן המערב מהמטרות המקובלות ומהקשרים המקובלים בין ערוץ תקשורת למושאי התקשורת. מטבע הדברים לא אוכל להרחיב את היריעה בפרטי הדברים.

"הוצג נתון המצביע על מקומו של ערוץ אל-ג'זירה, בראיית חמאס, בהיבטי הסתה מובהקים. נוסף על כך, הופניתי לכך שהערוץ מתאר 'בזמן אמת' את מיקום כוחות צה"ל, אשר מטבע הדברים, מסכן את חיילי צה"ל, פשוטו כמשמעו. ביטוי לנרטיב שמדריך את ערוץ אל-ג'זירה ואשר בא לידי ביטוי בשידוריו הוא הקרנת סרטון בערוץ ובו הדרכה כיצד לפגוע בטנק ישראלי. צפיתי בסרטון. המדובר בהדרכה, שתכליתה פגיעה בכוחות צה"ל בעת מלחמה, שמשמעותה פגיעה ממשית בביטחון המדינה.

"הסרטון מצביע על נקודות התורפה של הטנק ומסביר כיצד יש לפגוע בטנק ולהשמידו. בדקה 3:19 לסרטון נאמר כך (תרגום לעברית מהשפה הערבית): '…יש לו נקודות תורפה שכלים פשוטים יכולים לגרום לו נזק או להשמידו. אבל כיצד ניתן לעשות זאת? בואו נתבונן תחילה באופן המיגון שלו'. לאחר תיאור מרכיבי ההגנה של הטנק, מוסבר כיצד בכוחה של רקטת 'יאסין' (RPG) לחדור את 'שלוש שכבות ההגנה' של הטנק ו'לוודא את ההשמדה'.

"כללו של דבר, התמונה הכוללת המתקבלת לא מותירה מקום לספק על אודות אופי מערכת היחסים הנמשכת שבין ערוץ אל-ג'זירה לבין ארגון הטרור, ובכך שתכנים המשודרים בו משרתים את ארגון הטרור חמאס ומצויה בהם פגיעה משמעותית בביטחון המדינה, הנתונה במלחמה קשה בארגון הטרור".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!