דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ז בסיון תשפ"ד 03.07.24
27.4°תל אביב
  • 24.3°ירושלים
  • 27.4°תל אביב
  • 25.9°חיפה
  • 27.7°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 36.2°אילת
  • 31.1°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ב'רשת קהילה ופנאי' כדי למנוע הפרטה בחינוך בחולון

הרשת הודיעה על הפרטת צהרוני גנים ובתי ספר ועל פיטורי עובדות, לאחר שהייתה במו"מ מתקדם עם ההסתדרות על חידוש ההסכם הקיבוצי | יו"ר הסתדרות המעוף עו"ד גיל בר-טל: "ההפרטה פוגעת בתושבים ובילדים"

שלט ברוכים הבאים לחולון (צילום: אבישי טייכר)
שלט ברוכים הבאים לחולון (צילום: אבישי טייכר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ב'רשת קהילה ופנאי', המפעילה שורת מסגרות חינוכיות בחולון. ההחלטה להכריז על הסכסוך מגיעה בעקבות הודעה של הרשת על הפרטה של צהרוני הגנים ובתי הספר ופיטורי עובדות, שנערכה באופן מיידי וחד-צדדי. יתר על כן, המהלך מגיע כשהרשת במו"מ מתקדם עם ההסתדרות על חידוש ההסכם הקיבוצי.

בינואר 2023 הרשת, השייכת לחברה למתנ"סים, ביקשה לפתוח את ההסכם הקיבוצי ולשנות מספר סעיפים. מאז ועד חודש מאי האחרון נוהל מו"מ, שהיה בשלבים מתקדמים ועל סף חתימה. המו"מ נעצר בשל מערכת הבחירות בעיר.

לתפקיד ראש העיר נבחר שי קינן (אשר מכהן גם כיו"ר דירקטוריון רשת קהילה ופנאי). השבוע, באופן בלתי צפוי וחד-צדדי, הודיע קינן להנהלת הרשת כי החליט להפריט את צהרוני הגנים ובתי הספר. יתרה על כך, הרשת כבר החלה לשלוח זימונים לשימוע לפני פיטורים לעובדות. מאות עובדות הרשת הביעו תרעומת, וחשש כבד לעתידן התעסוקתי.

ההסתדרות, בהובלת יו"ר הסתדרות המעוף עו"ד גיל בר-טל הפעילה, התערבה מיידית כדי לעצור את המהלך. הכרזת סכסוך העבודה תאפשר לעובדות לנקוט בצעדים ארגוניים אם לא תיסוג הרשת מהחלטתה.

יו"ר הסתדרות המעוף עו"ד גיל בר-טל: "עיריית חולון מפריטה את עצמה לדעת, פוגעת בזכויות העובדות והעובדים, מפרה הסכמים קיבוציים ומתנהלת כמו אחרון המעסיקים. יש בכוונתנו להגן על העובדות והעובדים ועל זכויותיהם. ההפרטה פוגעת ברמת השירות לתושבים וגם בילדים בצהרונים".

יו"ר מרחב חולון-בת ים בהסתדרות אבי אפיה: "רשת קהילה ופנאי החליטה להפקיר את העובדות והעובדים ואת זכויותיהם תוך הפרת ההסכמים הקיבוצים והתעלמות מחובתה לנהל מו"מ עם ההסתדרות. לפיכך, ביקשתי מהעובדות שלא להגיע לשימוע – אין בו כדי להשפיע על ההחלטה שכבר התקבלה. נפעל בכול האמצעים נגד מהלך חד-צדדי זה".

מזכירת האיגוד המקצועי במרחב מזל דמתי, שמלווה את עובדות הרשת: "ברשת ישנן עובדות ותיקות ולויאליות. אף על פי שמדובר בעבודה מתישה ובשכר לא גבוה, הן עושות אותה מתוך אהבה לילדים. הן זכו בהוקרה ובהערכה גם מצד המערכת. לכן, ההחלטה להפריט את צהרוני הגנים ובתי הספר ולזנוח את העובדות המסורות הללו היא שערורייתית. אלו מאות עובדות שנזנחו באופן חד-צדדי, ואנחנו נעשה כל שנוכל כדי להגן עליהן".

מטעם עיריית חולון והנהלת הרשת טרם נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!