דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרה ופלילים

מאסר עולם נגזר על יעקב בן אברהם שרצח את אשתו: "מעשה של אכזריות מיוחדת"

בן אברהם שהורשע ברצח אשתו, יעל, לפני כשנתיים באמצעות 50 דקירות סכין | בנוסף למאסר, הוא יפצה את בנותיו ב-258,000 שקלים | יו"ר נעמת, חגית פאר: "טוב שהצדק נעשה ושמפלצת האדם הזאת תינמק בכלא עד יומה האחרון"

ניידת משטרה (צילום ארכיון: חוזה הרננדז/ShutterStock)
ניידת משטרה (צילום ארכיון: חוזה הרננדז/ShutterStock)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בית משפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) מאסר עולם ליעקב בן אברהם שהורשע ברצח אשתו, יעל, לפני כשנתיים באמצעות 50 דקירות סכין בביתם בהרצליה. בן אברהם הורשע גם בשיבוש. הרוצח ניסה בתחילה לטעון כי אינו כשיר לעמוד לדין ואף פסיכיאטר מחוזי קבע זאת, אך בהמשך ועדת מומחים קבעה כי יעמוד לדין. כמו כן יפצה את בנותיו ב-258,000 שקלים.

מכתב האישום עלה כי לאחר שהתפתח בין בני הזוג ויכוח סביב חלוקת הרכוש המתוכננת לאחר שיתגרשו, לקח בן אברהם סכין ודקר וחתך את המנוחה יותר מ-50 דקירות במקומות שונים בגופה, עד שהסכין נשברה. בעודה מדממת, ניסתה המנוחה להימלט מהסלון לכיוון דלת הכניסה לדירה, אז נטל בן אברהם סכין נוספת והמשיך לדקור ולחתוך אותה באמצעות הסכין השנייה, עד שהתמוטטה ונפלה בפתח הדירה. זאת, לעיני אנשים נוספים ושכן שקרא לנאשם לחדול ממעשיו. לאחר ביצוע הרצח, שטף הנאשם את שני הסכינים באמצעותם דקר את המנוחה.

במהלך המשפט, הסתייגה הפרקליטות מחוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי שקבעה שהנאשם אינו כשיר לעמוד לדין. בשל כך ביקשה הפרקליטות, לחקור את הפסיכיאטר בבית המשפט. בהמשך לבקשה זאת, הורה בית המשפט על מינוי ועדה של שלושה פסיכיאטרים אשר קבעו כי בן יעקב כשיר לעמוד לדין.

לפני כשבועיים, קיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות והרשיע את הנאשם ברצח בנסיבות מחמירות של אכזריות מיוחדת ובעבירה של שיבוש מהלכי משפט. בית המשפט קבע, כי נסיבות מעשי הנאשם מובילות למסקנה כי מדובר ברצח באכזריות מיוחדת תוך התעללות גופנית ונפשית גם יחד.

בהכרעת הדין ציינו השופטים כי הרצח היה מעשה ספונטני, ללא תכנון מוקדם. "מעשה הרצח מקיים נסיבה מחמירה של אכזריות מיוחדת. בתי המשפט נדרשים לתופעה החברתית המדאיגה של רצח נשים על ידי בני זוגן, רובן ככולן נרצחות בבתיהן. מעשי הנאשם ניכרו באכזריות של ממש בשתי סכינים אימתניות וכמות בלתי נתפסת של דקירות בכל חלקי גופה. הנאשם לא חדל ממעשיו עד כדי כך שהסכין הראשונה נשברה", נכתב בהכרעת הדין.

"ניתן רק לשער את גודל האימה שאחזה במנוחה כשהבינה שניסיונה להימלט ממנו נכשל וגורלה נחרץ", נכתב עוד. "לא ניתן לקבוע בוודאות כי הרצח בוצע מול עיניה של הבת, אך אין חולק כי בחרה לעזוב כשהיא פוסחת על גופתה של אימה. היא שמעה את זעקותיה. נוכחות בתה, לכל היותר מטרים ספורים מההתרחשות, מעצימה את האכזריות במעשיו. אין חולק כי לאחר הרצח שטף את הסכינים ועשה כן מכוונה לשבש חקירה פלילית".

יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה לאחר גזר הדין: "טוב שהצדק נעשה ושמפלצת האדם הזאת תינמק בכלא עד יומה האחרון. האכזריות הבלתי נתפסת של הרצח כשהבת נמצאת בזירה, שומעת את זעקות המוות של אימא שלה – זה משהו שהדעת לא מסוגלת לתפוס".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!