דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

במקום מצעד, עצרת: אירוע הגאווה בתל אביב נערך בשיתוף משפחות החטופים

עיטורי גאווה ישראלית הוענקו לחברי קהילה שתרמו לחברה מאז 7 באוקטובר | ראש עיריית תל אביב רון חולדאי בעצרת: "רוצים שיהיה פה חופש לכל אדם לבטא עצמו ולהיות מי שהוא"

עצרת הגאווה בתל אביב. המטרה: להדהד ערכים משותפים כמו חופש, שוויון ותקווה (צילום: ניצן צבי כהן)
עצרת הגאווה בתל אביב. המטרה: להדהד ערכים משותפים כמו חופש, שוויון ותקווה (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בסימן גאווה ותקווה: בעקבות אירועי 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל, נערכה היום בגן צ'ארלס קלור בתל אביב עצרת גאווה במקום מצעד הגאווה המסורתי. האירוע התקיים בשיתוף מטה משפחות החטופים, במטרה להדהד ערכים משותפים כמו חופש, שוויון ותקווה.

המאבק של הקהילה הגאה לחירות וחופש הפך למאבק הלאומי – מאבק על החירות שנלקחה באכזריות מרבים כל כך. כחלק מהחברה הישראלית, הקהילה הגאה תרמה והתגייסה בכל מקום, והוכיחה שהיא גאווה ישראלית, גם כאשר מדינת ישראל עדיין לא תיקנה את העוולות כלפיה.

אסי עזר ונסלי ברדה הינחו את האירוע, ומשתתפים בו האמנים והאמניות הגדולים בישראל, בהם בניה ברבי, גל דה פז, הראל סקעת, ולרי חמאתי, כפיר צפריר, ליהי טולדנו, מאיה סימן טוב, נגה ארז, נונו, נועה קירל, נטע ברזילי, עברי לידר, ענבל ביבי, רן דנקר, שחר טבוך, תמיר גרינברג, ו-GENDERIKA.

כמו כן, הוענק עיטור הגאווה הישראלית לחברי הקהילה הגאה שפעלו בגבורה וברוח התנדבות מאז אירועי 7 באוקטובר, בהם: אור-לי ניב, אמו של סמ"ר עמרי ניב ז"ל שנפל ב-7 באוקטובר; מאיה עורבי, האחות הטרנסית הראשונה בישראל; עומר אוחנה, בן זוגו של קצין הלוט"ר רס"ן שגיא גולן ז"ל, שנפל בקרב על בארי; רס"ם במיל' מעיין גרוסף, לוחמת טרנסית שנלחמת בעזה; איתן קרויזר, ד"ר אלון קריספין, עו"ס יעל דורון, מיכל פיר, ניר אדם שרון ופרי פתאל – צוות המכון לרפואה משפטית; אליאב בטיטו, מנהל ויוזם מטה ההסברה האזרחי; דבורה גיטיס, מקימת "תרבות בחירום"; דן פאר, במאי ועורך הסרט הדוקומטנרי NOVA#; יעל לביא, לירון (כהן) לביא ואסף רוזנהיים, יוזמי פרויקט "חוזרים לבית נקי"; כרמן אלמקייס, מייסדת "עוקף ישראל"; רפ"ק מורן טדגי, קצינת אג"ם במשטרת ערוער שניהלה את הקרב באופקים, שחררה בני ערובה והמשיכה להילחם גם כשנפצעה; הפסיכיאטרית ד"ר נועה ורדי ממייסדות "בנפשנו"; ורגב ספיר, מנהל השטח של מטה משפחות החטופים והנעדרים.

העצרת חיבקה את משפחות החטופים הנלחמות להביא לחירות ולשיקום יקיריהן ולקבורת הנרצחים.

בעצרת נאמו ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי; סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הגאווה, מיטל להבי; נדב רודאיף, שיצא מהארון לפני כ-20 שנה, בתמיכתו הגדולה של אביו, ליאור, שנרצח ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לעזה על ידי מחבלי החמאס; טל לוי, אחיו של אור לוי שחטוף בעזה; והקומיקאי הבינלאומי דניאל ראיין ספולדינג.

את רחבי העיר ואזור העצרת עיטרו דגלי גאווה ייחודיים שבהם פס הצבע הצהוב מורחב באופן משמעותי, כאות הזדהות עם החטופים והחטופות בעזה, ועם משפחותיהם. את הדגל הייחודי עיצב ארז עובד.

נדב רודייף מקיבוץ ניר יצחק, ששכל את אביו, סיפר בעצרת: "בגיל 16 סיפרתי להורים. אני זוכר את אבא מסתכל לי בעיניים ואומר, 'אני לא מבין את זה, גדלתי בתרבות שונה, אבל זה לא משנה. אני תמיד אוהב אותך'. הפחד התחלף באושר. תמיד ידעתי שאבא יהיה שם. חלמתי על הרגע שיהפוך לסבא גאה ואת החלום הזה לא אזכה להגשים. אבי נפל בניר יצחק וגופתו מוחזקת על ידי החמאס. כואב לי ונמאס לי. המחבלים שחדרו לחבל הארץ בו גדלתי פגעו בגאווה וריסקו את הגאווה. זו אחריותנו כחברה להזכיר לנבחרי הציבור את תפקידם. אסור לנו לאבד תקווה, להיות גאים במי שאנחנו ולדרוש את הזכות של כולנו, בעיקר החטופות והחטופים, להיות כאן חופשיים בארצנו. בלי שהם חוזרים אין ולא תהיה גאווה".

אור-לי ניב, ממלאת מקום וסגנית ראש עיריית גבעתיים, ששכלה את בנה הלוחם עומרי ניב ז"ל, סיפרה שהיה חשוב לה שעל מצבתו יונצחו שמות שלושת הוריו. "עומרי נלחם באומץ עבור החברה הישראלית, וחשוב היה לי שינציחו אותו כשם שחי עם משפחתו האוהבת".

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, דיבר גם הוא על השבת החטופים: "הערב הזה הוא ערב של חופש. אנחנו רוצים שיחזירו את החטופים ועכשיו, כמשימה הכי חשובה שעומדת בפני עם ישראל היום, ורוצים שיהיה פה חופש לכל אדם לבטא עצמו ולהיות מי שהוא. קהל נכבד, החלטנו לבטל את המצעד השנה, אבל היה ברור לנו שעצרת תתקיים. הזיקוק של הערכים של תל אביב יפו, ובראשם ערך חיי אדם. הזכות להיות הורה וההכרה בהורות היא עניין של חיי אדם ולא פריבילגיה. הזכות לחיות אורח חיים בלי להיות מושא לשנאה ולאלימות הוא עניין של חיי אדם. הזכות להשתכר בכבוד או לשכור דירה בלי שישנה אם את טרנסית הוא עניין של חיי אדם. הזכות להיות מוכר כאלמן אם אהובך נפל בקרב הוא עניין של חיי אדם".

האמן תמיר גרינברג ביצע את שירו Bring you home אותו כתב בקריאה להחזרת החטופים בהקדשה אישית למשפחת רומן כבר בתחילה הלחימה. 

"אני אמשיך לשיר את השיר עד שכל אחד וכל אחת יחזרו אלינו", אמר, "ואני מקווה שהתקווה הזו תגיע מפה עד אליהם".

זהבה בן עלתה לבמת עצרת הגאווה לשיר את "חיים שלי", ו"אין בעולם אהבה כמו אהבה של אמא", אותו הקדישה לאור-לי ניב, מקבלת עיטור הגאווה של האגודה למען הלהט"ב ובת זוגה מיכל, ששכלו את בנן סמ"ר עומרי ניב פיירשטין ז"ל שנפל ב-7 באוקטובר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!