דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

דיווח: ארה"ב הזהירה את ישראל מיציאה למלחמה בלבנון, מחשש לכניסת איראן למערכה

לפי הדיווח באתר האמריקני אקסיוס, בארה"ב חוששים מכניסה פעילה של איראן ושל כוחות בשליטתה כמו החות'ים ומיליציות סוריות ועיראקיות

כבאים מכבים שריפה סמוך למושב רמות נפתלי בגליל העליון, שנגרמה כתוצאה מרקטות ששיגר חיזבאללה (AP Photo/Ariel Schalit)
כבאים מכבים שריפה סמוך למושב רמות נפתלי בגליל העליון, שנגרמה כתוצאה מרקטות ששיגר חיזבאללה (AP Photo/Ariel Schalit)
אור גואטה

ממשל ביידן הזהיר בשבועות האחרונים את ישראל מפני יציאה למלחמה בלבנון, מחשש שהדבר ידחוף את איראן להיכנס ללחימה פעילה וכך גם את שאר הגופים שבהשפעתה כמו החות'ים ומיליציות סוריות ועיראקיות. כך פורסם באתר החדשות האמריקני 'אקסיוס'.

בחודשים האחרונים מתקיימים ניסיונות מצד ארצות הברית וצרפת להביא להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה, אך ללא הצלחה. ממשל ביידן הצהיר בעבר כי לא יצליחו להביא להפסקת אש אזורית ללא עצירת הלחימה בעזה.

הצבא החות'י בתימן טען השבוע כי פגע בשתי ספינות ישראליות שניסו להיכנס לנמל חיפה, אחת מהן לכאורה ספינה צבאית שנשאה נשק, והשנייה ספינה מסחרית ש"סירבה לציית לאיסור להיכנס לנמל חיפה", כך לפי דובר המיליציה החות'ית, יחיא סריע. זו הפעם הראשונה שהחות'ים מדווחים על תקיפת ספינה בים התיכון ולא בים האדום. לפי ש', עמית מחקר במכון לאסטרטגיה ימית, האיומים של המיליציות החות'יות והעיראקיות על ספינות בים התיכון נועדו למלא את מקומה של חיזבאללה בלבנון בלחימה בים התיכון, ובכך גם לייתר את הכניסה של איראן ללחימה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ואלוף פיקוד הצפון אורי גורדין הצהירו לאחרונה על מוכנות "לפעולה מאוד עצימה בצפון", זאת לצד אישור בממשלה להגדלת מכסת גיוס חיילי המילואים מ-300 אלף ל-350 אלף, וגיוס של מספר גדודי מילואים בשבוע האחרון לגבול הצפון. יש לציין כי הגדלת המכסה לא מחייבת את גיוס כלל החיילים.

"אני חושב שאם לא היינו מפנים אותם (את תושבי הצפון, א.ג.) חיזבאללה היה נזהר הרבה יותר מלהרוס את היישובים", העריך לאחרונה הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון בשיחה עם 'דבר'. "ברגע שהיישובים ריקים, חיזבאללה לא מסתכן כי הוא לא פוגע באזרחים. הוא לא רוצה לפגוע באזרחים כי הוא מבין שאנחנו נגיב בהתאם".

חיזבאללה שיגר השבוע מספר רקטות "בורקאן" שגרמו לנזק משמעותי לבסיס 'גיבור' ולמרכז המסחרי בקריית שמונה. 18 חיילים ו-11 תושבים, בהם עובד זר, נהרגו מפגיעות של חיזבאללה במטרות ישראליות מתחילת המלחמה, תקיפת כטב"מ בחורפיש השבוע הביאה למותו של חייל מילואים, חיילת נוספת נפצעה קשה ו-8 נוספים נפצעו קל עד בינוני. בצד הלבנוני נהרגו לפחות 440 פעילי חיזבאללה וארגוני טרור אחים מתקיפות ישראליות, המתבצעות בכל יום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!