דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

מחבלים הצליחו לחדור למרחב הגדר בין ישראל לעזה וחוסלו; רכזי הביטחון ביישובים לא עודכנו

לפי פרסום בגלי צה"ל, המחבלים הגיעו לאזור מפיר מנהרה שהיה ידוע לצה"ל מאז 2014 אך לא טופל | הם נתקלו בכוח צה"ל ובחילופי האש נהרג הגשש רס"ר זיאד מזאריב ז"ל, ובהמשך 3 מהם חוסלו

טנק ישראלי ומבנים הרוסים סמוך לגדר הגבול בין ישראל לרצועת עזה (צילום ארכיון: חיים גולדברג / פלאש 90)
טנק ישראלי ומבנים הרוסים סמוך לגדר הגבול בין ישראל לרצועת עזה (צילום ארכיון: חיים גולדברג / פלאש 90)
אור גואטה

חוליית מחבלים הצליחה לחדור למרחב המכשול בדרום רצועת עזה בלילה שבין רביעי לחמישי השבוע, שמונה חודשים לאחר מתקפת הטרור על יישובי העוטף ב-7 באוקטובר. המחבלים יצאו מפיר מנהרה והחלו לירות על כוח צה"ל שסייר במקום. שלושה מהם חוסלו בירי מהאוויר ומטנק, אך לפי דיווחים, אחד מהם הצליח להימלט. בחילופי האש נהרג הגשש רס"ר זיאד מזאריב ז"ל. במועצה האזורית אשכול ביקרו את צה"ל על כך שרכזי הביטחון של היישובים לא עודכנו על האירוע בזמן אמת.

האירוע חושף את השבריריות של הבטחת הביטחון לתושבי העוטף, אותם הממשלה מעודדת לחזור לבתיהם ואף שוללת מהם את האפשרות לשהות במתקני פינוי.

לפי הודעת צה"ל מחמישי בבוקר, כוח צה"ל שביצע סריקות במרחב הגדר זיהה מספר חשודים שהתקרבו לגבול מרצועת עזה ונעו לכיוון שטח ישראל בניסיון לחצות את מרחב המכשול במרחב רפיח. הכוח שביצע סריקות במרחב נתקל במחבלים שפתחו לעברו בירי, והשיב בירי לעברם. כלי טיס של חיל האוויר שהופנה למעקב אחר החוליה תקף את המחבלים וחיסל שניים מהם. מחבל נוסף חוסל בירי טנקים זמן קצר לאחר מכן. נדגיש כי המחבלים לא חצו את גדר 'שעון חול' הבנויה לאורך רצועת עזה, האירוע מתוחקר. ב-ynet דווח שמחבל נוסף הצליח להימלט.

כתב גלי צה"ל דורון קדוש פרסם הבוקר (שישי) שפיר המנהרה דרכו הגיעו המחבלים מחובר למנהרה המוכרת לישראל מאז מבצע ״צוק איתן״, אך לא נחקר באופן מעמיק והסתעפויותיה לא הושמדו מתחילת המלחמה, על אף פעילות צה"ל ב"אזור החיץ" שבין ישראל לעזה ונועדה להשמיד מנהרות דומות. עוד פורסם כי המחבלים עברו את גדר ״הוברס״, הגדר הראשונה במכשול, דרך פתח בגדר שנותר פרוץ ומשמש לתנועה צה״לית. הדבר הקל על מעבר המחבלים והקשה על איתור מקומם.

לפי הדיווח של קדוש, גורמים ביטחוניים מותחים ביקורת קשה על אוגדת עזה, וטוענים כי ניתן היה למנוע את המקרה באמצעות טיפול מוקדם במנהרת ההתקרבות שמוכרת מאז 2014, ובהקפדה על סגירת פתחים בגדר.

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, דרש "להאיץ ולסיים בדחיפות את תחקור המקרה ואת אופן העברת הדיווח ליישובים ולגורמי הביטחון במועצה, שלא עודכנו בעת האירוע".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!