דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ה בסיון תשפ"ד 01.07.24
28.2°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 25.7°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 30.1°טבריה
  • 23.2°צפת
  • 28.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו חולצו מרצועת עזה

ארבעת החטופים חולצו ממחנה הפליטים נוסיראת במרכז הרצועה במבצע משולב של צה"ל, שב"כ וימ"מ | הם הועברו למרכז הרפואי שיבא, ומבדיקה ראשונית מצבם הרפואי תקין | במבצע החילוץ נפל לוחם ימ"מ פקד ארנון זמורה ז״ל

אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב שלומי זיו ונועה ארגמני (צילום: מטה המשפחות)
אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב שלומי זיו ונועה ארגמני (צילום: מטה המשפחות)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו, שנחטפו ב-7 באוקטובר ממסיבת הנובה, חולצו הבוקר (שבת) מרצועת עזה לאחר 246 ימים בשבי חמאס, במבצע מורכב של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל (ימ"מ) – כך נמסר בהודעה משותפת של גופי הביטחון. לפי צה"ל והשב"כ, הארבעה חולצו במצב רפואי תקין והועברו למרכז הרפואי שיבא בתל השומר, ושם התאחדו עם משפחותיהם. במהלך המבצע נהרג פקד ארנון זמורה, מפקד צוות בימ"מ שפיקד על אחד הכוחות במבצע.

מבית החולים שיבא נמסר: "היום בשעות הבוקר קיבלנו הודעה להיערך לקליטה מהירה של חטופים ששוחררו במבצע נועז ולהיות מוכנים מיידית. זה משהו שאנחנו מחכים לו 246 ימים וזו לא הפעם הראשונה שאנחנו עושים את זה. כולם פגשו חברים ובני משפחה והם עכשיו מחובקים. במקביל אנחנו מבצעים בדיקות נדרשות כדי לאמת את מצבם הרפואי. הם עברו תקופה קשה וארוכה. ניכר שהם סבלו מתלאות אבל בסך הכל מצבם יציב הם מתקשרים ומדברים, הם במצב רוח טוב ומתרגשים מאד מהפגישה עם בני המשפחות. משלימים את תהליך הבדיקות והבירור שייקח זמן מה, אנחנו לא ממהרים". בשיבא ובאיכילוב התאספו בני משפחה, חברים ורבים נוספים שהגיעו לתמוך.

בכיכר החטופים הגיבו בשמחה לחדשות על חילוצם של ארבעת החטופים. בהצהרה משותפת הודיעו המשפחות כי הן ממשיכות להיאבק למען עסקה לשחרור כל החטופים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא צרפת עמנואל מקרון בירכו על שחרור החטופים במסיבת עיתונאים משותפת בארמון האליזה. ביידן: "לא נחדול לפעול עד שכל החטופים ישובו הביתה, ותושג הפסקת-אש – זה הכרחי שיקרה".

החטופים ששוחררו

ארבעת הישראלים ששוחררו מהשבי נחטפו ממסיבת הנובה, סמוך לקיבוץ רעים.

נועה ארגמני (25) תושבת באר שבע, הייתה סטודנטית להנדסת מערכות מידע באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. ב-7 באוקטובר היא השתתפה יחד עם בן זוגה אבינתן אור בפסטיבל נובה. המחבלים הפרידו בין השניים והושיבו את ארגמני על אופנוע שנסע לעזה בעוד היא זועקת לעזרה ובן זוגה הובל על ידי מחבלים באיומי נשק. סרטון מהחטיפה התפרסם בכל העולם והפך לאחד מסמלי מתקפת 7 באוקטובר. ליאורה ארגמני, אמה של נועה, מתמודדת עם סרטן מוח בשלב מתקדם ופנתה לעולם בבקשה לסייע בשחרור בתה, כדי שתספיק לפגוש אותה לפני מותה.

נועה ארגמני (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
נועה ארגמני (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

אנדריי קוזלוב (27) עלה לארץ באוגוסט שעבר מסנט פטרבורג ברוסיה, שם הוא למד עיצוב חזותי ופרסום והספיק לעבוד מעט בתעשייה. הוא התגורר בראשון לציון, עבד במסעדה בתל אביב, וב-6 באוקטובר יצא לעבוד כמאבטח במסיבה ברעים לגמרי במקרה: חבר הציע לו את העבודה אחרי שעובד אחר לא הגיע. עם תחילת ירי הטילים והאזעקות, כתב להוריו ששלומו טוב ועדכן אותם על מקומו.

יבגניה קוזלוב ואנדריי (צילום ארכיון: אלבום פרטי)
יבגניה קוזלוב ואנדריי (צילום ארכיון: אלבום פרטי)

קוזלוב כתב שנקלע לאזור הקרבות גם לבת זוגו, ג'ניפר מסטר, ולכמה חברים. בסביבות 09:15 אבד עימו הקשר, והצבא איכן את הטלפון שלו בפעם האחרונה ליד קיבוץ סעד. כעבור מספר שבועות הודיעו גורמי הביטחון להוריו, מיכאל ויבגניה, שנחטף. מאז ניהלו ההורים, שמתגוררים ברוסיה, מאבק להשבתו שכלל מפגשים עם בכירים ברוסיה ובישראל. לראיון ב'דבר' מדצמבר עם הוריו של קוזלוב

שלומי זיו (40), מתגורר במושב אלקוש הסמוך למעלות, נשוי למירן מזה 13 שנה. בקיץ האחרון סיים קורס ארוך של לימודי עיצוב פנים, וחלם להתחיל לעבוד במקצוע. הוא הגיע למסיבה לעבוד כמאבטח יחד עם שני חבריו, אביב אליהו וג'ייק מרלו, שנרצחו. הפעם האחרונה שבה יצר קשר היתה בבוקר המסיבה בשעה 8:15, ומאז הוגדר כנעדר. כחודש לאחר המסיבה הוא זוהה כחטוף. לראיון ב'דבר' מנובמבר עם רוזי זיו, אמו של שלומי

שלומי זיו (משמאל) עם חברו ג'ייק מרלו, שנרצח במסיבת הנובה (צילום: אלבום פרטי)
שלומי זיו (משמאל) עם חברו ג'ייק מרלו, שנרצח במסיבת הנובה (צילום: אלבום פרטי)

אלמוג מאיר ג'אן (22), תושב אור יהודה, הוא חייל משוחרר, שהיה אמור להתחיל לעבוד בחברת הייטק ב-8 באוקטובר. ב-7 באוקטובר הוא השתתף במסיבת הנובה עם חבריו. בשעה 07:45 הוא התקשר לאמו וסיפר לה שהוא מתחבא ממחבלים. שעות לאחר מכן איתרו בני משפחתו סרטונים של חמאס בהם נראה שנחטף לעזה.

אלמוג מאיר ג'אן (צילום: רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים)
אלמוג מאיר ג'אן (צילום: רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים)

נתניהו: "נחזיר את כולם, גם עכשיו עובדים על עוד אפשרויות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרה בשיבא: ״זהו יום מרגש מאין כמוהו, יום מרגש לכל אזרחי ישראל ולרבים בעולם. אני רוצה לחזור ולהבהיר – אנחנו נחזיר את כולם. גם עכשיו אנחנו עובדים על עוד החזרות, עוד אפשרויות.

"כשהמבצע הזה הובא לפניי לאישור סופי ביום חמישי בערב, אני ידעתי שהוא מאוד מורכב, והוא מאוד מסוכן. אני רוצה להגיד לכם שהמרחק בין הצלחה לכישלון הוא כחוט השערה, ידעתי זאת. אבל עם זאת, אישרתי אותו ללא היסוס משום שאני סומך על השב"כ, על צה"ל, על משטרת ישראל, אני סומך על הגיבורים, הלוחמים של הימ"מ והשב"כ שהסתערו אל מול האש, חיסלו את המחבלים, שיחררו את החטופים.

"זה מבצע הרואי שיירשם בתולדות המבצעים, בתולדות הגבורה של עם ישראל, אבל הוא לא בא בלי מחיר. אני יודע שיש מבצעים שנרשמים בתולדות עמנו, שעושים גאווה ותהילה לדורות, אבל גם כרוכים בכאב אישי נורא, וכך היה גם הפעם בנפילת אחד מטובי בנינו, פקד ארנון זמורה, קצין הימ"מ ז"ל. אני יודע איזה כאב עובר על משפחתו, אבל אני יודע גם שתהילת עולם קשורה בשם ובזכרון יקירם שנפל. הוא וחבריו הגיבורים זקפו את קומת העם, הם הוכיחו שלמדינת ישראל יש את הכוח, החוכמה והרצון להילחם במבקשי נפשנו, את התושייה, את הגבורה, ושצה"ל יכול להגיע לכל מקום. אנחנו נחזיר את כל חטופינו בדרך זו או בדרך אחרת"

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם נועה ארגמני, ואמר לה: ״נועה, לשמוע את קולך  מעלה דמעות בעיניי. אני מחבק אותך בשם כל עם ישראל. אני חייב להגיד לך שאין אישה בעולם בשם נועה שלא שינתה את השם והתמונה לשלך, את דמות עולמית. אני כל כך מתרגש, ומייחל ומתפלל שגם אמא ליאורה תזכה לראותך בהקדם. ברוך שובך הביתה.״

ממטה משפחות החטופים והנעדרים נמסר: "המבצע ההירואי של צה״ל ששיחרר והחזיר הביתה את נועה ארגמני, שלומי זיו, אנדרי קוזלוב ואלמוג מאיר ג׳אן – הוא ניצחון הרוח, והניצחון של מדינת ישראל. גם עכשיו, ודווקא עם השמחה ששוטפת את מדינת ישראל, על ממשלת ישראל לזכור – מחויבותה להחזיר את כל 120 החטופים שעדין מוחזקים על ידי חמאס – החיים לשיקום, הנרצחים לקבורה.

"השמחה, האושר, וסגירת המעגל – הם המחויבות של הממשלה לאזרחיה. עליהם לקדם את אישור 'עסקת נתניהו' כבר השבוע".

שר הביטחון יואב גלנט אמר לאחר ההודעה על השחרור: "בפעילות מבצעית הירואית, לוחמינו הצליחו לשחרר משבי החמאס ארבעה חטופים ולהשיבם הביתה, לישראל. עקבתי אחר המבצע המורכב מחדר הפיקוד- כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ פעלו באומץ לב, תחת אש כבדה ועמדו במשימתם בגבורה. מערכת הביטחון תמשיך להילחם עד להשבתם של 120 חטופינו, ותפעל לשחררם בכל הזדמנות."

השר וחבר קבינט המלחמה בני גנץ: "הלב מתמלא מחזרתם של נועה, אנדריי, אלמוג ושלומי. מבקש לשבח את לוחמי צה"ל, הימ"מ והשב"כ על המבצע המורכב, האמיץ, שתוכנן בקפידה ובוצע באופן מעורר השראה. גם היום ליבי עם כל משפחות החטופים, אנחנו מחויבים לעשות הכול כדי להשיבם הביתה".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך על חילוצם של ארבעת החטופים: "נועה, אנדריי, אלמוג, ושלומי – עם ישראל כולו שותף לאושר, להתרגשות ולדמעות השמחה על חזרתכם הביתה. אני מאחל החלמה מלאה ומהירה ללוחם הימ"מ שנפצע קשה בפעולה, ומצדיע לכל כוחות הביטחון על המבצע הנועז. לצד ההתרגשות, חשוב לזכור כי משימתנו לא הושלמה. אנו מייחלים לחזרתם המהירה של כל החטופים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!