דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ז בסיון תשפ"ד 03.07.24
24.9°תל אביב
  • 20.4°ירושלים
  • 24.9°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 23.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 27.9°טבריה
  • 21.0°צפת
  • 23.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מתקרב לפריז: הקשת רועי דרור זכה במדליית הזהב בגרנד פרי קרואטיה

קשת נבחרת ישראל בדגם הריקרב (האולימפי) הרשים בתחרות | מדליית הזהב מעניקה לו 30 נקודות דירוג נוספות, וממקמת אותו במקום ה-23 בדירוג העולמי, שיכול להבטיח לו את הכרטיס למשחקים האולימפיים | שמאי ימרום זכה במדליית הכסף בדגם הקומפאונד

הקשת רועי דרור (צילום: איגוד הקשתות בישראל)
הקשת רועי דרור (צילום: איגוד הקשתות בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הקשת רועי דרור זכה היום (שבת) במדליית הזהב בגרנד פרי האירופאי שנערך בקרואטיה ועשה צעד ענק בדרך להבטחת כרטיס לפריז.

קשת נבחרת ישראל בדגם הריקרב (האולימפי) הגיע בכושר שיא לתחרות והפגין עליונות לאורך כל הדרך. בשלב המוקדמות דורג דרור במקום ה-12 מתוך 75 מתחרים. בשלבי שמינית ורבע הגמר הוא ניצח את היריבים הבכירים כיום בעולם, כולל את אלוף העולם מטה הגזוז מטורקיה, הקשת הראשון אי פעם שמחזיק בתואר האולימפי, העולמי והאירופאי בו זמנית. דרור ניצח את הגזוז בקרב מרתק בשלב רבע הגמר בתוצאה 6-2.

בחצי הגמר ניצח דרור, ממועדון קשתי כוכב השרון, את מטאו בליסירי מאיטליה בהתמודדות מרשימה עם ניצחון 7-3 ובגמר התחרה דרור נגד פטריק יוסטון, אלוף העולם לנוער לשעבר וקשת אולימפי מריו וטוקיו, וניצח אותו בהתמודדות חד כיוונית בתוצאה 6-0.

רועי דרור: "אנחנו עובדים קשה בשביל להביא את עצמנו לשיא ברגע האמת והשבוע הכל התחבר. מעבר לגאווה הגדולה לשמוע את התקווה במעמד הפודיום זה גם הישג שמעלה לי מאוד את הביטחון בדרך לפריז".

הבטחת הכרטיס למשחקים האולימפיים בפריז, בעוד חודש וחצי, בדגם הריקרב, כבר אינה בגדר חלום, כאשר מדליית הזהב של רועי דרור מעניקה לו 30 נקודות דירוג נוספות, וממקמת אותו במקום ה-23 בדירוג העולמי. דירוג זה יספק על מנת להבטיח את הכרטיס לפריז דרך הדירוג העולמי, כאשר 2 הקשתים הראשונים בדירוג העולמי ללא קווטה, מקבלים את הכרטיס למשחקים האולימפיים. רועי צפוי לסיים במקום הראשון בדירוג זה, כאשר הקשת הבא שמאיים על הכרטיס הוא אמירקון סדיקוב מאוזבקיסטן כאשר בינו לבין דרור מפרידות 41 נקודות. הפרש הנקודות עוד ניתן תיאורטית לסגירה, אך כאשר לפנינו עוד בסך הכל 2 תחרויות המעניקות ניקוד מרגישים באיגוד הקשתות שבהחלט ישנו סיכוי גבוה להשיג את הכרטיס.

גיא מצקין, מנכ"ל איגוד הקשתות: "רועי הפגין היום את סך היכולות שהופכות אותו לקשת בטופ העולמי. ההתעלות שלו היא בהחלט סימן נהדר בדרך לפריז והעובדה שהצליח לנצח את הקשתים המובילים בעולם בהחלט נותנת לנו אינדיקציה שהעבודה הקשה שנערכת באיגוד ובמועדונים בשנים האחרונות נושאת פירות. ברכות גם לשמאי ימרום האדיר על מדליית הכסף בתחרות, מדליה שלישית בארבעת התחרויות האחרונות".

בנוסף להישג של דרור, זכה גם שמאי ימרום ממועדון קשתי מכבי ראשון במדליית הכסף בדגם הקומפאונד. שמאי, שדורג ראשון אחרי המוקדמות, ניצח 4 יריבים בדרך לגמר מול לוקאש פרזיבילסקי מפולין.

הקשת שמאי ימרום (צילום: דוברבקו בודן)
הקשת שמאי ימרום (צילום: דוברבקו בודן)

על אף ירי מעולה של שמאי שירה 148 מתוך 150 נקודות, הפולני ירה ניקוד מושלם של 150 נקודות, ושמאי נאלץ להסתפק במדליית הכסף. שמאי, אשר מדורג 12 בעולם, משמר בכך את דירוגו העולמי מעונת הקיץ (מבטיח 4 תחרויות טובות), ולכן הוא צפוי להכנס לעשירייה הראשונה בעולם עד סוף העונה.

גם מיכאלה משה מקשתי מכבי ת״א השתתפה בתחרות, אך הודחה בסיבוב השני לאחר קרב 4-6 מול קלאה ריסנוובר מגרמניה. בכך מיכאלה צפויה להישאר במקום ה-38 כאשר היא ה-5 בדירוג העולמי ללא קווטה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!