דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ט בסיון תשפ"ד 05.07.24
30.4°תל אביב
  • 31.4°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 29.1°חיפה
  • 30.3°אשדוד
  • 35.1°באר שבע
  • 43.7°אילת
  • 36.5°טבריה
  • 31.3°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

מבצע חתול: הפעיל שמציל שקנאים פצועים בשגרה יצא להאכיל את חתולי הגבול בצפון

אופיר בן חמו הגיע בשבוע האחרון לקריית שמונה, שלומי וחניתה, כדי לדאוג לחתולי הרחוב בזמן שהרחובות נטושים מאדם | "רוב החתולים ממש התנפלו על האוכל, הם רעבים וצמאים"

אופיר בן חמו (צילום: באדיבות המצולם)
אופיר בן חמו (צילום: באדיבות המצולם)
יהל פרג'

"המצב הוא לא טוב – יש מקומות שרואים בהם שיש מי שמאכיל, שכן שלא התפנה בנקודה הספציפית, ויורד ומאכיל, אבל כללית, ברוב הרחובות יש מצוקה, במיוחד של מים", מספר הפעיל החברתי-סביבתי אופיר בן חמו, שהגיע בשבוע האחרון לקריית שמונה, שלומי וחניתה, יישובים ששוכנים בקו העימות, כדי לדאוג לחתולי הרחוב שנשארו מאחור. "מרגש אותי לראות חתול שותה יותר מאשר אוכל, זה הכי בסיסי בחום הזה. רוב החתולים שפגשנו ממש התנפלו על האוכל, הם רעבים וצמאים".

אופיר בן חמו (צילום: באדיבות המצולם)
אופיר בן חמו (צילום: באדיבות המצולם)

בן חמו מוכר בבית שאן והסביבה כאוהב חיות וכאדם שיודע לארגן פרויקטים מורכבים במהירות, ואכן, 48 שעות אחרי השריפות שכילו מאות דונמים של יער בסביבת קריית שמונה, הוא ידע מה הוא צריך לעשות. "מייד חשבתי על החתולים ברחובות ואמרתי, אני נוסע לשם. לקח לי זמן לאסוף בקבוקים, למלא אותם במים, לקנות מזון ולנסוע". מאז שפרסם את הסרטונים ברשתות החברתיות שלו, מגיעות לבן חמו בקשות לתרומה של שקי אוכל והצעות להתנדבות. לערב אל ערמשה, ראש הנקרה ולימן כוחות הביטחון לא אישרו להם להיכנס, אבל הם לא ויתרו.

אתמול (שבת) הוא יצא לפני הזריחה בשעה 4:30 עם שני אחיינים שלו ועם בר פנחס שמתנדב איתו שנים בהצלת וטיפול בעלי חיים, כדי להגיע ב-6:00 בבוקר לשלומי. "בוודאי שחששתי", הוא מספר, "גם בשלומי וגם בקריית שמונה, פחד זה דבר טבעי. גם מפחיד אותי להסתובב בבריכות דגים (כדי להציל שקנאים פצועים י.פ) אבל אני מתגבר על הפחדים, ולא נותן להם למנוע ממני להגשים את הרצון לסייע לבעלי חיים. מתכננים בראש מה עושים במקרה של אזעקה, להסתתר, לצאת מהאוטו, לרוץ לבניין. למזלי לא נתקלנו באזעקות ומצבי חירום".

הגענו הבוקר לקריית שמונה לסייע לחתולי הרחוב.מצוידים ב 54 ק״ג מזון יבש לחתולים ו 100 ליטר מים שאנו מפזרים בקערות ברחובות העיר. יש פה מלא מלא חתולים רעבים וצמאים. צילום: נבות זיו אב

Posted by ‎אופיר בן חמו‎ on Wednesday, June 5, 2024

הרחובות בקריית שמונה ושלומי נטושים, מספר בן חמו, וכמעט אין אנשים ברחובות, מה שבאופן אוטומטי מציב לחתולים קושי – הם תלויים במזון שלנו. בקריית שמונה הם פגשו מעט אנשים, ששמחו ואמר להם 'כל הכבוד'. אחד מהם ביקש שישאירו לו אוכל כדי שיוכל להאכיל בעצמו. "אנחנו רוצים להגדיל את תדירות ההגעה וגם לאתר מאכילים שיוכלו לתת מענה יותר משמעותי, מזה שאני מגיע מבית שאן פעם ביומיים שלושה".

אופיר בן חמו (צילום: באדיבות המצולם)
אופיר בן חמו (צילום: באדיבות המצולם)

בן חמו, שבשנים האחרונות נודע כמציל השקנאים בעמק בית שאן ובכל ישראל, ובעלים גאה של ה'שקנאיבולנס', מספר שהאהבה לחתולים לא נולדה אתמול. "יחד עם הבת שלי מיקה, שיש לה אהבה טהורה ונקייה לחתולים, עברו אצלי בבית מאות חתולים, שלקחתי לווטרינרים, גורים יונקים שננטשים שאני מאכיל. האהבה לחתולים התחלתי בבית סבתי, מגיל 3-4 אני זוכר אצלה 20-30 חתולים במרפסת שדאגה להם ולכל אחד היה את השם שלו".

בן חמו משוכנע שיהיה המשך למבצע ההאכלה. "יצאנו מסופקים, החתולים באמת זקוקים לעזרה", הוא מספר. כדי לסייע לפעולה של בן חמו וחבריו, אפשר לתרום שקי אוכל לחתולים דרך חנות למזון חיות בבית שאן, כל הפרטים ברשתות החברתיות של בן חמו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!