דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

מח"ש פתחה בחקירה בעקבות תקיפת רופא ומעצרו בהפגנות בקפלן

ד"ר אודי בהרב נעצר בעודו מטפל בפצועה | שר הבריאות אוריאל בוסו: "רואה בחומרה את המעצר, קורא למפקדים לחקור את האירוע" | יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי: "לא נהסס לפתוח בצעדים ארגוניים"

ד"ר אודי בהרב מחליף דברים עם שוטרים. "לשמור על צוותי הרפואה המממשים את חובתם המקצועית והאזרחית" (צילום: אורן דגן)
ד"ר אודי בהרב מחליף דברים עם שוטרים. "לשמור על צוותי הרפואה המממשים את חובתם המקצועית והאזרחית" (צילום: אורן דגן)
אורן דגן

מח"ש פתחה בחקירת תקיפתו ומעצרו של ד"ר אודי בהרב, שנעצר אמש (שבת), בעודו מטפל בפצועה בהפגנה ברחוב קפלן בתל אביב. הבוקר (ראשון) שוחררו כל 33 העצורים בהפגנה אמש, בהם בהרב, שנחבל בעצמו בעת מעצרו.

שר הבריאות אוריאל בוסו (ש"ס) קרא לחקירת האירוע: "אני רואה בחומרה את המעצר של ד"ר אודי בהרב בעודו מטפל במפגינה שנפצעה. גם בעת לחץ והתלהטות יצרים, הצלת חיים וכל טיפול רפואי קודמים למחויבות של השוטרים לשמור על הסדר הציבורי. אני קורא למפקדים לחקור את האירוע, לחדד את הנהלים ולוודא שמה שראינו אמש לא יקרה שוב".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, איים שההסתדרות תנקוט צעדים ארגוניים אם האירוע לא ייחקר: "התמונות שראינו אמש מההפגנה בת"א מטרידות ביותר ודורשות חקירה מיידית ובלתי תלויה. לא יעלה על הדעת שרופא המזוהה כאיש צוות רפואי, הלבוש בווסט אדום, ייגרר באלימות שעה שהוא מעניק טיפול רפואי למפגין פצוע. כל בר דעת שצופה בתיעוד הזה חייב להזדעזע".

לדברי פרופ' חגי, "אני קורא למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לגנות לאלתר את התנהלות השוטרים בשטח ולעמוד על כך מקרוב שאירוע כל כך חמור לא יחזור על עצמו. במקביל, אנו דורשים חקירה בלתי תלויה של האירוע, על מנת למצות את ההליכים עם האחראים בשטח ובדרג הפיקודי. ככל שלא נראה תגובה מהירה והולמת, לא נהסס לפתוח בצעדים ארגוניים".

פורום מרח"ב (פורום המקצוענות לשגשוג אנושי וחברתי) הכולל התארגנויות של אנשי מקצוע למען ערכים ליברליים, פרסמו הבוקר מכתב, בו טענו כי האלימות המשטרתית חצתה קו אדום: "אמש שוטרים תקפו, פצעו ועצרו את הרופא ד"ר אודי בהרב בעת הגשת עזרה ראשונה לפצועה בהפגנה. ד"ר בהרב לבש אפוד רופא זוהר שמזוהה בקרב משטרת ישראל, גם נשות בריאות הנפש שלבשו אפודי זיהוי נהדפו באלימות על ידי שוטרי המרחב. 

"ד"ר בהרב הוחזק באוטובוס רוב הלילה, נחקר אחרי השעה 04:00 בבוקר והעלילו עליו עלילה מנותקת מהמציאות המצולמת. הוא שוחרר מותש וחבול לפנות בוקר. עד כה, לא ננקטו שום צעדים נגד השוטרים שפעלו באלימות בוטה נגד רופא. 

"אם הרופאים יאבדו אמון בהתגייסות הבלתי מתפשרת של ההסתדרות הרפואית להגן עליהם מפני אלימות משטרתית, תהיה זו נורת אזהרה לקריסת מערכת הבריאות וכלל המערכות הציבוריות. אם הר"י לא תגן על רופאיה, ההסתדרות הכללית לא תגן על צוותי בריאות הנפש, כלל מקצועות הבריאות וסקטורים אזרחיים אחרים שנעצרים ללא סיבה בגלל מעורבות אזרחית במחאה נגד הממשלה.

"אנו קוראים להנהגת ההסתדרות הרפואית לנקוט מיידית בצעדים משמעותיים כדי לשמור על צוותי הרפואה המממשים את חובתם המקצועית והאזרחית. על כולנו לשים קו אדום נגד אלימות משטרתית המשרתת מטרות פוליטיות, לפני שיהיה מאוחר מדי".

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, אמר בנושא כי "הטענות באשר לאלימות מצד המשטרה, בדגש על המעצר של רופא בזמן שהעניק טיפול רפואי בהפגנה אתמול בתל אביב – מדאיגות וחייבות להיבדק ולהיחקר.

"יש לנו שוטרים מצוינים – אבל עליהם, ובעיקר על מפקדי המשטרה, לזכור שתפקידם לשמור על האזרחים, ולאפשר את חופש ההפגנה. המפקדים צריכים לנהוג לפי החוק ולא לפי רוח השר".

מהמשטרה נמסר כי היא "רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק, יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!