דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מדליית כסף קבוצתית לישראל בחצי המרתון באליפות אירופה באתלטיקה

מארו טפרי סיים במקום הרביעי ופספס מדליה אישית לקראת הסיום, כשקבע 1:01.10 שעות | גשאו איילה שסיים במקום השביעי וגירמה אמרה תשיעי, סידרו לישראל את המקום השני הקבוצתי, אחרי איטליה | אמרה: "המבצע לשחרור החטופים נתן לנו מוטיבציה והשראה"

נבחרת ישראל בריצת חצי מרתון על הפודיום עם מדליית הכסף באליפות אירופה באתלטיקה, רומא 2024 (צילום: AP/Gregorio Borgia)
נבחרת ישראל בריצת חצי מרתון על הפודיום עם מדליית הכסף באליפות אירופה באתלטיקה, רומא 2024 (צילום: AP/Gregorio Borgia)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת המרתון של של ישראל קבעה עוד השיג נהדר כשזכתה היום (ראשון) במדליית הכסף הקבוצתית בחצי מרתון באליפות אירופה באתלטיקה שנערכת ברומא. מארו טפרי סיים במקום הרביעי כשקבע 1:01.10 שעות שעות והיה קרוב למדליה אישית. גשאו איילה סיים במקום השביעי עם 1:01:28 שעות שעות וגירמה אמארה סיים תשיעי עם 1:01:31 שעות.

בעקבות ההופעה הנהדרת, ישראל סיימה במקום השני אחרי הנבחרת האיטלקית. מדובר בהישג נהדר למרתוניסטים הישראלים שכבר הבטיחו את מקומם באולימפיאדת פריז. במקום הראשון הגיע ימנבראן צ'ירפה האיטלקי, שקבע שיא אליפות חדש עם 1:01:03 שעות.

מארו טפרי וגשאו איילה בסיום גמר חצי המרתון באליפות אירופה (צילום: REUTERS/Menon Cruz)
מארו טפרי וגשאו איילה בסיום גמר חצי המרתון באליפות אירופה (צילום: REUTERS/Menon Cruz)

לישראל היו עוד שלושה משתתפים בתחרות: איימרו עלמיה סיים במקום ה-18 בזמן של 1:02:38 שעות, גודאדאו בלצ'או במקום 20 (1:02:53 שעות) וטסמה מוגס במקום ה-48 (1:06:06 שעות).

גירמה אמרה, אמר אחרי ההישג: "אחרי ששמעתי אתמול שהחטופים שוחררו וחייל שנהרג במצבע, זה עשה לי צמרמורת ונתן מוטיבציה והשראה כאילו הם קרובי משפחה שלי. עם ישראל אוהב שלום. אנחנו מקדישים את המדליה לחטופים ולחיילים. מגיע לעם שלנו להיות סוף סוף שמח".

גשאו איילה, שיאן ישראל במרתון: "מרגש מאוד להניף את הדגל שלנו, יש לנו נבחרת חזקה שכל אחד נותן כפי יכולתי. ההישג הזה עושה אותנו מאושרים. אל אל ישראל".

רצי נבחרת ישראל חוגגים בסיום חצי המרתון באליפות אירופה, בה זכו במדליית הכסף (צילום: איגוד האתלטיקה בישראל)
רצי נבחרת ישראל חוגגים בסיום חצי המרתון באליפות אירופה, בה זכו במדליית הכסף (צילום: איגוד האתלטיקה בישראל)

מארו טפרי בן ה-31 רשם רק בחודש אוגוסט האחרון את הישג השיא שלו בקריירה עם מדליית כסף באליפות העולם. טפרי, שהבטיח את מקומו באולימפיאדת פריז, הוא סגן אלוף אירופה בריצת מרתון מהאליפות שנערכה בשנת 2022 במינכן, ושותף למדליית הזהב הקבוצתית במרתון באותה אליפות.

עמי ברן, יו"ר איגוד האתלטיקה: "הזכייה במדליית הכסף הקבוצתית של הרצים בחצי מרתון מביאה גאווה ונחת לכל המדינה, במיוחד בתקופה הקשה שאנחנו עוברים. לראות את דגל ישראל מתנוסס באצטדיון האולימפי ברומא מעורר התרגשות אדירה ומחזק את הרוח הלאומית. הישג כזה הוא תוצאה של עבודה קשה והתמדה גם של האתלטים וגם של כל אנשי הצוות המקצועי והוא מעורר השראה לכולנו".

גל לוי, מנכ"ל איגוד האתלטיקה: "כולנו בהתרגשות עצומה בעקבות הזכייה במדליית הכסף של הנבחרת בחצי מרתון. מדליה בתחרות גדולה היא תמיד מרגשת, אבל הפעם, בשל התקופה הקשה, היא מרגשת עוד יותר ויש לה משמעות נוספת. אנחנו גאים בספורטאים ובצוות האימון, דן וזוהר, שנתנו לנו ולעם ישראל בשורות חיוביות. ישראל ממשיכה להיות אחת המעצמות באירופה בריצות ארוכות".

בחצי המרתון לנשים, לונה צ'מטאי סלפטר סיימה במקום העשירי בתוצאה 1:10:28 שעות. המרתוניסטית הישראלית סחבה פציעה ולא הייתה בשיא כושרה, אך בכל זאת הצליחה לסיים בעשירייה הראשונה. מאור טיורי סיימה במקום ה-38 עם זמן של 1:12:55 שעות. במקום הראשון הגיעה קרולין גרובדאל הנורבגית, שקבעה 1:08:09 שעות ורשמה שיא אליפות חדש.

יונתן קפיטולניק במוקדמות הקפיצה לגובה באליפות אירופה באתלטיקה, רומא 2024 (צילום: AP/Alessandra Tarantino)
יונתן קפיטולניק במוקדמות הקפיצה לגובה באליפות אירופה באתלטיקה, רומא 2024 (צילום: AP/Alessandra Tarantino)

יונתן קפיטולניק הרשים ועלה לגמר הקפיצה לגובה. הישראלי סיים במקום השני מתוך 25 משתתפים, לאחר שהשיג תוצאה של 2.21 מטרים ורשם ביצוע נקי בכל אחת מארבעת הקפיצות שלו. קפיטולניק, שזכה באליפות העולם עד גיל 20 לפני שלוש שנים, יקווה לשפר את שיאו העונתי שעומד על 2.24 מטרים. הגמר יתקיים ביום שלישי בשעה 21:35 (שעון ישראל).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!