דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
28.3°תל אביב
  • 23.8°ירושלים
  • 28.3°תל אביב
  • 27.4°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 37.1°אילת
  • 31.7°טבריה
  • 23.5°צפת
  • 28.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

ח"כ פינדרוס לאם של חטוף: "באתם להעיף את ביבי?"; ח"כ רוטמן הוציא את איילה מצגר מדיון

מפגשים טעונים בין שרים וח"כים בקואליציה למשפחות חטופים, בשלוש ועדות שונות בכנסת | מטה המשפחות: "הפיכת החטופים ובני משפחותיהם לבני ערובה של משחק פוליטי היא חטא שאין עליו כפרה"

ח"כ יצחק פינדרוס (צילום: יונתן זחנדל / פלאש 90)
ח"כ יצחק פינדרוס (צילום: יונתן זחנדל / פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שרים וח"כים מהקואליציה במפגשים טעונים עם משפחות חטופים שהגיעו למחות בכנסת, בשלוש ועדות שונות.

ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) הגיב בהתרסה כשאסתר בוכשטב, אימו של החטוף יגב בוכשטב, ביקשה לדבר בוועדה לפניות הציבור, שהוא עומד בראשה. פינדרוס: "אתם רוצים לעשות פוליטיקה? רוצים להעיף את ביבי?" בוכשטב: "אני לא עושה פוליטיקה". פינדרוס: "אנשים 248 ימים במצוקה אמיתית, ננסה לעזור להם. גלשנו, זה לא ערוץ 2 כאן". בוכשטב: "אתה צריך להתנצל אלי כי לא באתי לדבר פוליטיקה, באתי כאמא של יגב שחטוף בעזה".

רוטמן: "מעולם לא הוצאתי משפחת חטופים מהחדר"

בדיון וועדה החוקה על "הקלת רף ההפללה בעבירות תמיכה או אהדה לטרור" מחו משפחות חטופים. איילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר, התפרצה לדבריו של צביקה מור שבנו איתן חטוף בעזה, וכך עשו גם בני משפחות חטופים נוספים. מור שייך לפורום תקווה, התומך בהמשך והגברת הלחימה. מור: "כאשר מאיימים עליך, על הגוף הלאומי, בחטיפה של אנשים בודדים, אתה חייב לקום כגוף לאומי ולהראות שאתה לא פראייר". מצגר: "איפה הגוף הלאומי הזה? הנהגה חסרת אונים, דוחה החלטות".

יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) פנה למצגר: "מעולם לא הוצאתי משפחת חטופים מהחדר, ואני ממש מבקש מכם לא להכריח את הסדרנים לעשות פעולות כאלו. יש פה משפחת חטוף שמדברת ומי שמפריע ייצא מיד". רוטמן ביקש מסדרנית להוציא את מצגר. בהמשך, הוציא את הוועדה להפסקה.

סמוטריץ': "להפוך כל אבן, אבל לא התאבדות קולקטיבית"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' השיב בדיון ועדת הכספים לשאלות משפחות החטופים על דרישתם שיתמוך בעסקה, ושאלתם מה המחיר של עסקה כזו לעמדתו: "איזו עסקה? יש עסקה שחמאס מסכים לקבל? אתם מכירים כזו? אני לא אתמוך בעסקה המדוברת, השאלה אם יש עסקה בכלל".

"במסגרת חשבון הנפש שלי, החלטתי שאני לא חוזר ל-6 באוקטובר, לא בתוכן ולא בסגנון. הסוגיה שאתם מעלים היא אחת מהקשות והמייסרות, אבל גם אותה צריך לנהל בצורה עניינית. אין אחד שלא רוצה להחזיר את החטופים, יש לי תמונה שלהם ליד המיטה, אני מתפלל כל לילה לפני השינה עליהם. שאלת המחיר היא אחת הדילמות הערכיות, המוסריות והלאומיות הכי מורכבות והכי מייסרות. נניח שסינואר יבקש עבור כל חטוף חי שנמסור לו 20 מתושבי העוטף שיוכל להרוג אותם, האם זה מחיר ראוי. מה שסינואר דורש עכשיו לשחרר מאות רוצחים עם דם על הידיים, כדי לשחרר חטופים חלילה הדבר הזה עלול להביא לרציחת הרבה מאוד יהודים.

"כשחמאס דורש את עצירת המלחמה כשהוא שורד בעזה, זה אומר שהוא חזור להתחמש, לחפור מנהרות, לרכוש טילים, והרבה מאוד יהודים יכולים להירצח ולהיחטף ב-7 באוקטובר נוסף. אנחנו נהפוך כל אבן כדי להחזיר את כל החטופים, אבל לא נתאבד באופן קולקטיבי".

בתגובה החלו המשפחות בקריאות קצובות: "כל המציל נפש אחת, כאילו הציל עולם ומלואו". לאחר מכן הדיון יצא להפסקה.

ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר בתגובה: "120 חברי הכנסת ושרי ממשלת ישראל נבחרו בראש ובראשונה כדי להגן ולשמור על המדינה ואזרחיה. במשך 248 ימים הם נכשלים במשימתם הבסיסית, וזונחים את מחויבותם ל-120 החטופים והחטופות שעדיין נמצאים בשבי.

"הפיכת ההפקרה והכישלון לאידיאולוגיה פוליטית על ידי חבר קבינט היא תעודת עניות למדינה. הפיכת החטופים ובני משפחותיהם לבני ערובה של משחק פוליטי היא חטא שאין עליו כפרה. נבחרי הציבור מחויבים אתית ומוסרית להקשיב למצוקתם של המשפחות שעולות לבית המחוקקים שבוע אחר שבוע. עליהם לפעול לאישור ויישום 'עסקת נתניהו' כבר היום!"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!