דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר ההסתדרות בכנס זכויות הקהילה הגאה: "נמשיך לפעול כדי למנוע אפליה מכל סוג"

בכנס ראשון מסוגו לעובדי ההסתדרות הציג יו"ר האגף לצדק חברתי, יאיא פינק, צעדים לשיפור המענה לעובדים להט"ב, בהם הקמת תאים גאים במקומות העבודה והכשרה למערך הייעוץ המשפטי | יו"ר ועד אסותא רמת החייל, מגי מור, לוועדים: "הביאו את הבשורה ואת ההכרה בקהילה"

יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד בכנס זכויות הקהילה הגאה (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד בכנס זכויות הקהילה הגאה (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו חייבים להיות בכל המקומות, ולייצג את מגוון העובדים שיש לנו בתוך מקומות העבודה, עם הצרכים הייחודיים שלהם", אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בכנס לעובדי ההסתדרות בנושא זכויות הקהילה הגאה. הכנס נערך בבית הוועד הפועל בתל אביב, בהובלת האגף לצדק חברתי ולשוויון מגדרי. במסגרת הכנס, הושק לראשונה גם תא גאה של עובדי ועובדות ההסתדרות.

לדברי בר-דוד, ראשי הוועדים והאיגודים יש תפקיד חשוב בקידום שוויון זכויות לקהילת הלהט"ב. "ההסתדרות תמשיך לפעול כדי למנוע אפליה מכל סוג ולהבטיח שוויון זכויות לכולם. נפעל גם בקרב האיגודים המקצועיים בעולם בנושא זה. המאבק למען השוויון בחברה הישראלית הופך אותנו לאומה מתקדמת ונאורה".

בר-דוד הזכיר את סיפורו של רס"ן שגיא גולן, שנפל בקרב על קיבוץ בארי. בן זוגו עומר אוחנה נאבק להכרה כאלמן צה"ל, ומאבקו הוביל לשינוי חקיקה – הכרה ראשונה של המדינה בבני זוג מאותו המגדר של חללי צה"ל. "צריך להיאבק לשוויון", אמר יו"ר ההסתדרות, "לא רק בהקרבה ובמוות, אלא גם בחיים".

סגן יו"ר ההסתדרות ויו"ר האגף לצדק חברתי ושוויון מגדרי, יאיא פינק, סיפר על צעדי ההסתדרות לשיפור המענה ללהט"ב. פינק אמר שהאגף הכשיר את מערך הייעוץ המשפטי של ההסתדרות בכלל המרחבים בארץ לתת מענה טוב יותר לחברי הקהילה לגבי זכויותיהם במקום העבודה. כמו כן, בהסתדרות הכשירו מוקד ייעודי לנושא.

לדברי פינק, האגף גם ליווה את הקמתם של תאים גאים בשורת מקומות עבודה, בהם: כלל, אסותא, שטראוס מים, חברת חשמל, SAP, והאוניברסיטה הפתוחה.

פינק: "המטרה שלנו היא שבכל מקום עבודה יהיה מישהו או מישהי שהם הכתובת לקהילה בנוסף לוועד. אנחנו משתפים פעולה עם ארגוני הקהילה הגאה בירושלים, חיפה ובאר שבע, ורוקמים שיתופי פעולה בין מרחבי ההסתדרות לבתים הפתוחים".

"שואלים אותי מה לך כסטרייט דתי ולזה", אמר פינק, "לא צריך להיות אישה כדי להיות פמיניסט ולא להט"ב כדי לתמוך בשוויון זכויות לכל אדם שנברא בצלם. אם חבר שלי שהיה איתי עכשיו 142 יום במילואים טוב מספיק כדי להיפצע או להיהרג לצידי, אבל לא כדי להתחתן כאן – זה גם המאבק שלי.

"אם ב-2024 אנשים עדיין לא מרגישים בנוח לצאת מהארון במקומות העבודה שלהם זה מאבק של כולנו. הקמת אגף לנושא הוא צעד היסטורי, אמירה של ההסתדרות שאנחנו הבית של העובדים והעובדות בישראל לא רק לענייני שכר ופנסיה. אנחנו רוצים שכולם ירגישו בנוח להיות במקום העבודה שלהם".

"האגף החשוב הזה הוקם בזכות יו"ר ההסתדרות וזה תמיד יהיה רשום על שמו", אמרה יו"ר ועד אסותא רמת החייל וחברת הנהלת האגודה למען הלהט"ב, מגי מור,  "ההסתדרות היא התנועה החברתית הגדולה בישראל, הבית שלי. בבית הזה יושבים נושאי הבשורה.

"קהילת הלהט"ב, כמו הבית הזה, תמיד היוו סמל לשוויון, קבלה והכלת האחר. לכל אורך שנות קיומה של מדינת ישראל היינו גורם מאזן ומייצב. בכל פעם שמשתלטים על הגה המדינה קיצוניים, הקהילה שלנו, כמו ההסתדרות, היא הקול השפוי להחזרת הספינה למסלולה".

"גשו למקומות העבודה שלכם, שימו דגל גאווה בחדר הוועד והמנכ"לית, הביאו את הבשורה ואת ההכרה בקהילה. תנו ביטחון ועוז לעובדים שלכם. חתמו על הסכמים קיבוציים המקבעים את יחסי העבודה בחברה מאוגדת, המתייחסים גם לקהילה – סדנאות וימי עיון להעלאת המודעות לזכויות הקהילה. קביעת יום בחירה בחודש הגאווה שכל עובד יוכל לצעוד. מענק פונדקאות. סיוע רפואי וכלכלי לנשים הנכנסות להיריון בגיל מבוגר יחסית. היו אתם סוכני השינוי".

סגנית ראש עיריית תל אביב ומחזיקת תיק הגאווה בעירייה, מיטל להבי: "ההסתדרות נושאת היום בגאווה את דגל כל הצבעים. מפה יוצאת בשורה ומסר. בימים אלה אנחנו מקימים פורום של כל מחזיקי תיק הגאווה ברשויות המקומיות. אני רוצה להזמין את ההסתדרות להיות חלק מהפורום ולקדם את הנושא גם דרך הרשויות המקומיות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!