דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ז בסיון תשפ"ד 03.07.24
27.4°תל אביב
  • 24.3°ירושלים
  • 27.4°תל אביב
  • 25.9°חיפה
  • 27.7°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 36.2°אילת
  • 31.1°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / מעל 200 שיגורים מלבנון לצפון מהבוקר; אירוע ירי בירושלים

דובר צה"ל עדכן כי 215 שיגורים זוהו לגליל, אזעקות הופעלו בצפת ובטבריה, לאחר חיסול מפקד בכיר בחיזבאללה | אירוע ירי בירושלים, חייל על אזרחי ירה בחשוד בטענה לניסיון גניבת נשק | ראש הממשלה קיים הערכת מצב לאחר ההתפתחויות בצפון ותשובתו השלילית של חמאס לעסקת שחרור חטופים

  • יירוטים בגליל העליון אחרי המטח מלבנון (צילום: אייל מרגולין/פלאש90)
    יירוטים בגליל העליון אחרי המטח מלבנון (צילום: אייל מרגולין/פלאש90)
  • שריפה בגליל העליון, בעקבות מטח רקטות מלבנון (צילום: קרן קיימת לישראל)
    שריפה בגליל העליון, בעקבות מטח רקטות מלבנון (צילום: קרן קיימת לישראל)
  • בכיר החיזבאללה טאלב סאמי עבדאללה, שחוסל בתקיפה אווירית, לצד וויסאם טוויל, בכיר חיזבאללה שחוסל בינואר (צילום: מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים)
    בכיר החיזבאללה טאלב סאמי עבדאללה, שחוסל בתקיפה אווירית, לצד וויסאם טוויל, בכיר חיזבאללה שחוסל בינואר (צילום: מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים)
  • שר הביטחון יואב גלנט עם ראש השב״כ רונן בר (מימין) ואלוף (במיל׳) ניצן אלון, בישיבת קבינט המלחמה לאישור עסקת חטופים (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
    שר הביטחון יואב גלנט עם ראש השב״כ רונן בר (מימין) ואלוף (במיל׳) ניצן אלון, בישיבת קבינט המלחמה לאישור עסקת חטופים (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
  • חיילי צה"ל בפעילות ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    חיילי צה"ל בפעילות ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • פעילות כוחות צה"ל באזור רפיח. נמצאו אמצעי לחימה רבים, בהם נשק ורימונים (צילום: דובר צה"ל)
    פעילות כוחות צה"ל באזור רפיח. נמצאו אמצעי לחימה רבים, בהם נשק ורימונים (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-250 למלחמה: יותר מ-200 רקטות שוגרו הבוקר (רביעי) לעבר הצפון. התרעות הופעלו בין היתר בצפת, בטבריה, בראש פינה ובחצור הגלילית, וכן התרעות על חדירת כלי טייס עוין באבצע הגליל. כמה רקטות נפלו בשטחים פתוחים, וגרמו לשריפות, שהשליטה בהם הושגה. צה"ל תקף בדרום לבנון משגר ממנו בוצעו השיגורים.

צה"ל אישר כי בכיר חיזבאללה, סאמי טאלב עבדאללה, חוסל הלילה בפעילות של חיל האוויר. מדובר במפקד הכי בכיר בארגון שחוסל מתחילת המלחמה.

גורמים מדיניים אישרו הלילה כי ישראל קיבלה מהמתווכות את תשובת חמאס לעסקת הפסקת האש – וכי ארגון הטרור דחה את מתווה החטופים שהוצג על ידי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. גורם ישראלי בכיר מסר כי "זה נראה כדחייה. חמאס שינו את כל הדברים המהותיים בהצעה. דובר על לקחת את ההצעה כמו שהיא, לחתום וליישם".

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

חמאס: תשובתנו להצעה הישראלית פותחת נתיב רחב להשגת הסכם

עיזאת א-רישק, חבר הלשכה המדינית של חמאס, אמר כי התשובה שהעביר ארגון הטרור להצעה לעסקת חטופים והפסקת אש "פותחת נתיב רחב" להשגת הסכם. לדבריו, תגובת הארגון היא "אחראית, רצינית וחיובית".

חיזבאללה אישר: בכיר הארגון טאלב סאמי עבדאללה חוסל

חיזבאללה אישר כי פעיל הארגון טאלב סאמי עבדאללה מהכפר עדשית, המכונה "החאג' אבו טאלב", נהרג בדרום לבנון. בערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל חדת'" דווח כי מדובר במפקד יחידת א-נאסר של הארגון, הפעיל הבכיר ביותר בחיזבאללה שחוסל עד כה מתחילת המלחמה, ושהתקיפה בכפר ג'ויא שבאזור צור כוונה לפגישה ביטחונית של מנהיגים מארגון הטרור השיעי.

לפי הדיווח, מלבד אבו טאלב נהרגו עוד שלושה בכירים בחיזבאללה, בהם המפקד חסין חמיד המכונה "סאג'ד". בסקיי ניוז בערבית דווח שלושה טילים פגעו במבנה שהותקף ושבין ההרוגים גם מוסטפא סופאן, מפקד שטח בכיר בחיזבאללה.

נציבת זכויות האדם של רוסיה: "פניתי לאו"ם כדי שיפעל לשחרור הרוסים שבשבי חמאס"

נציבת זכויות האדם של רוסיה, טטיאנה מוסקלקובה, כתבה בחשבון הטלגרם שלה כי היא פנתה לבכירי האו"ם ולגורמים אחרים כדי שיפעלו להבטיח את שחרורם של האזרחים הרוסים שעדיין מוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה. לדבריה, היא עשתה זאת לאחר שנפגשה במוסקבה עם קרובי משפחות החטופים שעדיין בשבי.

"בשיחה אחת, אחת האמהות סיפרה לי פרטים על מצבם", היא כתבה. מוסקלקובה אמרה כי היא פנתה לנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם וולקר טורק, ראש הוועד הבינלאומי של הצלב האדום מיריאנה ספוליאריץ' ולגורמים רשמיים נוספים בנוגע ל"חזרה המהירה הביתה של בני ארצנו".

חיזבאללה הודיע על שני הרוגים נוספים משורותיו

חיזבאללה הודיע על שני הרוגים נוספים משורות הארגון, עלי סלים סופאן וחסין קאסם חמיד. בערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל חדת'" כבר דיווחו אמש על מותו של חסין קאסם חמיד המכונה "סאג'ד", שהיה על פי הדיווח מפקד בארגון הטרור. מתחילת המלחמה חיזבאללה הודיע על 342 הרוגים משורותיו.

שר ההגנה האמריקני שוחח עם גלנט: "בירכתי אותו על חילוץ ארבעת החטופים"

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט. "שוחחתי עם גלנט כדי לברך אותו על חילוץ ארבעת החטופים הישראלים, וכדי להדגיש את החששות שלי לגבי המתיחות בגבול ישראל-לבנון בעקבות התוקפנות המוגברת של חיזבאללה", כתב אוסטין בחשבון ה-X שלו. "חזרתי על כך שארה"ב תומכת בהסכם חטופים והפסקת אש כולל, והסכמנו שהאחריות היא על החמאס לקבל את ההסכם".

אזעקות בצפת, בטבריה בעמק הירדן

רצף אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות הופעלו ללא הפסקה בטבריה ויישובים נוספים באזור הכינרת. בנוסף, אזעקות הופעלו גם ביישובי הגליל העליון.

אזעקות המתריעות על ירי רקטות וטילים הופעל קודם לכן בצפת וביישובים: ביריה, קדיתא, דלתון ובאזור התעשייה רמת דלתון.

אזעקות בראש פינה ויישובים בגליל העליון

אזעקות הופעלו בראש פינה וביישובים נוספים בסביבה, בהם עמוקה ועמיעד. האזעקות התריעו על ירי טילים ורקטות.

מד"א אחרי האזעקות בצפון בארץ: "לא התקבלו קריאות על נפגעים"

דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בצפון הארץ: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפגעים. עדכון בהמשך במידת הצורך.

עיריית טבריה: לא זוהו נפילות בשטח העיר ובסביבתה

עיריית טבריה: בשעה 09:00 הופעלה אזעקה בטבריה, בעקבות מספר שיגורים שבוצעו למרחב. לא זוהו נפילות בשטח העיר ובסביבתה. אין נפגעים ולא דווח על נזק.

מועצה אזורית מרום הגליל: "ממליצים להישאר קרוב למרחב מוגן"

מועצה אזורית מרום הגליל מסרה לתושביה כי היא "ממליצה לשהות בסמיכות למרחב מוגן עד להודעה חדשה", בעקבות המטח האחרון לצפון.

המטח הכבד לצפון: זוהו נפילות בשטחים פתוחים, לא דווח על נפגעים

דוברות המשטרה: במשטרת ישראל התקבלו בדקות האחרונות דיווחים על מספר נפילות בכמה מוקדים בתחום המחוז הצפוני, כולם בשטחים פתוחים, ללא דיווח על נפגעים.
שוטרים וחבלני המשטרה של עושים דרכם כעת אל הזירות וסורקים לשם הסרת סיכון לציבור. אנו קוראים להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומר נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל.

צה"ל: כ-90 שיגורים חצו משטח לבנון, זוהו נפילות בשטחים פתוחים

דובר צה"ל: בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר בצפון הארץ, זוהו כ-90 שיגורים שחצו משטח לבנון. חלק מהשיגורים יורטו, זוהו נפילות במספר מרחבים בצפון הארץ, כתוצאה מהם פרצו שריפות במספר מוקדים, הפרטים בבדיקה.

אזעקות במירון וביישובים בגליל העליון

המטח לצפון: צוותי כבאות סורקים באזור יער ביריה ובמרחבי קריית שמונה וצפת

מספר שריפות פרצו במוקדים שונים באזור הגליל העליון בעקבות הירי מלבנון. ככך על פי כבאות והצלה לישראל, שעדכנו כי הצוותים סורקים באזור יער ביריה, במרחבי קריית שמונה וצפת ולאורך כביש 85 באזור.

איגוד ערים כינרת: בזמן האזעקות היו 11 אלף מתרחצים בחופים, אין כרגע הנחיות מיוחדות

יו"ר איגוד ערים כינרת, עידן גרינבאום: "11,000 ישראלים מבלים את החג בחופי הכינרת. בחלק מהמקומות נשמעו אזעקות, אך כרגע אין הנחיות מיוחדות וכל החופים פתוחים לרחצה".

צה"ל: חיל האוויר תקף בדרום לבנון משגר ממנו בוצעו הבוקר שיגורים לצפון

דובר צה"ל: בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ לפני זמן קצר, זוהו כשבעים שיגורים שחצו משטח לבנון. חלקם יורטו, מרבית השיגורים נפלו בשטחים פתוחים, זוהו נפילות במספר מרחבים בצפון הארץ, הפרטים בבדיקה. אין נפגעים. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר במרחב יארון שבדרום לבנון משגר ממנו בוצעו שיגורים לצפון הארץ בשעה 10:00.

המטחים לצפון: כביש 85 נחסם בעקבות שריפות, 21 צוותי כיבוי פועלים באזור

כביש 85 נסגר לתנועה סמוך לעמיעד בעקבות מספר פריצות שפרצו בסמוך לאחר המטחים מלבנון. 21 צוותי כיבוי והצלה פועלים באזור, בסיוע של שמונה מטוסי כיבוי. הם פועלים בשלושה מוקדים מרכזיים ובכמה מוקדי שריפות נוספים בצפון הארץ.

התרעות על חשד לחדירת כלי טיס עוין באיזור המירון

אזעקות המתריעות על חשד לחדירת כלי טיס עוין הופעלו בצוריאל, גי'ש, ביריה, ריחאניה, דלתון, עלמה, כרם בן זמרה, צבעון, חורפיש, בית ספר שדה מירון ופקיעין שבגליל העליון. בשעה 12:12 הודיע פיקוד העורף כי "האירוע הסתיים".

לאחר שנחסם בעקבות השריפות: כביש 85 נפתח לתנועה

חיזבאללה לקח אחריות על ירי הרקטות לגליל

ארגון הטרור חיזבאללה לקח אחריות על ירי הרקטות לעבר זרעית, שלטענתו כוון לבסיס צבאי. זוהי לקיחת האחריות העשירית של ארגון הטרור על ירי רקטות מהבוקר.

תיעוד: צה"ל תקף משגרים מהם בוצעו שיגורים לצפון הארץ

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר ארבע תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב יעטר שבדרום לבנון, ממנו בוצעו שיגורים לעבר צפון הארץ מוקדם יותר היום (רביעי). כך מפרסם דובר צה"ל. במקביל, מטוסי קרב תקפו במרחב חנין שבדרום לבנון משגר נוסף ממנו בוצעו מוקדם יותר היום שיגורים לצפון הארץ.

בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב זרעית, זוהו כעשרה שיגורים שחצו משטח לבנון. חלקם יורטו, אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי.

בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ לפני זמן קצר על חדירת כלי טיס עוין, הפרטים בבדיקה. בהמשך לשיגורים שבוצעו מוקדם יותר היום לצפון הארץ, כוחות כיבוי פועלים כעת על מנת לכבות את השריפות שפרצו בעקבות השיגורים. בכלל האירועים אין נפגעים.

חשד לחדירת כלי טיס עוין בגבול הצפון

אזעקות המתריעות על חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו גם ביישובים נווה זיו, עבדון ומנות שבגליל המערבי. פיקוד העורף עדכן בשעה 12:39 כי "האירוע הסתיים".

ראש מועצת גליל עליון: "למרות הירי והמתח תושבי הצפון חזקים. נמשיך לחגוג"

ראש המועצה האזורית גליל העליון, גיורא זלץ, התייחס למטח הרקטות שנורה לצפון, ואמר: "אתמול במהלך חג השבועות היו אזעקות ויירוטים – עצרנו ל-10 דקות אבל המשכנו את החגיגות. כך גם היום. למרות הירי והמתח תושבי הצפון חזקים. נמשיך לחגוג". הוא פנה לממשלת ישראל: "אנחנו מבקשים מכם – אנחנו רוצים לחזור הביתה. כבו את האש. אל תכבו לנו את התקווה".

חיזבאללה דיווח על הרוג נוסף משורותיו, ה-343 מתחילת המלחמה

ארגון הטרור חיזבאללה דיווח על מותו של הרוג נוסף משורותיו, מוחמד חג'אזי מדרום לבנון. זהו ההרוג ה-343 במספר של הארגון מפרוץ המלחמה.

מועצה אזורית גליל עליון: כטב"ם התפוצץ בשטח פתוח באזור צבעון

מועצה אזורית גליל עליון מסרה כי בהמשך לאזעקות שהופעלו ביישובי המועצה, שהתריעו על חשש לחדירת כלי טיס עוין, כטב"ם התפוצץ בשטח פתוח באזור קיבוץ צבעון. לא דווח על נפגעים באירוע.

רשות הטבע והגנים: שמורת טבע נחל עמוד נסגרה למבקרים בעקבות הירי לאיזור

עדכון דוברות רשות הטבע והגנים הלאומיים: לאור המצב הבטחוני (ירי לאיזור) שמורת טבע נחל עמוד נסגרת למבקרים.

רוסיה: "הנהגת חמאס הבטיחה שתשחרר שני חטופים בעלי אזרחות רוסית"

סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב, שמשמש גם כנציג המיוחד של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין למזרח התיכון ולמדינות אפריקה, אמר היום לעיתונאים כי "הנהגת חמאס הבטיחה לרוסיה שתשחרר שני חטופים בעלי אזרחות רוסית שנותרו בשבי בעזה, אך הדבר מחייב הפסקת אש".

הוא הוסיף כי "כבר במרץ העלינו את השאלות הללו בצורה מאוד פעילה עם חמאס כדי שישחררו אזרחים רוסים ללא הסכם. הם תמיד הבטיחו לנו את זה ואישרו את נכונותם לעשות זאת, אך כדי שזה יקרה, יש צורך בהפסקת אש פיזית, לפחות לזמן מה, כדי שהארגון יוכלו למסור את האזרחים לוועד הבינלאומי של הצלב האדום".

צה"ל מאשר: חוסל סמי טאלב עבדאללה, אחד המפקדים הבכירים בחיזבאללה

צה״ל אישר היום (רביעי) שחיסל את סמי טאלב עבדאללה, אחד מבכירי ארגון הטרור חיזבאללה. "בתקיפת מטוסי קרב אמש הותקפה מפקדה של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ג׳וויה, ממנה ניהל הארגון את התקיפות מדרום-מזרח לבנון לעבר שטח ישראל, וחוסל מפקדה סמי טאלב עבדאללה, מפקד יחידת ׳נצר׳ בארגון הטרור חיזבאללה", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

"סמי טאלב שימש כאחד המפקדים הבכירים של חיזבאללה בדרום לבנון. לאורך שנים תיכנן, קידם והוציא לפועל מתווי טרור רבים כנגד אזרחי מדינת ישראל. בתקיפה חוסלו שלושה מחבלים נוספים מהארגון שהיו לצידו".

בלינקן נחת בקטאר כדי לדון בהפסקת אש בעזה

דובר מחלקת המדינה האמריקנית מת'יו מילר פרסם בחשבונו ברשת X כי מזכיר המדינה אנתוני בלינקן נמצא בדוחא "כדי להמשיך בשיחות לגבי השאלה איך להגיע להסכם הפסקת אש שיבטיח את שחרור החטופים ויגביר את מתן הסיוע ההומניטרי לעזה".

הגעתו של בלינקן לקטאר הייתה מתוכננת מראש כחלק ממסעו למזרח התיכון שמטרתו להביא לסיום המלחמה, בפעם השמינית מאז 7 באוקטובר.

כבאות והצלה: הושגה שליטה על השרפה שהתפשטה לכיוון היישוב קדיתא

צוותי הכיבוי הצליחו להשיג שליטה על השרפה שהתפשטה לכיוון היישוב קדיתא. לוחמי האש ומטוסי הכיבוי מתמקדים כרגע בשרפה נרחבת ביער ביריה. במקום פועלים 12 צוותים, 8 מטוסים וכן צוותים מקק"ל, רט"ג וצה"ל.

דיווח ברויטרס: חמאס דורש התחייבות מארה"ב להפסקת אש קבועה בעזה ולנסיגת ישראל מהרצועה

משרד הבריאות של חמאס: 37,202 נהרגו בעזה מתחילת המלחמה, 84,932 נפצעו

צה"ל תקף במטוסי קרב ובירי ארטילרי מטרות חיזבאללה בדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו שני משגרי חיזבאללה במרחבים א-טייבה ומרכבא בדרום לבנון, שבוצעו מהם שיגורים לצפון הארץ. כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי לעבר מרחב רשיא אל פוחר בדרום לבנון שבוצעו ממנו שיגורים לעבר צפון הארץ.

בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ, שוגרו מיירטים לעבר מטרות אווירית חשודות. האירועים הסתיימו. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו מחשש לנפילת שברי יירוט.

בהמשך להתרעות במירון ובמלכיה, זוהו שיגורים שחצו מלבנון. לא היו נפגעים.

כוחות כיבוי ממשיכים לפעול בצפון לכיבוי השריפות שפרצו בעקבות השיגורים של חיזבאללה.

בלינקן בדוחא: "חמאס הציג דרישות חדשות"

"הוצגה עסקה, שהייתה דומה למה שחמאס ביקש, חמאס היה יכול לומר כן", אמר שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן א-ת'אני בדוחא בירת קטאר. "במקום זאת, חמאס המתין שבועיים והעביר דרישות חדשות".

א-ת'אני: "שני הצדדים נדרשים לעשות ויתורים כדי להגיע להסכם ומחויבים לגשר על הפער ביניהם. המסר שלנו לכולם הוא שכל יום נוסף מביא לאובדן חדש של חיי אזרחים וחפים מפשע".

דיווח בלבנון: ישראל תקפה ביאטר בדרום לבנון

דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי צה"ל תקיפת בית בכפר יאטר סמוך לבינת ג'בל, ארבעה בני אדם נפצעו בתקיפה.

דובר צה"ל: מטוסי חיל האוויר תקפו תשתיות חיזבאללה במרחב יעטר ומרכבא בדרום לבנון

מטוסי קרב השלימו תקיפות נוספות של מטרות חיזבאללה בדרום לבנון.

בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחב יעטר ומרכבא לצד תשתית טרור של הארגון במרחב תלוסה.

אזעקה בשלומי

כבאות והצלה: הושגה שליטה על השריפות בצפון

בכבאות והצלה עדכנו כי הושגה שליטה בשריפות שפרצו בצפון הארץ, לאחר הירי הרקטי של חיזבאללה משעות הבוקר. בכב"ה עדכנו כי לוחמי אש עדיין ממשיכים לפעול לכיבוי השריפות באזור ביריה, קדיתא, עין זיתים וצבעון, יחד עם מטוסי הכיבוי וצוותים נוספים מקק״ל, רט״ג וצה״ל. מפקד מחוז צפון בכבאות, טפסר יאיר אלקיים, מסר: "בשלב זה אנחנו נמצאים בשליטה בכל האירועים והצוותים פועלים לבצע כיבוי סופי ולהגיע לשליטה מלאה. לוחמי האש יישארו בזירות גם בשעות הקרובות כדי לחסל את כל מוקדי השריפה״

המשטרה: חייל על אזרחי ירה בחשוד בעיר העתיקה בירושלים; מהמקום פונה אדם במצב קשה

המשטרה הודיעה כי לפני זמן קצר התקבל דיווח על ירי שבוצע בעיר העתיקה בירושלים מצד חייל צה״ל שהיה במקום עם נוספים (כולם על אזרחי שלא בתפקיד) לעבר חשוד. מהמקום פונה אדם במצב קשה, ו-3 נפגעים נוספים במצב קל (עפ״י גורמי הרפואה).

נסיבות המקרה בבדיקה, ונבדק החשד לאירוע אלימות ביניהם שקדם לירי ולטענת החיילים ניסיון חטיפת נשק שנבדק.

אזעקה בלהבות הבשן

בהמשך לאזעקות בלהבות הבשן: זוהה שיגור אחד שחצה מלבנון; לא דווח על נפגעים או נזק

דוברות מד"א: באירוע הירי בעיר העתיקה, פונה גבר, בן 37, במצב קשה

חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח שערי צדק, גבר בן 37 במצב קשה וגבר בן 66 במצב קל עם פציעות חודרות. בנוסף פצוע כבן 60 עם חבלות קלות בגופו.

חובש רפואת חירום במד"א שילה כרמון סיפר: "ראינו 2 פצועים שוכבים כשהם בהכרה וסובלים מפציעות חודרות בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי שכלל חבישות ומתן תרופות ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבם קשה וקל. בנוסף פינינו מהמקום פצוע נוסף במצב קל עם חבלות בגופו."

דובר צה"ל: מהבוקר עד עכשיו שוגרו סה״כ 215 רקטות לעבר הצפון

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן: "חמאס הכניס שינויים למתווה"

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, התייחס לשינויים שהכניס חמאס להצעה לעסקת חטופים ואמר כי "רבים מהם מינוריים וצפויים, אך שינויים אחרים סוטים באופן ניכר מהמתווה שאושר במועצת הביטחון של האו"ם". סאליבן אמר כי ארה"ב תעבוד יחד עם מצרים וקטאר כדי לגשר על הפערים.

עיריית צפת: "זוהו שני יירוטים מעל העיר, ללא התראה"

יורטו שתי מטרות אוויריות בחרמון

דובר צה"ל עדכן כי לוחמי ההגנה האווירית ומטוסי קרב של חיל האוויר ירטו במרחב החרמון שתי מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון. כתוצאה מנפילת שברי יירוט, פרצה שריפה במרחב. הופעלו התרעות במרחב על פי מדיניות.

במהלך האירוע שוגר לעבר המטרות מיירט נוסף שהתפוצץ באוויר במרחב צפת. כתוצאה מנפילת שברי מיירט, התפתחה שריפה במרחב.
הפרטים בבדיקה.

לשכת ראש הממשלה: נתניהו מקיים הערכת מצב לאור המצב בצפון ותשובתו השלילית של חמאס

לשכת ראש הממשלה: ראש הממשלה נתניהו מקיים הערב הערכת מצב ביטחונית לאור ההתפתחויות בצפון, ותשובתו השלילית של חמאס בנושא שחרור החטופים.

התרעה על חדירת כלי טייס עוין באצבע הגליל

אזעקה על ירי רקטות בקריית שמונה והגליל העליון

אזעקה במפלסים וניר עם

דוברות שער הנגב בהמשך לאזעקה במפלסים וניר עם: נפילה בשטח פתוח, לא ידוע על נפגעים או נזק

דובר צה"ל בהמשך להתרעות על חדירות כלי טייס עוין בגליל העליון: יורטה מטרה חשודה

בהמשך להתרעות שהופעלו על חשש לחדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ בשעה 20:47, זוהתה מטרה אווירית חשודה, האירוע הסתיים, אין נפגעים. במהלך האירוע שוגר לעבר המטרה החשודה מיירט שהתפוצץ באוויר, התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט.

שריפה פרצה סמוך לאביבים לאחר ירי נ"ט

המועצה האזורית מרום הגליל: לא יתקיימו לימודים מחר בחלק מיישובי המועצה

לפי הודעת המועצה האזורית, לאחר הערכת מצב עם הצבא, הוחלט כי מסגרות החינוך שפועלות במרכז האזורי של המועצה ומסגרות החינוך ביישובים ספסופה, אור הגנוז, בר יוחאי ומירון לא יפעלו מחר. הבגרות בתנ"ך תיערך כסדרה.

ראש המועצה האזורית מרום הגליל עמית סופר: "תחושת החג התחלפה בתחושה של פחד וחרדה. כמעט ממחצית מטילי האויב שוגרו לעבר מרום הגליל ובמקומות רבים התפתחו שריפות. אנחנו נמצאים בתיאום מלא עם הצבא, וסומכים על צהל שידע לטפל באיום הקיומי שניצב מצפון לנו. מכלולי החירום של המועצה יחד עם כוחות הכוננות ביישובים עמדו חזקים ונחושים היום מול האתגר ויכולנו לו אך מצפים לנו ימים מורכבים"

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!