דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ל' בסיון תשפ"ד 06.07.24
26.7°תל אביב
  • 23.1°ירושלים
  • 26.7°תל אביב
  • 27.0°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 25.9°באר שבע
  • 30.0°אילת
  • 28.1°טבריה
  • 23.3°צפת
  • 26.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

שריפות ברחבי הגליל בעקבות השיגורים לצפון, אלפי דונמים נשרפו ביער ביריה

מעל 200 רקטות שוגרו מלבנון בשני מטחים כבדים, וכוחות כבאות והצלה בשילוב מסוקים פעלו לכיבוי עשרות מוקדי שריפות ביער ביריה, יער עין זיתים, עמיעד, קדיתא וצבעון | מנהל אזור גליל-גולן בקק"ל: "יער ביריה ספג מכה קשה"

מסוק כיבוי פועל לכיבוי שריפה ביער ביריה (צילום: כבאות והצלה)
מסוק כיבוי פועל לכיבוי שריפה ביער ביריה (צילום: כבאות והצלה)
דוד טברסקי

מעל 200 רקטות שוגרו היום (רביעי) לעבר הצפון, וגרמו לשריפות בכל רחבי הצפון. כמה רקטות ושברי מיירטים נפלו בשטחים פתוחים, וגרמו לשרפות בקדיתא, יער עין זיתים ויער ביריה הסמוכים לצפת, קיבוץ עמיעד וקיבוץ צבעון. לפי הקרן הקיימת לישראל, אלפי דונמים ביער ביריה נשרפו. שריפה השתוללה גם סמוך ליישוב כחל בגליל התחתון, ולפנות ערב פרצו שריפות נוספות באזור החרמון ובאזור צפת. בקריית שמונה עלו באש לוחות סולאריים בגג מבנה.

כתוצאה מהשיגורים נפגע ישירות מבנה בקיבוץ סאסא. לא ידוע על נפגעים בגוף מהרקטות.

בכבאות והצלה עדכנו ש-25 צוותי כיבוי, לצד צוותי כיבוי מכוחות תגבור ארצי, צוותים מקרן קיימת לישראל ורשות הטבע והגנים פעלו במספר מוקדי שריפות. 8 מסוקי כיבוי מטייסת הכיבוי אלעד פעלו לכיבוי השריפה ביער ביריה. לפנות ערב הושגה שליטה על מוקדי השריפות.

טפסר יאיר אלקיים, מפקד מחוז צפון בכבאות והצלה, אמר ב-17:30: "אנחנו כרגע בשליטה על כל האירועים שדלקו משעות הבוקר. לוחמי האש מגליל גולן, ממחוז צפון, וממחוזות דן, מרכז חוף ומכל הארץ. בשלב זה אנחנו בשליטה על האירועים המרכזיים שהיו לנו. אנחנו עדיין בשטח פועלים לכיבוי סופי ונערכים לאירועים בהמשך. אנחנו מבינים שזה לא ייפסק, שיהיו לנו עוד זירות, ולכן אנחנו מרעננים כוחות וערוכים לכל תרחיש".

מנהל אזור גליל עליון-גולן בקרן הקיימת לישראל, אלי חפוטה, תיאר בשעה 18:00 את מאמצי הכיבוי: "המטחים גרמו לעשרות מוקדים של שריפות ביער ביריה. כוחות רבים של קק"ל מכל הארץ הוזעקו, כולל כוחות של כבאות והצלה ומטוסי כיבוי, ואזרחים שבאו לעזור.

"אנחנו נאבקים משעות הבוקר בלהבות גבוהות מאוד. יער ביריה ספג מכה קשה עם מאות ואלפי דונמים של שריפה, ורק עכשיו לעת ערב אפשר להכריז על שליטה. אנחנו עושים מאמצים רבים גם הלילה וגם מחר על מנת שהשריפה לא תתחדש, אבל המצב הוא קטסטרופלי, ואני מקווה שנוכל לייצב אותו עד שעות הבוקר המוקדמות".

כוחות כיבוי בשריפה ליד קיבוץ יראון בגליל העליון, בעקבות מטח רקטות מלבנון (צילום: קיבוץ יראון)
כוחות כיבוי בשריפה ליד קיבוץ יראון בגליל העליון, בעקבות מטח רקטות מלבנון (צילום: קיבוץ יראון)

ביער ביריה פעלה טייסת הכיבוי "אלעד" ומסייעת לכוחות הקרקעיים במאמץ לבלום את התפשטות האש. כך גם בשטחי היישוב קדיתא, שם פעלו לוחמי האש במאמץ לכיבוי האש בקו הבתים. סמוך לעמיעד פרצה שריפה גדולה בעקבות הנפילות והיירוטים, שכוחות הכיבוי הגיעו לשליטה עליה בשעות אחר הצהריים.

שריפה ליד קיבוץ עמיעד בגליל העליון, בעקבות מטח רקטות מלבנון (צילום: דוד טברסקי)
שריפה ליד קיבוץ עמיעד בגליל העליון, בעקבות מטח רקטות מלבנון (צילום: דוד טברסקי)
שריפה ביער מירון (צילום: כבאות והצלה)
שריפה ביער מירון (צילום: כבאות והצלה)
מטוס מסייע בכיבוי שריפה בגליל העליון, בעקבות מטח רקטות מלבנון (צילום: קרן קיימת לישראל)
מטוס מסייע בכיבוי שריפה בגליל העליון, בעקבות מטח רקטות מלבנון (צילום: קרן קיימת לישראל)

הרקטות שוגרו מלבנון בשני מטחים כבדים בשעות הבוקר, בעיקר לאזור הגליל העליון ולאזור מירון, ובמהלך היום בוצעו שיגורים נוספים. בצה"ל עדכנו כי כ-70 רקטות שוגרו במטח השני מלבנון. מרבית הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, חלקם יורטו ואחרים נפלו בשטחים פתוחים. בתגובה על המטח, תקף כלי טיס את אחד המשגרים שמהם בוצע הירי.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!