דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ל' בסיון תשפ"ד 06.07.24
26.7°תל אביב
  • 23.1°ירושלים
  • 26.7°תל אביב
  • 27.0°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 25.9°באר שבע
  • 30.0°אילת
  • 28.1°טבריה
  • 23.3°צפת
  • 26.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אגדת הכדורסל ג'רי ווסט הלך לעולמו בגיל 86

חבר היכל התהילה, שיחק בלוס אנג'לס לייקרס, שבמדיה זכה באליפות אחת | ווסט נודע כמי שדמותו הייתה השראה ללוגו ה-NBA | הוא כונה "מיסטר קלאץ'" בשל יכולותיו שבאו לידי ביטוי ברגעי הכרעה

ג'רי ווסט במדי לוס אנג'לס לייקרס (44) מול ניו יורק ניקס (צילום: AP)
ג'רי ווסט במדי לוס אנג'לס לייקרס (44) מול ניו יורק ניקס (צילום: AP)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אגדת הכדורסל ג'רי ווסט, הלך לעולמו היום (רביעי) בגיל 86. ווסט הוא חבר היכל התהילה של ה-NBA ונודע כמי שדמותו הייתה השראה ללוגו ה-NBA. ווסט שיחק בקבוצת הכדורסל לוס אנג'לס לייקרס, וכשלבש את מדיה זכה באליפות אחת בשנת 1972 – מתוך שש פעמים בהן הקבוצה הגיעה לגמר ה-NBA. בשנת 1960 ווסט זכה במדליית זהב אולימפית עם נבחרת ארצות הברית ברומא.

אחרי פרישתו, אימן ווסט את הלייקרס בשנים 1979-1976, אך כאמור את התהילה שלו כאיש מקצוע השיג כג'נרל-מנג'ר. הוא נשא בתפקיד זה בלייקרס (2000-1979), ממפיס גריזליס (2007-2002), שימש כמנהל בכיר בגולדן סטייט ווריורס (2017-2011) ואז בקליפרס (2017 עד לעונה החולפת).

על שמו של ווסט רשומות כמה מהשושלות הגדולות ביותר בתולדות הכדורסל: הלייקרס של שנות ה-80 (בה כיכבו בין השאר קארים עבדול ג'באר ומג'יק ג'ונסון) ושל תחילת שנות ה-2000 (קובי בראיינט ושאקיל אוניל) וגם על זו של גולדן סטייט החל מאמצע העשור הקודם.

"ג'רי ווסט היה גאון כדורסל ודמות שעיצבה את הליגה במשך 60 שנה", כתב הקומישינר של ה-NBA, אדם סילבר. "הוא בלט לא רק כאלוף NBA וכמי שיחק באולסטאר בכל אחת מ-14 עונותיו בליגה, אלא גם כשחקן תחרותי שבלט ברגעים החשובים ביותר. הוא היה ה-MVP הראשון של סדרת הגמר והפך את עשיית הצעד קדימה ברגעים המכריעים כחותמת הרשמית שלו, מה שזיכה אותו בכינוי "מר קלאץ'".

סילבר המשיך: "ארבעת העשורים שלו עם הלייקרס כללו תקופה מוצלחת כמאמן ותקופה בלתי נשכחת כג'נרל-מנג'ר שמיצבה אותו כאחד הגדולים אי-פעם בספורט העולמי. הוא בנה שמונה קבוצות שזכו באליפות תחת שרביטו והפך לראשון שנכנס שלוש פעמים להיכל התהילה. הערכתי רבות את החברות שלי איתו והידע שהוא חלק איתי במשך השנים. בשם ה-NBA אנחנו שולחים את תחומינו העמוקים ביותר לאשתו קארן, משפחתו וחבריו הרבים".

מייקל ג'ורדן, שכמו ווסט נחשב גם הוא לאחד מגדולי הכדורסלנים בכל הזמנים, ספד לאגדה: "עצב עמוק מציף אותי לאחר הבשורה על לכתו של ג'רי. הוא היה חבר אמיתי ומנטור עבורי. כמו אח גדול. נוח על משכבך בשלום, לוגו".

קארים עבדול ג'אבר, כוכב הלייקרס לשעבר: "הסיבה שג'רי ווסט הוא הלוגו של ה-NBA היא כי הוא גילם את התכונות שאנו מעריצים בספורטאים הטובים ביותר שלנו: כישורים כשחקן, מסירות כחבר לקבוצה ויושרה כאדם. הוא היה המאמן שלי, והיועץ שלי, אבל בעיקר הוא היה חבר שלי. היום חלק מהעולם התנתק וכולנו נשארים קצת יותר קטנים. אני יודע שאני. אני רוצה במיוחד לשלוח את תנחומיי העמוקים לקארן ולכל משפחת ווסט".

גם כוכב לוס אנג'לס לייקרס בהווה ואחד הכדורסלנים הגדולים בשני העשורים האחרונים, לברון ג'יימס נפרד, מווסט בחשבונו ברשת X (לשעבר טוויטר): "המנטור שלי, חברי – מקווה שאמשיך לעשות אותך גאה. אתה כבר חסר לי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!