דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ז בסיון תשפ"ד 03.07.24
27.4°תל אביב
  • 24.3°ירושלים
  • 27.4°תל אביב
  • 25.9°חיפה
  • 27.7°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 36.2°אילת
  • 31.1°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה במלחמה

במקביל להתנגדות לחוק הגיוס: גלנט שוב מבקש להאריך את גיל הפטור למילואימניקים

משרד הביטחון פרסם תזכיר חוק בו הוא מבקש להאריך את העלאת גיל הפטור למשרתי מילואים עד לסוף שנת 2024 | התזכיר פורסם שעות בודדות לפני שהחלה ההצבעה על החלת הרציפות על חוק הגיוס, וברקע אזהרת הרמטכ"ל כי לצה"ל אין מספיק גדודים כדי לעמוד במשימותיו

שר הביטחון יואב גלנט (משמאל) עם הרמטכ"ל הרצי הלוי בדיון על הכנות לפעולת צה"ל ברפיח (צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
שר הביטחון יואב גלנט (משמאל) עם הרמטכ"ל הרצי הלוי בדיון על הכנות לפעולת צה"ל ברפיח (צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
אור גואטה

משרד הביטחון פרסם השבוע תזכיר חוק בו הוא מבקש להאריך את העלאת גיל הפטור למשרתי מילואים עד לסוף שנת 2024, כך שמי שאמורים היו לסיים את שירות המילואים בגיל 40, יסיימו אותו בגיל 41. התזכיר פורסם שעות בודדות לפני שהחלה ההצבעה על החלת הרציפות על חוק הגיוס – אליו קמה התנגדות גם במערכת הביטחון עצמה.

הצעד הזה הגיע בצל אזהרת הרמטכ"ל הרצי הלוי לדרג המדיני כי לצה"ל אין מספיק גדודים כדי לעמוד במשימותיו וכי חסר סדר גודל של כ-4,500 חיילים (אוגדה), וכי העומס על צבא המילואים צפוי לגדול.

חיילי מילואים ברמת הגולן (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90)
חיילי מילואים ברמת הגולן (צילום: מיכאל גלעדי/פלאש90)

בעקבות המלחמה, חיילים רבים שמסיימים במהלכה את השירות הסדיר שלהם, ממשיכים באופן אוטומטי לשירות מילואים בצו 8 ביחידות האם הסדירות שלהם, ולא משויכים ליחידות מילואים חדשות. בשל מוות, פציעות והיציאה מכשירות של חיילי מילואים במהלך המלחמה, הדבר לא מסייע בהגדלת כוחות המילואים לפי שעה, ובמשרד הביטחון מבקשים לבצע העלאה גדולה יותר של גילאי הפטור, עבור חלק ממשרתי המילואים באופן זמני ועבור חלקם באופן קבוע יותר.

כיום גיל הפטור למשרתי המילואים הועלה ל-41 למי שאינם קצינים ו-46 לקצינים בהוראת שעה, שכאמור צפויה להתארך עד סוף 2024, בשל המלחמה המתמשכת, בה הגדיר צה"ל את שנת 2024 כ"שנת מלחמה".

אך ההשפעה ארוכת הטווח יותר של המלחמה היא על צווי שירות המילואים שמצורפים לחוק ומוארכים בכל 3 שנים. ב-30 ביוני הצו הנוכחי צפוי לפקוע, ושר הביטחון גלנט ביקש להוסיף לצו 13 מקצועות שאלפי חיילי המילואים המבצעים אותם, ייאלצו להאריך את שירותם עד גיל 45 אם אינם קצינים, או עד גיל 50 אם הם קצינים.

בחוק קבועים 28 מקצועות צבאיים שבהם גיל הפטור הוא 45 גם למי שאינו קצין או 50 למקצועות מסוימים. בשל המלחמה, גלנט ביקש להוסיף בחוק לרשימת המקצועות בהם גיל הפטור נדחה, 13 מקצועות נוספים, מהם בעלי 9 מקצועות יקבלו פטור גיל 45 ו-4 לגיל 50, כך גיל הפטור של מטיס כלי טייס מאויש מרחוק (כטמ"מ), קצין מנהל אזרחי, טכנאי מערכת הנעה מרכבה וטכנאי הנעה חשמל נגמ"ש, יועלה ל-50.

המקצועות שגיל הפטור בהם יעלה ל-45 יהיו טכנאי מערכת חשמל ציוד מכני הנדסי; מ"כ ציוד מכני הנדסי; מפעיל ציוד מכני הנדסי עורפי; מפעיל ציוד מכני הנדסי קדמי; בעלי תפקידים במערך אחזקת מרכבה; בעלי תפקידים במערך האחזקה של נגמ"ש מרכבה (נמ"ר); טכנאי במערך אחזקת אכזרית; בעלי תפקידים במערך אחזקת תותח מתנייד; בעלי תפקידים במערך האחזקה של פורץ מכשולים הנדסי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!