דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

אנדריי קוזלוב בסרטון לעצרת בכיכר החטופים: "בשביל מי שעוד שם צריך עסקה"

בנו של החטוף עופר קלדרון: "הממשלה שולחת אותנו לגור בגבולות ובסוף מפקירה אותנו" | בדברי הפתיחה לקראת העצרת: הודעה על הולדת בן לעפרי לוי ביבס, אחותו של החטוף ירדן ביבס

העצרת בכיכר החטופים (צילום: אורן דגן)
העצרת בכיכר החטופים (צילום: אורן דגן)
אורן דגן

מטה משפחות החטופים ערך הערב (מוצ"ש) עצרת המוקדשת לחטופים שהם אבות לילדים, ולאבות של חטופים שנמצאים בשבי כבר 253 ימים. העצרת נערכת לאחר האירוע הקשה שבו נהרגו 8 חיילי צה"ל ברפיח, וכשבוע לאחר 'מבצע ארנון', שבו חולצו ארבעה חטופים משבי חמאס.

אנדריי קוזלוב, אחד מארבעת החטופים ששוחררו במבצע, שלח סרטון עבור העצרת. קוזלוב: "כמעט כל שבת, הראו לנו את ההפגנות שהתרחשו בתל אביב וירושלים. ואני לא ספרתי כמה אנשים יש שם, אבל אני ראיתי שיש הרבה. אני זוכר איך אלמוג (מאיר ג'אן. א.ד.) ראה את התמונה שלו בפעם הראשונה, בשבילו זה היה – לנשום בחופשיות. השקעתם כל כך הרבה זמן וכוח להחזיר אותנו הביתה, וזה אחד הדברים שנתנו לי תקווה, אתם גיבורים, אתם גיבורים!

"יותר מ-120 חטופים עדיין שם, ואני לא יכול להיות מאושר כל עוד הם שם, כל עוד אותי הצילו ואותם לא. בשביל החטופים שעוד עדיין שם, יש החלטה אחת שצריך לקיים, עסקה. אני מבקש מכם, תעשו עסקה בהקדם האפשרי״. בתום דברי קוזלוב, הוריו עלו על הבמה.

יבגניה ומיכאל קוזלוב (צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים)
יבגניה ומיכאל קוזלוב (צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים)

בדברי הפתיחה שלפני העצרת הכריז המנחה רמי בז'ה, מנחה קבוע בעצרות ויו"ר פורום העצמאים בהסתדרות, על הולדת בן נוסף לעפרי לוי ביבס, אחותו של החטוף ירדן ביבס. בז'ה פנה לאלי ביבס, אביו של ירדן, שנמצא בכיכר: "אין לי אלא להגיד לך מזל טוב. זה קשה לי מאוד להגיד לך את הברכה הזו".

את העצרת הנחה השחקן ליאור אשכנזי. הזמרת נונו ביצעה את השירים 'אבא בוא' ו'כשהשמש שוב'.

מפגינים בעצרת (צילום: אורן דגן)
מפגינים בעצרת (צילום: אורן דגן)

לקראת העצרת, במטה המשפחות להחזרת החטופים ציינו ש-45 אבות עדיין נמצאים בשבי חמאס, ו-"45 משפחות לא זכו לקבל חיבוק מאבא". נוסף על כך, 102 אבות לחטופים מחכים לשובם של בניהם, "אבות וילדים שכבר לא יזכו להתחבק ומחכים שיקיריהם יחזרו לקבורה ראויה בארצם". במטה קראו לממשלה לממש את העסקה שהציג נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומיוחסת לישראל.

"נתעורר כעם ונביא עסקה, נוכיח לעצמנו שאנחנו מאוחדים"

מיכל לובנוב, אשתו של החטוף אלכס לובנוב: "עבר שבוע ממבצע ארנון, התרגשנו עם המשפחות, ובאותה נשימה זה רק חיזק את ההבנה שיש עוד 120 חטופים בעזה שצריכים לחזור הביתה. אלכס שלי בגיהנום מעל 8 חודשים. הוא לא נכח בלידת הבן השני שלנו. קאי שלנו כבר בן שלושה וחצי חודשים, ואבא שלו לא מכיר אותו. שרים יקרים וקבינט המלחמה, תגידו כן לעסקה. אלכס, אם אתה שומע אותי, בבקשה תחזיק מעמד, הילדים מחכים לך, אנחנו נחזיר אותך ואת כולם".

רותם קלדרון, בנו של החטוף עופר קלדרון: "אבא, אני זוכר כמה אתה אוהב אותנו, איזה אבא מדהים אתה, אני כל כך מתגעגע. הכול פה מתפרק, מאז 7 באוקטובר אנחנו רק מפסידים. חטופים נהרגים, חיילים נהרגים. תתעוררו. אני לא מוכן לגור במדינה עם ממשלה ששולחת אותנו לגור בגבולות ובסוף מפקירה אותנו. בואו נתעורר כעם ונביא עסקה שתמלא את החור החסר בלב, נוכיח לעצמנו שאנחנו מאוחדים. עם ישראל מת ב-7 באוקטובר, ויוולד מחדש רק כשכולם יחזרו".

רותם קלדרון (צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים)
רותם קלדרון (צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים)

מיכאל לוי, אחיו של החטוף אור לוי, פנה לאלמוג, בנו הפעוט של אור לוי שבקרוב ימלאו לו שלוש שנים. אמו של אלמוג ואחותו של אור, עינב, נרצחה ב-7 באוקטובר. מיכאל לוי: "אני מצטער מוגי, שלא משנה כמה גבוה ארים אותך, זה לא יהיה בדיוק כמו אבא. כל כך מצטער שכבר שמונה חודשים אני לא מצליח להחזיר את אבא שלך הביתה. אבל נתחנן עבורך, נצעק, נטלטל את כל מי שיכולים לעשות צדק, נדאג שיחזירו לך את אבא, לא ניתן לך להיות יתום".

ג'ימי מילר, בן דודה של שירי ביבס: "אנו משפחות החטופים נוכחנו לדעת כי גם לאחר שמונה וחצי חודשים יש ששבים אלינו מהתופת. אולי יש לנו דעות שונות אחד מהשני, אבל אסור לנו להפסיק לאהוב אחד את השני. כולנו יחד נדליק פנסים במשך דקה, נישא תפילה למען החטופים שעדיין שם, למען החיילים שמחרפים נפשם למעננו, ולמען כל הטוב שבעם הזה. ויהי אור!" הקהל בעצרת הדליק פנסים, ולאחר מכן מילר הקריא את שמות החטופים.

צילום מסך: מטה המשפחות להחזרת החטופים
צילום מסך: מטה המשפחות להחזרת החטופים
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!