דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

8 לוחמים נהרגו בפיצוץ נגמ"ש ברפיח, 2 לוחמים נהרגו בפגיעה בטנק בצפון הרצועה

סרן איתן קופלוביץ, בן 28 ורס״ב (מיל׳) אילון ויס, בן 49, נפלו בצפון הרצועה | סרן ווסים מחמוד, בן 23, סרן (מיל׳) סמל אליהו משה צימבליסט, בן 21 , סמל איתי עמר, בן 19, סמ״ר סטניסלב קוסטרב, בן 21, סמ״ר אור בלומוביץ, בן 20, סמל יקיר יעקב לוי, בן 21, סמ״ר עז ישעיה גרובר, בן 20, וסמל שלום מנחם, בן 21, נפלו בפגיעה בנגמ"ש ברפיח

בשורה העליונה, מימין: סמל שלום מנחם, סמל יקיר יעקב לוי, סמ"ר עז ישעיה גרובר, סמ"ר אור בלומוביץ, סמ"ר סטניסלב קוסטרב. בשורה התחתונה, מימין: סמל איתי עמר, סמל אליהו משה צימבליסט, רס"ב (מיל) אילון ויס, סרן (מיל') איתן קופלוביץ, סרן ווסים מחמוד (צילום: מתוך אתר צה"ל)
בשורה העליונה, מימין: סמל שלום מנחם, סמל יקיר יעקב לוי, סמ"ר עז ישעיה גרובר, סמ"ר אור בלומוביץ, סמ"ר סטניסלב קוסטרב. בשורה התחתונה, מימין: סמל איתי עמר, סמל אליהו משה צימבליסט, רס"ב (מיל) אילון ויס, סרן (מיל') איתן קופלוביץ, סרן ווסים מחמוד (צילום: מתוך אתר צה"ל)
אורן דגן

8 חיילי צה"ל נפלו אתמול (שבת) בפיצוץ נגמ"ש הנדסי ברפיח. 2 חיילים נוספים נפלו בהתקלות בצפון הרצועה.

שמות הנופלים בפיצוץ הנגמ"ש ברפיח:

סרן ווסים מחמוד (23) מבית ג׳ן, סגן מפקד הפלוגה. הלוויתו תיערך היום, 16 ביוני 2024, בשעה 12:00 בבית העלמין בית ג'ן.

סמל אליהו משה צימבליסט (21) מבית שמש

סמל איתי עמר (19) מכוכב יאיר-צור יגאל

סמ״ר סטניסלב קוסטרב (21) מאשדוד

סמ״ר אור בלומוביץ (20) מפרדס חנה-כרכור

סמ״ר עז ישעיה גרובר (20) מטל מנשה

סמל יקיר יעקב לוי (21) מחפץ חיים

סמל שלום מנחם (21) מבית אל

כולם לוחמים בגדוד 601, עוצבת עקבות הברזל (401).

שמות החללים מפגיעת טנק בצפון הרצועה:

סרן (מיל׳) איתן קופלוביץ, בן 28 מירושלים, קצין לוחם בגדוד חש״ן 129, חטיבה 8

רס״ב (מיל׳) אילון ויס, בן 49 מפסגות, לוחם בגדוד חש״ן 129, חטיבה 8

באירוע בו נפלו סרן (מיל׳) איתן קופלוביץ ז״ל ורס״ב (מיל׳) אילון ויס ז״ל, נפצעו באורח קשה שני לוחמים מגדוד חש״ן 129, חטיבה 8. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

אתמול נמסר מדובר צה"ל על נפילתו של סמל יאיר רויטמן, שנפצע ומת מפצעיו.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס אמש לתקרית ברפיח ואמר שהלוחמים שהו ברכב משוריין שנע לעבר שכונת תל סולטאן ברפיח. "לפי המידע שבידינו בשלב זה, מאחד הכלים ההנדסיים בשיירה אירע פיצוץ עז שנגרם ככל הנראה מאמצעי חבלה שהוטמן במרחב או כתוצאה מירי של טיל נגד טנקים. בעקבות תקרית קשה זו צוות מומחים של משרד הביטחון וצה"ל יבחן את הרכב המשוריין ואת כל פרטי האירוע עד שנגיע לממצאים."

שריף גנאם, דודו של סרן מחמוד: "אסון גדול פקד אותנו. ווסים נפצע בתחילת המלחמה מרסיס שחדר לידו. הוא היה אמור לעבור ניתוח, אבל דחה אותו לסוף המלחמה. ווסים היה לוחם נחוש ואמיץ, וכולם אהבו אותו. הוא היה אמור לצאת ללימודים כבר בחודש מרץ, אבל הוא דחה אותם, כי הצבא, היחידה שלו וביטחון המדינה היו בראש מעייניו. אמא שלו הרוסה לחלוטין. כולם אבלים היום על הבן והאחיין שאיבדנו".

המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, השייח' מוואפק טריף: "ערב החג הקדוש לעדה הדרוזית (חג הקורבן, א.ד.), קיבלנו את הידיעה הקשה והכואבת על נפילת קצין צה"ל סרן ווסים מחמוד מבית ג'ן. העדה הדרוזית משלמת שוב ושוב מחיר כבד מאוד, כבד מנשוא, במלחמה. שוב אנו מגלים בשדה הקרב את השותפות והשוויון בנטל בשדה הקרב ובאובדן. שותפות זו וגם השוויון חייבים להיות גם בחיי היום יום, אך לא כך פני הדברים".

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "הלב דואב. אנו אבלים על האובדן הכבד, על הקרבת חייהם של מיטב בנינו, מחבקים בעצב ודמע את המשפחות האבלות ומצדיעים לחבריהם למערכה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "היום שילמנו מחיר קורע לב נוסף במלחמתנו הצודקת על הגנת המולדת. בצער עמוק, באבל כבד, אני מרכין ראש יחד עם כל אזרחי ישראל ומבכה את נפילתם של לוחמינו הגיבורים, גן מפקד פלוגה בגדוד הנדסה, סרן ווסים מחמוד, וחיילים גיבורים נוספים ששמם טרם הותר לפרסום.

"כשהמחיר כל כך כבד, נזכור עבור מה אנחנו נלחמים: כדי להבטיח את קיומנו ועתידנו, אנו נלחמים כדי להשיב את כל חטופינו. לאויב המפלצתי שכפה עלינו את המלחמה אין שום כוונה לעצור כאן, הוא ימשיך לנסות להשמידנו יחד עם שאר חלקי ציר הרשע של איראן. לכן, אין תחליף לניצחון. אנו נדרשים לתעצומות הנפש שאצורות בעמנו, בזכותן גברנו על כל אויבינו וכך יהיה גם הפעם. 'עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע' ".

שר החוץ ישראל כ"ץ: "שבת קשה. 8 מטובי בנינו נהרגו ברפיח. כשהם יודעים את המחיר, הם נכנסו באומץ לב לעזה להשלים את המשימה להשמדת חמאס ושחרור החטופים. הם ידעו שיכול להיות שיאלצו להקריב את חייהם, אבל עשו זאת כדי שאנחנו נוכל לחיות בארץ הזו. אני מצדיע להם ומחבק את משפחותיהם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!